"Лъвов мост" е напукан, заформя се спор за качеството на строителството (Обновена)

Кръговото кръстовище на столичния "Лъвов мост" е напукано, но това не значи, че има грешка при проектирането или строителството. Това обяви в сряда техническият ръководител на проекта инж. Петър Стойчев. Мнението му обаче се оказа спорно, защото експертите от Инситута за пътна безопасност също са направили оглед и установили, че поддръжката на съоръжението и качеството на изпълнение не отговаря на съвременните изисквания.

Според инж. Петър Стойчев във всяка подобна конструкция има леки движения и точно затова се поставят фугите, където се появиха напукванията. В случая те са под асфалта, което било проектантско решение. На кръстовището има общо четири фуги от по 3 сантиметра.

Не искахме водата да я вкараме в тунела

"При положителни температури асфалтът отгоре си поема тези напрежения и движения без вие да го видите. Когато температурите паднат, той става по-нееластичен и започват тези фуги да се четат", обясни Стойчев.

Кръстовището е въведено в експлоатация през 2014 г. Според Стойчев сега не е подходящо да се прави ремонт, въпреки че изпълнителят искал бързо да си свърши работата. Мостът все още е в гаранция и ще бъде ремонтиран, но в момента фугите са замърсени, обясни той.

"Грешка няма, не знам защо така започват да се тълкуват нещата", каза Стойчев.

Той допълни, че фугите не са открити както по магистралите, защото на това кръстовище няма чак такова натоварване. Големите фуги се слагат на мостове, където водата се оттича без препятствие. Освен това под самото кръстовище има редица съоръжения, включително тунелът на метрото.

"Под нас вървят кабелите на правотоковото трасе, под тях има канализационен колектор и много други съоръжения. Тази вода ние не искахме да я насочим към тези съоръжения и да компрометираме, и да влезем в тунела", каза Стойчев.

Нищо скандално не е станало

"Искам да уверя всички, че мостът няма да падне. Такива дефекти в асфалта се появяват и те са абсолютно нормални, нищо скандално не е станало на това място, призовавам всички следващия път преди да тръгнат да се правят подобни истерии да се обърнат към компетентни експерти и да попитат какво всъщност е това", заяви Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

Според нея фугите не могат да се ремонтират в момента, защото температурите са много ниски, а цепнатините са пълни "със сол, кал и какво ли още не".

"Как предлагате да бъдат ремонтирани", попита тя.

Русинова допълни, че скоро ремонтираният "Лъвов мост" ще стане на 10 години и не може да се очаква да не се нуждае от поддръжка.

Институтът за пътна безопасност:  Това са стари пукнатини, които са били запълвани с битум

След пускане на мостовото съоръжение в експлоатация от 2014 г. при натоварването на трафикопотока са се получили слягания, в следствие на което са възникнали повечето пукнатини, твърди в свое становище Институтът за пътна безопасност.

"По време на експлоатацията тези пукнатини са били запълвани с битум, но това не е довело до спиране на сляганията. Преди началото на зимния сезон, пукнатините с ширина повече от 4 см не са били запълнени. Следователно водата е проникнала в дълбочина, което е довело до  компрометиране на асфалтовата настилка", допълват оттам.

Огледът на съоръжението показал, че поддръжката му и качеството на изпълнение не отговаря на съвременните изисквания.

"Експерти на Столична община днес обявиха, че времето не е подходящо за ремонт на компрометиралото се асфалтово покритие на Лъвов мост. В същото време се извършва ремонт на асфалтовото покритие на АМ "Тракия" в района на Чирпан. Явно времето е подходящо да се ремонтира магистрала, но не е подходящо за ремонти в град София", недоумяват оттам.

Споделяне

Още от България