Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кремъл наложи вето на ново разследване за смъртта на Гагарин

163 коментара
Кремъл наложи вето на ново разследване за смъртта на Гагарин
Кремъл наложи вето на ново разследване на смъртта на първия в света космонавт Юрий Гагарин, въпреки становището на авиоексперти, че са разкрили една от най-големите мистерии на 20-и век, пише в четвъртък британският в. “Индипендънт”. Статията излиза в деня, когато в Русия се отбелязва Денят на космонавтиката, тъй като на 12 април 1961 година  Гагарин направи историческия полет около Земята.

Продължилата 68 минути обиколка положи началото на надпреварата в космоса между СССР и САЩ. Съдбата обаче отреди на Гагарин кратък и предизвикващ спорове живот.   

Юрий Гагарин

Юрий Гагарин е роден на 9 март 1934 г. в с. Клушино, близо до гр. Гжатск, на 150 мили североизточно от Смоленск.

И двамата му родители са работили в колхоз, но се твърди, че били добре образовани. Гагарин е започнал работа в металургично предприятие, вземал вечерни курсове в техническо училище и влязъл в училище за военни пилоти през 1955 г.

още 

Гагарин умира на 27 март 1968 г. при загадъчна авиокатастрофа край Москва, по време на рутинен тренировъчен полет с МиГ-15, заедно с инструктора си Владимир Серюгин.

Резултатите от последвалото официално разследване са хипотетични и не обясняват точно какво и защо се е случило.

Разследващите успяха само да стигнат до извода, че “най-вероятната причина” за тази смърт е внезапна маневра, при която самолетът пикира с нос в земята. Те предположиха, че пилотите са били принудени рязко да се отклонят от курса, за да избегнат сблъсък с метеорологичен балон или попадане в зона на облачност.

Неубедителните заключения на комисията накараха много експерти да се усъмнят в компетентността на Гагарин като пилот и се създаде информационен вакуум, който не престава да поражда безкрайни конспиративни теории, пише “Индипендънт”.

Според една от най-обидните, двамата пилоти са се напили с водка и са загубили контрол върху самолета. Тази теория гласи, че завръщайки се от космоса, Гагарин трудно понесъл славата и започнал много да пие.

Според други теории, той е бил отвлечен от извънземни, че оцелял при катастрофата и починал в съветска психиатрична клиника през 1990 г., че Серюгин убил и двамата, тъй като завиждал на Гагарин или че Гагарин инсценирал смъртта си, след което си направил пластична операция и изчезнал.

Имаше също така и предположения, че “инцидентът” е бил организиран от тогавашния съветски лидер Леонид Брежнев, който се почувствал застрашен от славата на космонавта и пиянските му изхвърляния.

Авиационният инженер Игор Кузнецов, обаче, който участва в разследването през 1968 г., смята, че той и колегите му са решили загадката, след като извършили собствено разследване с най-модерни методи.

В интервю за "Индипендънт" Кузнецов каза, че Гагарин и Серюгин са загинали при трагичен инцидент и че последните фатални мигове на изтребителя са протекли съвсем различно от официалната версия. Според експертите пилотската кабина не е била херметично изолирана поради частично отворен вентилационен панел, което принудило пилотите рязко да снижат височината на полета и това се оказало фатално. Те не смятат, че има нещо съмнително в неизправността на вентилационния панел или че става дума за човешка грешка, но при всички положения това е причината за смъртта на двамата пилоти.

При понижаването на скоростта със 145 метра в секунда двамата пилоти са загубили съзнание още преди самолетът да се вреже в земята.

Кузнецов и още 30 други известни експерти изпратиха петиция до президента Владимир Путин да нареди ново разследване на случая въз основа на техните разкрития. Но Кремъл отговори, че не вярва на тяхната теория и не вижда причина да се поставя под въпрос първоначалната версия.

"За какви оригинални разкрития говорят те? Няма такива разкрития, само спекулации.  За съжаление има хора, които не искат да знаят истината. Хора, които 40 години  повтарят все едно и също за смъртта на Гагарин, не искат да признаят, че грешат", заяви Кузнецов. Той смята, че ако неговите разкрития бъдат потвърдени от второ официално разследване, ще се сложи край на конспиративните теории и името на Гагарин ще бъде изчистено.

