Купуваме билет за метрото през мобилния си телефон

Купуваме билет за метрото през мобилния си телефон

От догодина в софийското метро ще може да се влиза с билет, купен през мобилния телефон на клиентите на “Виваком“. В петък телекомът и CellumPay представиха разработената от тях иновативна платформа, която ще позволява вместо с хартиен билет в столичната подземна железница да се влиза с мобилния телефон. Това ще става чрез генериране на специален код, който ще служи и за достъп до паркингите на метростанциите.

Методът беше демонстриран на метростанция Сердика пред зам.-кмета на Столичната община Любомир Христов от представители на двете компании и общинската фирма “Метрополитен“ АД.

За да могат да си закупят електронен билет, клиентите трябва да имат единствено мобилен телефон с достъп до интернет, каквито на практика са 62% от устройствата, ползвани на българския пазар в момента. Очаква се след две години този брой да нарасне до 75% т.е. три четвърти от потребителите у нас да разполагат с телефон с интернет свързаност.

Платформата на VIVACOM и CellumPay е съвместима с всяко едно от тези устройства и не изисква регистрация или предплащане. Електронният билет за метрото се издава под формата на QR-код, който клиентът получава на своя телефон и регистрира на специално инсталирани устройства на пропускателните врати на метрото.

Плащането става с няколко прости стъпки през мобилно приложение CellumPay, като потребителят може да избере дали да плати с банкова карта или сумата да се добави към месечната му VIVACOM сметка. Това превръща методът в универсален начин за плащане, достъпен за всички клиенти на мобилни услуги и ще помогне осезаемо за намаляването на разходите на “Метрополитен“ за обслужване и производство на карти и билети и по-ефективното обслужване на самите пътници.

Споделяне
Още от България