Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кризата ще доведе до фалити и комерсиализация на медиите

10 коментара
Кризата ще доведе до фалити и комерсиализация на медиите

Има сериозна хипотеза, че ще има фалити или трансформации на цели медии заради икономическата криза, което ще засили комерсиалното начало на медийния пазар и ще отслаби гражданската активност в тях. Това коментира в понеделник анализаторът Георги Лозанов по повод февруарския анализ на Лабораторията за медиен мониторинг на фондация "Медийна демокрация".

"В медиите ще бъде толерирано онова, което е свързано със спектакъл. Свиването на рекламния пазар пряко ще доведе до комерсиализация на медиите", добави Лозанов. Според него хората разбират класическото политическо говорене като "фалирало говорене", а самата политика вече е "празен етикет".

Като пример в тази посока бе даден скандалът за "човешкия материал", който избухна при посещението на Бойко Борисов в САЩ. "От една страна имаше изпробването на всекидневния език и доколко това може да води до вдигане на вот. От друга Сергей Станишев влезе в тази стилистика, за да опонира на Борисов. Така разговорът излезе от политическото и неговите езици, вкарвайки всекидневния, а той има своите стереотипи - обобщава и в някакъв смисъл дори обижда", добави Лозанов.

Медийният анализатор коментира, че и през февруари продължава общата тенденция за края на традиционните разкази на прехода - антикомунистическият за десните и социалният за левите.

"Опитът политическото да заговори на други езици, близки до всекидневното битово говорене, се подкрепя и от тенденции, свързани със собствеността на медиите. Накрая на процеса може да се окажем в комуникация, близка до частното, а не до публичното с неговите граждански ангажименти", коментира Лозанов.

Според анализите на медийната лаборатория голямата активност на Яне Янев и неговите корупционни разкрития като опит за търсене на влияние сред електората също се поднасят с нетрадиционно политическо говорене.

"Засилва се тенденцията от януари в медиите да се предоставя голям терен на сенчестия свят. Мафията присъства във все по-романтична и идеалистическа светлина, като например невероятните приключения на еди кой си гангстер", заяви ръководителят на отдел "Проекти" във фондация "Медийна демокрация" Орлин Спасов.

По думите му много от материалите в жълтата преса могат да бъдат разглеждани и като PR в полза на определени личности в престъпния свят. Спасов коментира още, че "вирусът на жълтата преса е заразил политическото говорене".

Социологът Таня Буруджиева заяви, че от медийния мониторинг ясно проличава, че предизборните кампании вече са започнали. "Интересен е и екшън-форматът, и начинът на представяне на темите. В следващите месеци мониторингът ще покаже опита на политиците да изиграят филма "Умирай трудно - 5 " по български", заяви тя.

Тя разкритикува медиите, че не изработват комуникационни стратегии за отразяване за представяне на изборите и политиците. Буруджиева коментира темата за "материала" като показваща "пълна липса на култура за дебата", а поднесените от Яне Янев разкрития като "крайна форма на популизъм, удавяща всякакви наченки на дебата по същество".

Проф. Ивайло Дичев акцентира върху скандала около шефа и миноритарен собственик на “Овергаз“ Сашо Дончев, който беше атакуван от медийната група на бившата шефка на Тотото Ирена Кръстева, считана за близка до ДПС. "Ние не получихме отговор на това какво се случи“, заяви професорът като припомни част от хипотезите и възможните причини за тази атака. “По-важният въпрос е можем ли да говорим сериозно за медии, след като не знаем кой е техният собственик", коментира той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. коко
    #10

    Новото време не търпи неговите лакърдии. На мода е рационалното говорене, подплатено с реални планове и възможности за действие. Лозанов е латерна.

  2. От Драгалевци
    #9

    тъпанерчата. Овъргаз е негова фирма, а не на Иво Прокопиев или на Иван Костов

  3. онзи
    #8

    .

  4. boby1945
    #7

    ... кой е собственик на "медията", като не ти харесва не я четеш, гледаш и т.н.Като си много ербап, правиш своя медия!! Ама само с клюки не вървой!!

  5. СКАТ
    #6

    Браво на анализаторите - нито дума за масовото спиране на СКАТ от проправителствените кабелни оператори. От това надали има по-очебийно посегателство върху свободата на словото, но те не са го забелязали? Дали?

  6. От Драгалевци
    #5

    написали сте минотиратен собственик на “Овергаз“ Сашо Дончев, който

  7. От Масква
    #4

    Мажоритарен е Гъзпром, а Дончев си е баш миноритарен.

  8. мвмв
    #3

    га че.

  9. Лозан
    #2

    Пищат като 10 линейки щото мръсното им облъчване ще бъде завряно в ГЪЗ

  10. kkk
    #1

    От високопарния ти академичния език пълен с чуждици разбирам не си доволен от формата но не и от садържанието. Може би си прав за езика. От 15, 20 години е невъзможно да се чете нито вестник нито публикация на български. Пиши като неграмотен простак, хвърли вътре няколко английски думи (често използвани в грешния си смисъл) и продавай този буламач като журналистика. А не е лошо и да се кръстиш "медиен експерт" и да точиш лиги относно медийното пространство или дясната визия или екшън-формата ...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.