“Докато съществува този вакуум, хората могат да говорят каквото им харесва и да обиждат пилотите, а заедно с тях и покойния СССР.”

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

163 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. тя
    #166

    "легитиМното" по-долу... :)

  2. Тошо Тошев-Пор
    #165

    Костов го е ликвидирал.

  3. Васко
    #163

    не се и съмнявам. Колкото до различните широчини на релсите -имаго и в няколко държави в западна Европа, а в света има няколко "стандарта". Колкото до Одеса - там няма смяна на релсите, нито в Кишинев, а на граничните пунктове на СССР. Колкото до децата, незнам, но на възрастните не им дремеше от кой коя република е (освен за прибалтийските, и някои "по-специфични" автономни области).

  4. 17
    #162

    Ако не влагате политически пристрастия за влаковите релси, надявам се да науча и за отношението Ви към британското движение по автомобилните пътища, а също така и за САЩ и Великобритания, що се отнася до метричната система...Поздрави

  5. тя
    #161

    Замести го с руски тогава. :) Посочила съм, че писах бързо и поради това текстът не е стегнат. Уточнението трябваше да е обаче още по-категорично - тези украинци и източногерманци са набедени по-късно като саботирали проекта, макар да се добри специалисти. Руснацит винаги са правили и по времето на СССР тази разлика. Спомням си в началото на 1980-те като дете се бях запознака с две момичета на морето, едно то рускинче от Волгоград, другото идваше от Вилнюс, бяха на някакъв лагер. Рускинчето казваше

  6. Васко
    #160

    къде пишат така:"От “Москва” се развива втори проект през 1970-те, този на крайсера “Киев”, който е дело на украински и източногермански инженери, наред със съветските им такива."Специално "дело на украински" и "наред със съветските им такива". Не че нещо, но всеедно да се напише "бургазлии и българи".А че самолетоносач не са успели да направят както трябва си е вярно, но дали им е бил нужен е друг въпрос.

  7. Вишински
    #159

    Мерси много, и за теб да е хубав и приятен.Просто невероятно е, колко много знаеш! Както и вчера казах - по дискутираните тук теми и мъжете не знаят много, а за момиче да има такива познания е изумително. За първи път виждам подобно нещо, затова ми е така любопитно.Другата седмица няма да ме има, така че няма да мога да следя участието ти. По-натам.:-)))

  8. тя
    #158

    Така се случи, интересувам се по принцип от много неща. От други по-малко. За лаик по темата, достатъчно - за мен. ;)За Русия и САЩ знам толкова, колкото за Тонга, в смисъл, че събирам максимално количество информация и филтрирам, селектирам след това или по време на процеса на запознаване с всеки обект на интереса ми. Нещо такова е - с всичко.Аз се коригирах относно "Кузнецов" - "Варяг" продават на Китай, бях несигурна още вчера, посочих "ако не се лъжа". Така че - и паметта може да изневери, въпреки

  9. Вишински
    #157

    Е, наистина ми скри шапката! От къде знаеш всичко това?Бях чел за тези неща, но повърхностно. Сега, като изчетох написаното от теб си ги припомних; точно така са наистина.За пореден път казвам, че се броят на пръсти хората в България, които действително да познават тази тема в такива детайли.Заслужаваш и специални аплодисменти за задълбочените познания и за труда, положен да ги систематизираш и напишеш тук.Имаш най-дълбоките ми адмирации.

  10. тя
    #156

    След всички катастрофални резултати и с “Кузнецов”, руснаците започват строежа на “Варяг” като втори крайсер от типа “Кузнецов”. Но и “Варяг” никога не е довършен. В недовършено състояние руските военни служби го продават чрез украински псоредници на Китай – за по-евтин рисайклинг или за модел при строежа на бъдещи китайски - и тук сега е трудно да се каже – крайсери или самолетоносачи. :) Имам и данни за техническия модел на “Кузнецов”, ако някой се интересува, мога да ги пусна, но едва ли е необходимо.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.