
Три ограничителни условия за изпълнение на сделката за закупуване на 95 на сто от “Бояна Филм” от “Ню Имидж България”, постави Комисията за защита на конкуренцията, която одобри приватизационния договор в четвъртък.
В идните пет години няма да се допуска “Бояна Филм”, както и “Ню Имидж България” да кандидатстват за държавно подпомагане по Закона за филмовата индустрия.
За същия период от време купувачът е длъжен да запази правата, които притежава върху павилионните площи, използвани преди концентрацията. До сегашните павилионни площи на “Бояна Филм” и бъдещите, които ще се строят според инвестиционната програма на “Ню Имидж”, ще бъдат допускани и други продуценти при пазарни условия.
Третото условие за осъществяване на продажбата е “Ню Имидж България” да изпълни поетите ангажименти в инвестиционния план към Договора за приватизационна продажба на акции в обема и сроковете, посочени от него. Ако това условие не бъде изпълнено, КЗК ще има правото да отмени решението си за концентрация на “Бояна филм” и “Ню Имидж”.
За целта купувачът ще е длъжен да внася в края на всяка календарна година в КЗК информация и доказателства за изпълнението на поставените им от антимонополната комисия условия и за реализацията на инвестиционния им план.
Въпреки че предстоящата сделка ще засили господстващото положение на Киноцентъра на пазара, сливането му с “Ню Имидж” ще стабилизира финансовото положение на “Бояна Филм” при изпълнение на инвестиционната програма. Това ще укрепи позициите на дружеството на българския и ще засили конкурентността му на международния пазар.
Реалистично е да се очаква, че изграждането на допълнителни павилиони, модернизирането на оборудването и техниката, както и цялостното подобряване на инфраструктурата ще доведе до увеличаване на работните места, както за обслужващ персонал, така и за висококвалифицирани служители.
Не е без значение и планираното от “Ню Имидж България” съдействие за развитието на българското киноизкуство чрез различни форми на подпомагане и обучение на всички групи кинодейци.
Изводът на КЗК е, че при налагане на посочените условия, необходими за запазване на ефективната конкуренция, и общото положително въздействие върху разглеждания пазар концентрацията може да бъде разрешена.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент