Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кризата удари родния авиобизнес

11 коментара
Кризата удари родния авиобизнес

Броят на преминалите през летищата София, Варна и Бургас пътници се е понижил през първата половина на годината спрямо същия период на 2008 г., сочат данни за пътникопотока.

През първото шестмесечие на тази година спрямо същия период на миналата година е регистриран спад от 2.9 на сто на броя кацнали и излетели от столичното летище самолети. Варненското и бургаското летище обаче са обслужили с 14.6% по-малко пътници за периода.

Според шефа на софийското летище Пламен Станчев, отчетеният от аеропорта относително слаб спад на пътникопотока се дължи задържането на броя полети от редовните международни линии и на изпълнените повече туристически чартърни полети от българските превозвачи.

В сравнение с данните за Европейския регион, според които самолетното движение (кацане и излитане) за периода януари - май бележи спад от над 9 на сто, резултатите на софийското летище до момента дават основание за оптимизъм, казва Пламен Станчев, цитиран от БТА.

Освен това в сравнение с първите шест месеца на миналата година броят на пътниците по вътрешните линии се е увеличил с 54 на сто. Това се дължи на Wizz Air България - първият нискотарифен превозвач на местния пазар по линията София - Варна, открита през юли миналата година.

Най-силно засегнати от икономическата криза са полетите на бизнес авиацията, където се забелязва значителен спад от близо 30 на сто за първите шест месеца на 2009 г., отчитат от летището.

Силен е негативният ефект от световната криза при товарните превози. Товарните полети са намалели с около 8 на сто, а обработените товари и поща са по-малко с 16 на сто през първото полугодие на тази година, в сравнение със същия период на предходната. Най-силно това се почувства още през май - с 25 процентно намаление на товарните полети и над 30 спад на товарите.

В резултат от стагнацията на потребителското търсене и драстичното намаляване на корпоративните разходи при деловите пътувания се забелязва известно преориентиране на пътниците към по-ниска класа на пътуване и към полети на нискотарифните авиокомпании.

Пазарният дял на опериращите нискоразходни превозвачи по брой превозени пътници от и до летище София за първите шест месеца на тази година е нараснал до 26.5 на сто в сравнение с 16.5 на сто за същия период на 2008 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. хелио
    #13

    не са добре нещата явно, щом нищо не се пише по въпроса.

  2. B.A.
    #12

    Само не и братя Райт!

  3. putnik
    #11

    Не са само пътниците виновни.

  4. Marian
    #9

    Кога, ще се оправи козирката, коятопадна преди повече от година и половина. Кога? Ебати срама....

  5. Козирката
    #8

    Да, аз също да попитам за козирката. И за този пушком пред входовете и изходите. И за боклуците в зелените площи. И за незатварящите се врати в тоалетните. И за необучения персонал как да се държи професионално, вместо да говори за това с кой си преспал предната вечер и каква кола караш. И за тези, които проверяват ръчния багаж и те опипват с ръце вместо с детектор, който струва жълти стотинки.

  6. ДА, АМА
    #7

    който има една единствена функция - малко да кашира грубиянските намеси наоколо...

  7. до Пух
    #6

    какво му има на пушкома? като не може вътре, вън ще се пуши. това че са го сложили точно на входа вече е друг въпрос, но имайки предвид загражденията наоколо не виждам в момента къде може да се премести

  8. екосапиенс
    #5

    ми да, всеки като види този пушком веднага ще си каже нещо за махалата без мозък, наречена БГ !!! Сигурно има поне едно летище в света, което има такава емблема на входа ?!?!?!

  9. аз
    #3

    ейй продължавате да ме удивлявате, къде според теб тогава може да се пуши ?! вътре не може, няма изолирани помещения също. единствено навън. това, че мърдите от летищна управа са направили някакви тунели пред вратите и те са единственото място където може да стои човек ако не е вътре в летището не е проблем на пушачите. със същия ефект, тази същата администрация обрича на абсолютно лош имидж всички гости на софия и българия като позволява на онези бездарно скъпи бакшиши да обикалят там.

  10. екосапиенс
    #2

    да му мисли управата на летището и да осигури приемливи условия и за пушачи и за непушачите в непосредствената, там близост ! Вярвам и Вие сте забелязали ясно, че това съвсем не е единственият проблем на новото ни летище ! И въпреки страхотния напън на почти всички летища и компании да привличат клиенти - предвид кризата, нашите хора остават "над тези неща"...Има и "едри" наща които липсват - например подвижни тротоари в основния "заминаващ" коридор/блок, а и още един такъв, защото трафика за в бъдеще няма ясна тенденция да намалява...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.