Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кризата с коронавируса удари и социологическите агенции

3 коментара
Кризата с коронавируса удари и социологическите агенции

Ситуацията с коронавируса затруднява сериозно и работата на социологическите агенции, показа проверка на Mediapool. Една от причините е, че сега няма как да използват един от инструментите за проучвания – анкетите лице в лице. Другата e, че клиентите им за маркетингови проучвания са свили разходите си.

Управителят на "Алфа рисърч" Геновева Петрова и изпълнителният директор на "Галъп Интернешънъл" Първан Симеонов казаха пред Mediapool, че агенциите им са преминали основно на дистанционна работа, за да се ограничи контактът между хората.

"Работата изглежда по-трудна, може би е защото сме по домовете", коментира Симеонов.

Той подчерта, че "Галъп Интернешънъл" се занимава най-вече със социално-политически проучвания и съчувства на колегите си, които се занимават повече с пазарни проучвания, които ще усетят кризата дори още повече. "Вероятно най-много ще пострадат агенциите, който се занимават с маркетингови проучвания. Те губят клиенти. В момента ние сме длъжни да сме активни, да сме барометър за обществено социални нагласи", добави той.

За него големият проблем е, че в момента анкетите лице в лице няма как да се ползват. Въпреки това и "Галъп", и "Алфа рисърч" използват алтернативни варианти.

"Когато говорим за социологически електорални нагласи, наистина методологията "лице в лице" е най-достоверна. Не за друго, а защото се достига до активни лица, които няма как да бъдат достигнати онлайн, например", обясни Геновева Петрова. Поради тази причина "Алфа рисърч" използва комбинация от онлайн анкети и телефонни проучвания, но това изисква повече организация.

"Алфа рисърч" има и много клиенти, за които прави маркетингови проучвания и именно там се усещат косвените последици от мерките срещу разпространението на коронавируса, каза Петрова:

"Имаме чисто търговските клиенти, които представляват голяма част от клиентите ни. На част от тях им се налага да оптимизират разходите си. Очакваме това да e проблем, който ще продължи и след извънредното положение, защото фирмите трябва да се съвземат".

"Вече се наложи и затягане на колана, а може да дойдат на дневен ред и още по-непопулярни решения", коментира Първан Симеонов.

В момента социологически агенции могат да кандидатстват по мярката "60/40", ако приходите им са намалели с повече от 20% през март спрямо март миналата година. Ако бъдат одобрени, държавата ще плаща 60% от заплатите и осигуровките на служителите им.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Real ''Mickey''
    #3

    "Кризата с коронавируса удари и социологическите агенции" Абе баш САМИ се удариха и станаха за смях. Също както ЛеймСтрийм гЪзетите. Не ги упреквам де- и те семейства хранят и разходи имат....и докато спонСОРОСите плащат яе така. Пък после ще тъсят друга цицка. Такива продажни душици винаги е имало в историята на човечеството. Виновни са тези които назначават такава измет!

  2. НикиМладенова
    #2

    Като наближи време за избори, ще се оправят.

  3. .text
    #1

    О, браво! И на тези тарикати ще им плащаме заплатите.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.