Кунева: Гражданският натиск е фактор за защитата на потребителите

Нивото на системата за защита на потребителите в България съответства на момента на влизането ни в ЕС и не е реалистично за месец членство българското равнище да е еднакво например с Дания, където в много по-голяма степен е развито гражданското общество. Това заяви в понеделник българският еврокомисар Меглена Кунева пред русенски журналисти в Букурещ, където бе на посещение, предаде БТА.

Меглена Кунева оцени, че  системата за защита на потребителите в някои от новоприетите страни се развива успешно. Тя посочи като положителен пример Унгария.

Еврокомисарят говори за сравнително новата европейска система за ранно предупреждение за опасни стоки на пазара. Чрез нея след сигнали и проверки се предупреждават гражданите да не купуват опасните продукти, като по този начин те запазват себе си, но едновременно наказват този, който е произвел лошата стока.

В тази европейска система Германия е на първо място по подадени сигнали. Унгария е втора със 160 сигнала за опасни стоки. От Румъния има 18 сигнала, а от България - два. Това означава, че ако гражданите не си повярват най-напред на себе си, няма кой да изгради ефективната защита, смята Меглена Кунева. От държавата се иска да образова, да предава положителен опит, да създаде безплатни телефони за сигнали, да отделя финансови средства за работа на организациите, но гражданите трябва да упражняват своя натиск, подчерта Кунева.

Още от Европа

Какво се крие зад истерията с "отнемането и продаването на деца"?