Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кувейтска компания осъдила “Летище София” за 38 млн. долара

12 коментара

Кувейтскo-арабския консорциум МАК/АДМАК, изградил на пистите на Терминал 2 на софийския аеропорт, е осъдил “Летище София” АД за 38 млн. долара. Това съобщи транспортният министър Ивайло Московски, цитиран от сп. “България он еър”. Новината бе потвърдена от транспортното министерство пред Mediapool. Шефът на софийския аеропорт Веселин Пейков не бе открит за коментар, тъй като е в отпуск.

Кувейтско-арабския консорциум изгради пистите на новия терминал, като финансирането за проекта в размер на около 40 млн. долара беше осигурено чрез заем от Кувейтския фонд за арабско икономическо развитие (КФАИР). Договорът е сключен през 2003 г. по времето, когато транспортен министър бе Николай Василев. Терминалът е завършен с повече от година закъснение през 2006 г. по времето на министър Петър Мутафчиев. Още тогава строителят предявява претенции за над 30 млн. долара заради забавено строително разрешително, проблеми с отчужденията и непредвидени разходи за допълнителни строителни дейности.

От своя страна транспортното министерство под ръководството на Петър Мутафчиев отказва да признае допълнителните разходи, защото фирмата не е представила фактури за тях и предяви ответни претенции. В крайна сметка Парижкия арбитражен съд се произнася в полза на изпълнителя.

"Получихме писмо, което ни известява, че кувейтският консорциум е спечелил арбитражното дело в Париж и Летище София трябва да заплати 38 млн. щатски долара”, казва Ивайло Московски. “Това на практика лишава летището от възможността да реинвестира в развитието си", допълва той.

Преди да се стигне до плащане на сумата трябва да има т.нар. екзекватура на решението – да бъде признато от български съд.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #12

    Браво! "...заради забавено строително разрешително." Показателен пример за това, че българската държава може да мачка само българския бизнес, но навън номерата не минават.

  2. Анонимен
    #11

    http://www.investbulgaria.com/SofiaAirport.php
    According to the plan a new Sofia Airport terminal was built to the east of the current terminal, and a second runway was constructed alongside the existing one. Total cost of the project was planned at 200 million euro. The financing was secured in 1997-98 from the European Investment Bank (60 million euro), Kuwait Fund for Arab Economic Development (12.3 million Kuwaiti dinars, approx. 41.5 million euro), European Union's Phare programme (7.6 million

  3. Анонимен
    #10

    "...Кувейтскo-арабския консорциум МАК/АДМАК, изградил на пистите на Терминал 2 на софийския аеропорт, е осъдил “Летище София” АД за 38 млн. долара..." Какво е изградил на пистите този консорциум, бе заплеси от Медияпул?

  4. Анонимен
    #9

    Ние не сме били виновни, ама някакси са ни осъдили. Този път не минал класическият български номер: да те мързи да гледаш, да накараш друг да свърши работата, да му пречиш постоянно, накрая да го изкараш виновен и да не му платиш...

  5. Анонимен
    #8

    те са като хипопотамите - затънали са в лайната, но са отварили огромна уста и с претенции да дават акъл

  6. Анонимен
    #7

    всичката работа им е такава на комунистите, царистите и доганистите - да оплетат конците за това много ги бива а друг да им сърба попарата след това.

  7. Анонимен
    #6

    Терминалът няма писти, а аерогарата в София има една-единствена писта. Финансирането на строителството на новата писта и изграждането на Терминал 2 са две съвсем отделни неща. Да не говорим как се употребява пълен и кратък член...

  8. Анонимен
    #5

    КОЛКО ЛИ ОЩЕ МИЛИОНИ И МИЛИАРДИ ИМА ДА ПЛАЩАМЕ ВСИЧКИ НИЕ ПО ВЕРЕСИИТЕ НА ТРОЙНАТА ШАЙКА

  9. Анонимен
    #4

    Браво

  10. Анонимен
    #3

    а пък московски като че ли от небето пада. никаква приемственост - няма кой да му каже. и сигурно нямаме адвокати пред арбитража

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.