Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кунева стартира кампания на ЕС срещу потребителски измами в Интернет

3 коментара
Кунева стартира кампания на ЕС срещу потребителски измами в Интернет

Еврокомисарят по защитата на потребителите Меглена Кунева потърси подкрепата на германското председателство на ЕС за хармонизиране правата на потребителите в отделните страни членки.

Хората трябва да имат спокойствието и доверието да купуват без рискове не само в родината си, смята Кунева, според която правилата за защита на потребителите в страните от ЕС трябва да бъдат уеднаквени. На това обаче се съпротивляват Германия и северните страни, където защитата на потребителите е на много високо ниво и правителствата им се опасяват от занижаване на националните критерии.

Кунева освен това настоява клиентите да се ползват със същите права при покупка в интернет, както в магазините.

От германското председателство еврокомисарят за защитата на потребителите очаква подкрепа за приемането на директива, която се отнася до потребителския кредит. Ако тя влезе в сила, ще отпаднат наказателните лихви при предсрочно връщане на взетата сума.

Очаква се по-късно тази седмица Еврокомисията за даде и началото на кампания срещу фалшивите лотарии и измамни предложения за почивки, както и срещу комерсиални акции, които нарушават правата на потребителите.

Кампанията ще бъде координирана от националните правоохранителни органи на 27-те държави членки съгласно нова директива. Те ще разполагат с трансгранични правомощия, за да могат да се справят с престъпниците, които мамят жертвите си в една държава, но действат в друга.

"Измамници използват изпращани масово и-мейли или фалшиви обещания за големи печалби, за да впримчат уязвими хора. Те са умни, възползват се от различните законови системи в ЕС, за да вземат на прицел жертвите си", казва Кунева, цитирана от британския в. “Гардиан”.

Тя припомня, че само във Великобритания над 3 милиона души стават ежегодно жертва на схеми, всяка от които струва средно 1500 евро.

Кунева ще призове хората, които са станали жертва на измамници, да съобщят за това в някои от европейските потребителски центрове.

Българският еврокомисар смята, че след присъединяването през януари т.г. българските граждани добиват все по-голямо потребителско самочувствие, показател за което е все по-големият брой сигнали, получени в Общоевропейската система за защита на потребителите. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. МЕХЛЕМ Кунев
    #3

    вервайте!

  2. gosho
    #2

    v Germania mojesh da vurnesh stokata v ramkite na 2 sedmici.Nezavisimo dali ot razstoianie e kupena ili direktno v magazin.

  3. stephan
    #1

    "Кунева освен това настоява клиентите да се ползват със същите права при покупка в интернет, както в магазините"za franciya tova shte oznachava zanijavane na zashtitata na potrebitelite. pokupkite po internet polzvat specialen statut, pri koito kupuvachut ima pravo da vurne stokata v ramkite na 7 dni sled poluchavaneto i. tova vaji pri vsichki pokupki ot razstoyanie - kakto pri po-starite metodi kato katalojna turgoviya, taka i pri novite tehnologii kato internet.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.