Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Крупни строители на магистрали разследвани за укрит ДДС

По време на акцията служителка на "Агромах" опитала да изнесе в сак 1 милион евро

10 коментара
Крупни строители на магистрали разследвани за укрит ДДС

Крупните строителните фирми "Агромах" ЕООД и "Пътища Пловдив" АД, които участват в редица обществени пътни поръчки и са сред строителите на магистралите "Марица" и "Струма", се разследват за укриване на данък добавена стойност (ДДС) в размер на 14 милиона лева. Това съобщиха в петък от прокуратурата.

Двете компании са регистрирали няколко свои дъщерни дружества, които участват като техни подизпълнители при изграждане на строителни обекти. Те са получавали доставки от "буферни" фирми, чрез които са си осигурявали необходимите документи за намаляване на дължимия ДДС. Сред "буферните" фирми са "Пътища Пловдив груп" ЕООД, "Кей пласт" ЕООД и "Кей транс гео" ЕООД.

От своя страна "буферите" са използвали документален поток, създаден от серия кухи фирми, регистрирани на лица с нисък социален статус. Целта е била да се затвори схемата на данъчната измама, съобщават от прокуратурата.

При претърсванията и изземванията в офис на фирмите в Лом са открити златни накити на стойност около 500 000 лв. При претърсването в базата на "Агромах" в Благоевград, служителка от дружеството се е опитала да изнесе в сак сума от около 1 милион евро.

Акцията в двете фирми се е провела на 9 и 10 март. В нея са участвали прокурори от специализираната прокуратура, ГДБОП и служители от НАП. Претърсени са офиси в Пловдив, Благоевград, Лом и София.

Разследваните за данъчни измами фирми са свързани помежду си. Благоевградската "Агромах", която е собственост на 38-годишния Христо Асенов Савев и той е неин директор, притежава "Пътища Пловдив", която пък се управлява от баща му – 70-годишният Асен Савев. "Пътища Пловдив груп" ЕООД пък е собственост на "Пътища Пловдив" АД, чийто управител е 40-годишната Маргарита Попиванова.

И трите фирми участват в обединение "АМ Струма 3.1", което строи срещу 186 млн. лв. участъка от едноименната магистрала между Благоевград и Крупник. Освен това се очакваше те да се включат и в надпреварата за спечелването на поръчката за проектирането и изграждането на тунела "Железница" по автомагистрала "Струма", която се оценява на 250 млн. лв.,

"Агромах" през миналата година довърши изграждането на отсечките от Сандански до ГКПП "Кулата" на "Струма" и от Оризово до Димитровград на "Марица".

Благоевградската фирма също така се грижи за пътното поддържане на Пловдив, Пазарджик и Благоевград. Общо "Агромах" има участие в 32 фирми, повечето от които свързани с пътния бранш.

До ноември 2014 г. "Пътища Пловдив" бе собственост на пловдивския бизнесмен и представител на БСП Георги Гергов, но "Агромах" е придоби като кредитор, в чиято полза бе заложено предприятието. Правоприемник е на фирмата "Пътища" АД. Фирмата бе сред кандидатите да ремонтират софийските улици, но не успя да се класира за поръчката. Тя участва в още 18 дружества, сред които и "Пътища Пловдив Груп" АД.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Мони_deactivated_1480055728
    #10

    Тъй рече прокуратурата: "И дойде ден сряда, 9 март, и в този ден за срещи на Б.Б. и Сотир Цацаров ударихме "Агромах"" Леле, що стана? Лиляна Павлова и Лазар Лазаров май ще изкарат дните между Месопустни и Сирни заговезни като "Страстната седмица"." Стайпериста

  2. Доналд Дък
    #9

    Този криминален случай може да нарисува цялото състояние на нашата държава. Кражби и корупция в огромни размери с участие и на фактори от Власта.

  3. Мони_deactivated_1480055728
    #8

    Лека и доходна работа -много пари се усвояват и от нашия бюджет!От строителство-най-много се краде.Горанов и Дончев признаха ,че 10-тината фирми били \"концентрация\" , но не признават \"Монопол!\"Дали някой вече не е пратил семейството си в Европа, като един бивш министър на земеделието-ковчежник?Boris Markov: Единственото, което ще добавя е, че ще извадя наяве връзката им с АПИ и инж. Лазаров... Докрай."

  4. Мони_deactivated_1480055728
    #7

    Да Лили, Марков пише за тази фирма и някои други организации за друго престъпление - източване на Гаранционния фонд- това е по страшно след фалита на КТБ!И застава с името си ,като посочва поименно Лазар Лазаров. Лазаре стани, кажи си...А КОЙ дърпа конците на бедния лазар?

  5. daskal
    #6

    Да, европарите по програми не се усвояват от олигарсите и техните фирми.

  6. Лили Г
    #5

    Даааааа. Днес бившия главен секретар на СДС Борис Марков твърди, че е внесъл сигнал в Прокуратурата за крупна финансова схема за ощетяване на Фонда за гарантиране на влоговете с основни участници АГРОМАХ и инж. ЛАЗАР ЛАЗАРОВ шеф на АПИ. Наскоро на Марица под предлог, че калибрират фуги разкопаха изцяло цял насип. АПИ излъга яко. Има снимки в Дневник. Служителите в АПИ говорят, че АГРОМАХ е фаворит на ръководството. Слуховееее........

  7. larry
    #4

    Едва ли има българин, който да се е съмнявал в тези злоупотреби. Иначе как се печелят милиони, как се карат тия коли, как се поддържат!!

  8. Юлиана
    #3

    Чудесно начинание! А защо не разследват Трейс например, защото там също се случват такива схеми? Всички знаем защо!

  9. Ники
    #2

    Всичко това сигурно е така, не се и съмнявам, че злоупотребите са крупни. БРАВО! Но защо остава едно чувство, че прокуратурата разчиства конкурентите на Пееф? #КОЙ ще строи магистралите, а?

  10. Коментарът е изтрит в 21:19 на 25 май 2018 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.