Регионалният министър Лиляна Павлова

Лъжи са причина за кризисната ситуация в страната

Премиерът разпореди арест за шофьори с летни гуми

Лъжи са причина за кризисната ситуация в страната

Бившият шеф на “Автомагистрали ЕАД” е лъгал министъра на регионалното развитие за ситуацията в страната. Това стана ясно от думите на строителният министър Лиляна Павлова в понеделник пред БНТ. Хвърляйки вината върху него, с уговорката, че “не е съдник”, тя обясни още, че обстановката в страната вече е спокойна, а ситуацията е под контрол.

Според премиера Бойко Борисов обаче виновни за хаоса по пътищата в събота са недисциплинираните шофьори. Те не спазвали разпорежданията и се движели с летни гуми и неизправни камиони, става ясно от изказване на Борисов пред “Стандарт”. Той е разпоредил арест за шофьорите с летни гуми. "Шофьорите на тирове, които не се подчинят на разпорежданията на полицията, ще се задържат за 24 часа", каза Борисов и допълни: "Да се арестуват, защото така не може, пък после ако искат и адвокатите им, и шефовете им да се жалват".

Според анализите на КАТ и пътната агенция задръстването на "Хемус" е станало заради четири камиона, които не са се подчинили на полицията и са избягали, след като са били отклонени от пътя заради летни гуми от патрулите на КАТ. Техните номера са записани от полицията, която вече им е съставила актове за 300 лв. глоба и 6 месеца без книжка заради нарушенията.

Републиканската пътна мрежа вече е изцяло в готовност да поеме трафика, заяви в понеделник министър Лиляна Павлова.

На фона на тези ѝ думи обаче продължават действията по оказване помощ на засегнатите от снеговалежите през уикенда общини. Критична остава обстановката по осигуряване на нормалното електрозахранване в Област Пловдив – 3 населени места, Пазарджик – 5 населени места, Смолян – 37 населени места и Стара Загора – 3 населени места. По отстраняването на възникналите аварии работят над 40 екипа на електроразпределителните дружества.

Павлова обаче уточни, че пътищата са почистени, има ограничения за тежкотоварни автомобили над 10 тона. Кризисната точка АМ "Хемус" е отворена в двете посоки, добави още тя.

Междувременно от превозваческите компании скочиха срещу ограничението на КАТ, тъй като товарите не успявали да стигнат до поръчителите им навреме. Заради това превозвачите се готвят да протестират, като все още чакат разрешение от столичната кметица Йорданка Фандъкова камионите да влязат в София.

За това чия вина е по-голяма – на тираджиите, които не са спазили полицейските разпоредби или на освободеното ръководство на "Автомагистрали ЕАД", Павлова каза, че не иска да влиза в ролята на съдник. "Но обективно вината е обща, доколкото имаме категорично неспазване на разпоредби и непредоставяне възможност на органите да си свършат работата. Това не ни е първата зима и снегът не ни изненадва. Това беше една от причините за моето решение на момента да освободя екипа управляващи на "Автомагистрали". Това е дружество, което не може да си позволи да бъде стреснато и да загуби самообладание в една кризисна ситуация. Трябваше да създадат необходимата ефективна организация на движението, а не часове наред аз получавах неточна непълна и на места да не кажа лъжи за това каква е обстановката.

Министърът обясни, че вече бившият изпълнителен директор на "Автомагистрали" Антон Антонов “няма капацитет да прави координация на действията.

Нещата бяха под контрол там, където имаше сериозна координация, защото при бедствена ситуация много институции са ангажирани с това навреме да се реагира в синхрон. А това не се случи на АМ "Хемус". Колегите на останалите места се справиха. Не би трябвало ние с министър Цветанов да осигуряваме ротора, наша работа ли е, това не е работа на министри, а на кризисния щаб, на ситуационния център. А отговорът им какъв е: ами ние имаме един снегорин, ама няма кой да го кара, това е отговорът на освободения вчера. Отговорността се търси на всички нива", заяви Лиляна Павлова.

"Дамата, която е назначена, тя е изпълнителен директор вече – Дафина Станчева. Подписала съм решението и документите и колегите са в готовност за регистрация. Тя работи в системата от 1985 година, човек започнал от стажант, младши експерт, израствайки в годините до директор, който се занимава със зимно почистване. Под нейно ръководство вярвам, че ясно носейки отговорността за своите действия, ще имаме ясна и сериозна работа със ситуационния център и с институциите, за да се справяме е с подобни ситуации", добави регионалният министър.

Още от България

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?