Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Куриозна жалба спря търга за скъпия тунел на "Струма" преди отваряне на офертите

Малка фирма, която няма нищо общо със строителството, е обжалвала поръчката за 250 млн. лв.

4 коментара
Куриозна жалба спря търга за скъпия тунел на "Струма" преди отваряне на офертите

Кампанията за чистене на съмнителни обществени поръчки навлиза в превантивна фаза и при все по-странно формулирани мотиви. Дни преди да бъдат отворени офертите Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП) е спряла поръчката за 250 млн. лв. на тунел "Железница" от магистрала "Струма". Мотивът е подадена жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от страна на компания, която няма нищо общо със строителство.

Поискана е временна мярка за спиране на търга, но произнасяне от страна на КЗК няма, тъй като все още не е внесена държавната такса.

За търга имаше публикации, че е със завишена стойност и съмнения, че победителите са предварително известни.

Няма официален коментар от страна на НКСИП, която е обявила на сайта си прекратяването на поръчката, както и от Министерството на регионалното развитие, на чието подчинение е държавната компания. Министър Лиляна Павлова е на посещение в Узбекистан. Ръководството на НКСИП пък не вдига мобилните си телефони.

Мистериозен жалбоподател

Жалбата срещу търга за проектиране и строителство на тунел "Железница" е подадена от дружеството "С и Г Груп БГ" ООД, което няма нищо общо със строителния бранш.

Тя е внесена в КЗК на 19 февруари – петък. Още в понеделник – на 22 февруари, държавната компания спира търга, става ясно от публикуваните документи.

"С и Г Груп БГ" ООД е собственост на Георги и Степан Мкртчян и Роланд Степанян, показва справка в Търговския регистър. Компанията е регистрирана в Поморие през юни 2011 г. с капитал 20 000 лв. и се занимава със всичко друго, но не и със строителство. Предметът на дейност ѝ е разнообразен – от експлоатация на магазини и ресторанти, хотелиерство, търговия с риба, интернет, рекламна, информационни и комплексни преводи, недвижими имоти с цел продажба или отдаване под наем, импресарски и транспортни услуги до провеждане на игри с развлекателно спортен характер и балансиране на гуми.

Последният публикуван финансов отчет на компанията е от 2013 г. Тя има активи за малко от над 1 млн. лв. и отчита загуба от 274 хил. лв. Година по-рано дружеството също е било на загуба - 35 хил. лв.

Най-интересното в случая е, че "С и Г Груп БГ" все още не са внесли държавната такса, за да бъде разгледана жалбата им от КЗК. Ако това не се случи в законоустановения срок, то тя няма да бъде разгледана, обясниха от КЗК пред Mediapool.

Въпреки това държавната компания още на следващия работен ден след внасянето на жалбата спира търга. За него имаше публикации, че е със завишена стойност и съмнения, че победителите са предварително известни.

Поръчката за 250 млн. лв.

Поръчка за проектиране и строителство на късия тунел при село Железница от 2 км на магистрала "Струма" беше обявена в началото на декември. Първоначално офертите трябваше да бъдат подавани до края на януари, но срокът беше удължен до 25 февруари, а ден по-късно трябваше да се отворят предложенията. Не е ясно кои са били кандидатите за поръчката и защо "С и Г Груп БГ" всъщност обжалват процедурата. .

Прогнозната стойност на съоръжението е 250 млн. лв. без ДДС, като финансирането е осигурено от оперативна програма "Транспорт" 2014-2020.

Изпълнителят трябва да проектира и изгради съоръжението, прилежащите му предпортални площадки с обслужващи пътни връзки и две мостови съоръжения с обща дължина около 2.46 км. Тунелът, планиран да бъде най-дългия у нас, трябваше да бъде изграден за четири години.

Проектът е част от лота Благоевград – Крупник, за който беше взето решение да бъде възложен с отделна поръчка.

Съоръжението е на почти същото място, на което в момента има по-малък тунел от няколкостотин метра навътре в скалния масив. Освен него изпълнителят ще трябва да изгради мост над река Струма, надлез над път Е79, надлез над жп линията София – Кулата и надлез над пътя Симитли – Благоевград.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. george stamatov
    #4

    Ми това са професионални оплаквачи... Това не енова практика за нас, които се занимаваме със ЗОП... Тази фирма сега ще намери начин да стигне до сериозните играчи и от всеки иска от 4, до около 5 хил. лв. и който се хване, хване... Така е в Булгаристан...

  2. Милостипросим
    #3

    Чай ся. Не е ли най-просто, бързо и ефикасно, ако направо спре обществената поръчка "управление на ГЕРБ"?

  3. ТролЕЙ
    #2

    Спирането на съмнителни поръчки започва да става с все по-съмнителни мотиви и средства.

  4. Дядо ми Петър
    #1

    Късно е, господа. Да сте мислили по-рано. А не само да сте си прибирали комисионните и пълнили партийната каса. Вече и децата знаят, че сте най-корумпираните типове.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.