Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Леденика и ММ" и "Русенско пиво"" глобени за нелоялна конкуренция

0 коментара

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби "Леденика и ММ" и "Русенско пиво" заради рекламната промоция на бира "ММ" миналата година.

"Леденика и ММ" АД, която е правоприемник на "Варненско пиво" е глобена със 75 000 лв., а "Русенско пиво" АД - с 20 000 лв.

Комисията е сезирана от "Каменица" АД, Пловдив. Повод за образуване на производството е рекламната промоция на бира "ММ" за периода 1.09 - 30.11.2003 г. под мотото "Влез в играта" с организатори "Русенско пиво" АД и "Варненско пиво" АД. Условие за участие в жребия за голямата награда от 100 000 лв. е събиране на етикети със символ на гърбовете от 1 ст., 5 ст., 40 ст. и изпращане на съответния адрес, а етикетите със символ от 100 лв., 1000 лв. и 10 000 лв. се осребряват, съобщи КЗК.

Чл. 34, ал. 6 от Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК) съдържа забрана за извършването на продажба, когато заедно с нея се предлага или обещава нещо, чието получаване зависи от: решаване на задачи, ребуси, въпроси, гатанки; събиране на серия от купони и други подобни; разиграване на игри с парични или предметни награди, чиято стойност значително надвишава цената на продаваната стока или услуга.

С тази разпоредба на закона е въведена забрана за предлагането на непазарни стимули спрямо купувачите като метод за увеличаване на продажбите. Смисълът на забраната за нелоялно привличане на клиенти е да се предотвратят такива форми на продажба, при които потребителите предпочитат дадена стока заради обещаните при продажбата награди, вместо заради нейните качества и цена. Това поведение е нарушение на правилата за добросъвестна търговска практика и представлява нелоялна конкуренция.

Според комисията тази практика е изключително вредна за всички участници на стоковия пазар. С проведената рекламна игра се подменят основните функции на рекламата - вместо да се информира потребителя за основните качества на продукта, се рекламира наградата. Подобни действия водят до нарушаване на равнопоставеността на участниците на пазара и могат да увредят интересите на конкурентите, посочва комисията.

В настоящия случай КЗК установи, че промоцията е проведена в изпълнение на залегнало в сключения договор между дистрибутора "Русенско пиво" АД и производителя "Леденика и ММ" задължение. Поради неизпълнение на договорни задължения "Русенско пиво" АД не е реализирало никакви количества бира в процесния период. Същевременно "Русенско пиво" АД е регионален дистрибутор, а промоцията е организирана на национално ниво, както и последващата дистрибуция на пиво. Също така макар и всички разходи по проведената рекламна кампания и по раздадените награди първоначално да са изплатени от "Русенско пиво" АД, впоследствие те са поети от "Леденика и ММ" АД.

Освен това с рекламната промоция се популяризира не само марката "ММ", но и името на производителя. Всичко това обуславя по-високия размер на санкцията, наложена на "Леденика и ММ" АД за извършено нарушение на чл. 34, ал. 6 от ЗЗК.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.