Кредитният център на БНП Париба:

Лаптопите изместиха телевизорите като най-търсен продукт на изплащане

Най-търсената стока през 2011 г. за покупка на изплащане от българските потребители бяха лаптопите, а не телевизорите, които бяха предпочитани до 2010 г. Това показва третото издание на класацията “ДжетКредит топ 10”, изготвена от компанията “БНП Париба Лични Финанси”.

Според друго проучване, проведено от компанията през 2011 г., лаптопите изместиха също и настолните компютри като предпочитана ИТ стока и през 2011 г. на изплащане бяха продадени 4 пъти повече преносими, отколкото стационарни компютри. През последната година “БНП Париба” е получила повече от 42 000 молби за финансиране на покупката на лаптопи, което е около 15% от общия брой на молбите за пазаруване на лизинг от “ДжетКредит”.

Средната цена на най-популярния модел лаптоп през 2011 г. е била между 900 и 950 лева, което е малко по-ниско от средната цена на най-предпочитания модел през 2010 г. - 970–1020 лв. Независимо от по-ниската цена през 2011 г. хората са купували на изплащане по-мощни преносими компютри, което се дължи на развитието на технологиите и поевтиняването на различните компоненти.

Класацията “ДжетКредит топ 10” представя на всеки 6 месеца най-търсените продукти за покупка на изплащане. Новото издание е базирано на повече от 280 000 молби за “ДжетКредит”, подадени през 2011 г. Числото е много близко до равнищата от 2010 г.

През 2011 г. трите най-търсени продукта са били лаптопи, телевизори и перални машини. Това е първата интересна тенденция в новата класация, тъй като дълго време телевизорите бяха безспорен лидер в областта на покупките на изплащане. Експертите на “БНП Париба Лични Финанси” обясняват тази промяна с по-широкото навлизане в бита на интернет и на WiFi технологията. Днес за много хора е изключително важно да бъдат “онлайн” и поради това устройства като преносимите компютри стават все по-популярни.

“Тенденциите в потреблението са не само ценна бизнес информация, но те дават и ясен поглед върху развитието на обществото. Например, фактът че през 2011 г. не телевизорите, а лаптопите бяха най-търсената стока е знак за това, че се повишава компютърната грамотност на българите и това ги приближава до гражданите на развитите страни. Това показва също, че хората са по-образовани и че се стремят да бъдат информирани и да са в постоянна връзка със своите приятели и роднини”, коментира изпълнителният директор на "БНП Париба Лични Финанси" Луик Льо Пишу.

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: