Лакроа и Пендачанска заедно аплодирани в Берлин

Лакроа и Пендачанска заедно аплодирани в Берлин

“Агрипина” е името на операта, която събра заедно на една сцена френския дизайнер Кристиян Лакроа и българската дива Александрина Пендачанска. В края на януари световните медии отбелязаха отсъствието на Лакроа от Седмицата на висшата мода в Париж, но побързаха да насочат вниманието към сцената на берлинската Щаатсопер “Унтер ден Линден”, където могат да се видят най-новите костюми на дизайнера.

Операта на Хендел се поставя за първи път в германската столица, като главната роля (Агрипина) е поверена на Александрина Пендачанска, дизайнът на костюмите е на Кристиян Лакроа, а палката е в ръцете на всепризнатия диригент на барокова музика Рене Якобс. Премиерата миналата седмица се превърна в небивал за театъра триумф.

ДПА озаглави материала си “Ревю на интригите” и написа: “В ролята на Агрипина е впечатляващата българка Ал. Пендачанска. Дъхът ти спира не само от пеенето ѝ, но и от страхотните костюми, с които е облечена.”

Пред телевизия Дойче Веле, Лароа казва за Пендачанска: “Тя има перфектен глас, красива е, играе страхотно и помни толкова много текст, всичко това го прави гениално. Много я уважавам”.

Според "Зюддойче цайтунг", "въплатена в ролята на Агрипина, Александрина Пндачанска владее женската страст, а в грандиозната ария “Pensieri, voi mi tormentate” и егоцентричен патос”.

За да се подсили усещането за "модно ревю" между оркестъра и публиката беше изграден допълнителен подиум, върху който се развиваше част от действието.

В “Агрипина” се разказва за амбициозната майка на Нерон, която използва всякакви интриги и мръсни номера, за да направи сина си император на Рим. И успява! Операта е написана за началото на карнавала във Венеция през 1709 г., когато Хендел е само на 24 години. Така историята от преди близо 2000 години, разказана преди 300 години и представяна днес, показва, че хората са едни и същи, когато става дума за власт.

Може би и за това образът на Клавдий, (съпругът на Агрипина) представен от Лакроа, много напомня на Берлускони. И като потвържение за модерното излъчване на постановката под заглавие “Wellness оазис за очите” вестник "Ноес Дойчланд" пише: “Агрипина пя перфектно, изглеждаше перфектно и игра перфектно, но Александрина Пендачанска със своята фигура се доближаваше повече до безупречната нахакана бизнесдама, отколкото до коварна императрица.”

Вестник "Берлинер Моргенпост" посвети цял материал за българското сопрано под забележителното заглавие “Абонирана за ужасните жени в историята”. Според изданието “диригентите чуват в нейния глас някаква нотка на фатализъм, един цвят, една могъща, невероятна дълбочина, която предопределя изпълнението на жестоки роли”. В същото време Пендачанска мечтае да пее невинната Татяна от "Евгений Онегин".

До края на сезона Пендачанска ще продължи серията от "зловещи" превъплъщения. След ролята на интригантката Агрипина в Берлин, предстои да изиграе ролята на принцесата, убила майка си – Електра в операта на Моцарт “Идоменей” на сцената в Брюксел. А през месец май в Торонто, Пендачанска ще се преобрази в ролята на кралица Елизабет, екзекутирала Мария Стюард в “Мария Стюард” на Доницети.

Споделяне

Още от