Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

КЗК проверява хипермаркети махнали ли са проблемните клаузи за доставчиците

4 коментара
КЗК проверява хипермаркети махнали ли са проблемните клаузи за доставчиците

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) проверява шест от търговските вериги как изпълняват поетите от тях миналото лято ангажименти да премахнат проблемни клаузи в договорите със своите доставчици, ограничавайки работата им с конкурентни компании и искайки от тях най-ниските цени на пазара.

 

След като три години търговски вериги и производители се обвиняваха взаимно в монопол и заробващи условия в договорите, през юли 2012 г. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) принуди “Метро Кеш & Кери България”, “Билла България”, “Кауфланд България”, “Хит Хипермаркет”, “Максима България” и “Пикадили” да променят общите условия на договорите си, които натоварваха доставчиците с условия, нарушаващи конкуренцията на пазара на дребно на търговски стоки.

 

Тогава КЗК одобри предложените от шестте хипермаркета поправки в договорите им и сега антимонополният орган иска да провери как се спазват новите условия в контрактите. Затова и комисията ще приема сигнали от заинтересовани лица дали има нарушение на поетите от фирмите задължения да махнат проблемните клаузи в договорите си.

 

В случай, че регулаторът получи данни, от които може да се направи обосновано предположение, че съответните предприятия не изпълняват някое от поетите задължения, КЗК може по своя инициатива да възобнови производството срещу шестте фирми, които миналата година се разминаха със санкции заради ангажимента им да променят начина си на работа с доставчиците.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    А безумните такси "Рожден ден"? Тях кога? А още по-безумните "входни такси на всяко касово гнездо"? Защо не се направи сметка един супермаркет с девет каси по 100-150 лв. и около 2000-3000 доставчика колко пари се получават? И след като получат такива приходи от въздуха, колко им пука на веригите колко ще продадат от артикулите? Отговорът е: точно никак. След една година казват: ами не се продават нещата, събирай си стоката". И идва следващият с входните такси... Къде в Германия или Австрия или Франция се работи с входни такси? Къде?

  2. Анонимен
    #3

    Тук няма никакви коментари - обяснимо. Защото никой не очаква нещо да се получи.

  3. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #2
  4. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.