Кунева спря поръчка за запалки и тефтери за 2 млн. лв, бясна че е пусната зад гърба й

Министърът нарочи чиновници, че са обявили мащабната поръчка докато е в отпуск

Кунева спря поръчка за запалки и тефтери за 2 млн. лв, бясна че е пусната зад гърба й

Вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева спря в сряда обществена поръчка за рекламни материали по оперативните програми за следващите четири на години на стойност над 2 млн. лева, след като поръчката стана достояние на медиите.

“Изключително възмутително е, че процедурата е пусната в мое отсъствие“, коментира Кунева, която е в отпуск. Тя ще поиска от вицепремиера Томислав Дончев и колегите си министри, при които има оперативни програми, да предоставят на МОН информация за добри практики в техните процедури и за размера на средствата, предвидени за рекламни материали и сувенири.

Документацията е подписана от главния секретар на МОН Красимир Велчев и дори съдържа аргументация защо се пуска в този вид, а не е разбита на по-малки поръчки.

Обявената на 12 август от МОН поръчка за сувенири и рекламни материали е на стойност 2 050 000 лева без ДДС. Целта е да се набавят сувенири, брандирани с логата на оперативните програми, по които ведомството работи, за следващите четири години.

Става въпрос за тефтери, химикалки, папки, чанти, портмонета, дъждобрани, usb, запалки, стикери, транспаранти, ключодържатели, антистрес топки, стъргалки за лед и много други артикули.

Обяснението за мащабната поръчка е, че с един договор винаги се възлагат всички дейности по изработване на рекламно-информационните материали и сувенири на един проект, т.е. концепцията за рекламно-информационните материали и сувенири и тяхната изработка се подготвя за един проект в цялост.

“Всички материали, насочени към популяризирането на проекта, имат систематична свързаност помежду си и не следва да са с различна визуализация, което със сигурност ще се случи, ако поръчката се раздели на позиции, всяка от които приключва с отделно рамково споразумение с различни изпълнители“, се казва в мотивите на ведомството.

Рекламните материали ще бъдат платени от бюджетите на съответните проекти и програми, изпълнявани от Министерството на образованието и науката и със средства от държавния бюджет.

Финансирането на обществената поръчка ще се осигурява освен чрез средства от държавния бюджет и с пари от Европейската комисия, Европейския социален фонд ЕСФ и Европейския фонд за регионално развитие и проекти по оперативни програми, по които МОН е бенефициент “Административен капацитет“, “Развитие на човешките ресурси“, “Регионално развитие“, “Наука и образование“, “Добро управление“.

Споделяне
Още от България