Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Легализиране на диплома бави старта на магистралната компания

Няма европейски пари за магистрала “Черно море” , “Хемус” и Креснеското дефиле на “Струма” - след 2014 г.

8 коментара
Легализиране на диплома бави старта на магистралната компания

Повече от година след лансирането на идеята за създаване на компания “Стратегически инфраструктурни проекти” тя все още няма съдебна регистрация, показва справка в търговския регистър. Целта ѝ беше ускоряване на строителството на магистралите “Струма”, “Хемус” и “Черно море”.

 

Основната причина за забавянето на старта е българско изискване за легализация на международно признати дипломи, научи Mediapool. Другата е съгласуването на документите между три министерства – на транспорта, на регионалното развитие и на финансите.

 

Към момента компанията има само изпълнителен директор - Асен Антов. Той е бивш заместник-изпълнителен директор на агенция “Пътна инфраструктура” от времето на правителството на Сергей Станишев. Ясни са и останалите двама членове на директорския борд. Това са професионалният инвеститор Пламен Дерменджиев, който влиза от квотата на министър Симеон Дянков, и литовецът Виргаудас Пуоджукас, от квотата на министър Ивайло Московски.

 

Именно легализацията на български на дипломите на литовеца, макар че има докторска степен по пътно строителство, е причина да се бави вписването на компанията, обясниха от министерствата. Пуоджукас е бил директор на литовското АПИ, а в България е работил по проекта на Световната банка за рехабилитация на пътищата, който се изпълнява в момента.

 

Компанията тръгва с 1.2 млн. лв. от бюджета

 

Бюджетът на магистралната компания за тази година е 1.2 млн. лева. Средствата се осигуряват поравно от министерствата на финансите и на регионалното развитие. Идеята е до средата на годината, компанията да е станала бенефициент по оперативна програма “Транспорт” и така издръжката ѝ да се поеме от техническата помощ на програмата.

 

Дотогава е планирано да се проведат конкурсите за назначаване първоначално на около 20 служители. Целта е да се привлекат международни експерти с опит. Все още не е определено какви възнаграждения ще получават те. Докато беше министър, Росен Плевнелиев твърдеше, че в новата магистрална компания заплатите ще са поне три – четири пъти по-високи от тези в агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ). В АПИ средната заплата е 700 лв., което означава, около 2800 – 3000 лв. От Министерството на регионалното развитие обаче сега твърдят, че разликата в заплатите няма да бъде толкова голяма, за да няма напрежение между двете структури.

 

Вече е определено къде ще се помещават служителите. Това е сградата на бившето ГУСВ на бул.”Цар Борис ІІІ”.

 

План графикът е три магистрали

 

Макар екипът да не е все още сформиран, Асен Антов в момента работи заедно с колегите си от АПИ по реализацията на магистрала “Струма”. На дневен ред е лот 2 Дупница – Благоевград, за който в момента тече тръжна процедура. Победителят ще се избира по нови правила - с конкурс на два етапа, първият от които е предквалификация на участниците.

 

Целта е да няма повече работа на екзистенц минимума, каза шефът на АПИ Лазар Лазаров. По думите му при оценяването на кандидатите ще бъде даден превес на подхода и начина на изпълнение. Ако моделът строителство на инженеринг за магистралите се окаже успешен, той ще бъде приложен и за следващия лот 3 на магистрала “Струма” през Креснеското дефиле.

 

В момента все още се работи по предпроектните проучвания. Въпреки че беше лансирана идеята за строителство на над 13 км тунел, който да пресича дефилето, въпросите около него засега остават много.

 

Единият е, че съоръжението е прекалено скъпо. Освен това прокопаването му е в сеизмичен район. Поддържането на такова съоръжение също изисква огромни разходи – за вентилация и осветление например. При възникване на авария пък тунелът се затваря и тогава тировете отново ще бъдат пренасочени към стария път, което неминуемо ще доведе до задръствания.

 

За да се намерят верните отговори за решаването на тези въпроси, е планирано през тази година да бъдат пуснати търгове за избор на консултант по екологичните въпроси на лот 3 на “Струма”, както и проектов мениджър, който ще отговаря за реализацията на проекта, посочи Лазаров.

 

Работи се вече и по подготовката на магистрала “Хемус”, чието финансиране остава за след 2014 г. Както стана вече ясно обаче, “Хемус” ще е магистрала само от София до Велико Търнаво, след което преминава в четирилентов скоростен път до Шумен.

 

По магистрала “Черно море” засега нищо не се прави, защото отново има промяна в плановете, след като стана ясно, че за нея няма да получим пари от Европа. Най-вероятно ще се търси публично-частно партньорство за изграждането ѝ, каза Лазаров.

 

А иначе зададеният през лятото на 2011 г.от Плевнелиев план на компанията “Стратегически инфраструктурни проекти” изглеждаше така: "Струма" готова до 2015 г., "Хемус" - до 2017 г., а "Черно море" - най-късно до 2019 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #8

    Циркаджии! Мошеници и измамници, това са и трите министерства с трамата глупаци начело, тия верват ли си, че някой ще им даде и цент за "предприятието" - с чужди пари помен! Плевнелиев, като американски агент и протеже, ще доведе страната до ръба на гражданската война по примера с Гърция с цел американските евреи да продължат да изнудват ЕС, разбирй Германия, да продължи да плаща след ВСВ, заради изплатените изцяло репарации - требе нов конфликт и война и това е идеалтия повод след като начело на бананарията е ЦОП!

  2. Анонимен
    #7

    Швейцарски Черногорец: Ей, момчета, вие едно само дефиле си имате и... не знайте кво да го прайте!

  3. Анонимен
    #6

    Пророчество Когато разцъфтят налъмите, бат Бойко ще довърши калдъръмите. PS. Ако това наистина не стане, Той царствено за микрофона ще се хване и като Цар ще заяви: „Виновникът за мойта драма е тази ситна епиграма”.

  4. Анонимен
    #5

    ДО 3::::::А ТИ СИ НАЙ-УНИКАЛЕН,ЗАЩОТО СИ НАЙ-ПРОСТ,ОТ ВСИЧКИ ПИСАЛИ ТУК.

  5. Анонимен
    #4

    Тия от образователното министерство са абсолютно загубени бюрократи. Има международна конвенция според която всеки документ, който има официален апостил, се приема и се легализира без допълнителна процедура. Това важи и за дипломите за образование в чужбина.

  6. Анонимен
    #3

    Мда уникална държава ! Уникална е че мнозинството са идиоти като първите двама писали тук

  7. Анонимен
    #2

    Уникална държава! А иначе вчера имаше конфернеция за инфраструктурата. И всички, от Плевнелиев през министрите, се надпреварваха да избълват по-голяма глупост. То не бяха катарски инвестиции, не беше с метрото на ски... Тъжно и смешно едновременно.

  8. Анонимен
    #1

    А някой вярвал ли е на този арогантен и безпардонен некадърник Плевнелиев? Той направи сума глупости, докато беше министър - създаде тази напълно излишна инвестиционна компания, назначаваше разни тъпи свои протежета като Сергей Михалев, успя да накара ломското циганче Московски да прекрати договора на единственото читаво нещо - компанията, която правеше проверките на място и обективно посочваше недостатъците. И тази карикатура в момента е президент - срам за тази държава. Голям смях е да прочете човек, че литовецът е квота на Московски - да не би да са работили заедно в Световната банка. А всички знаят че Московски е ибрикчия на Кирил Домусчиев и му прокарва корпоративните интереси.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.