Летище Пловдив се прости с редовните линии до Милано и Франкфурт

Нискотарифната авиокомпания “Райън Eър" спира редовните си полети до Милано. Компанията отказа и договорената вече линия до Франкфурт, съобщи изпълнителният директор на летище Пловдив Дойчин Ангелов, цитиран от “Дарик”.

През февруари “Райън Eър” отмени планираните полетите от Пловдив до Барселона, тъй като новото правителство на Каталуня не е признало договора на авиокомпанията с летище "Жерона-Барселона". Вместо това бе открита линията до Милано. След закриването ѝ нискотарифната компания ще изпълнява само полетите до Лондон.

Дейността на пловдивското летището зависи от специализирания Фонд за развитие на летище Пловдив – Южната врата на България. В него членуват 10 общини от три области, които чрез членски внос подпомагат обслужването на линиите с дотиране на летищните такси.

До момента само община Пловдив, най-голямата от тях, не е внесла членския си внос за тази година, което сериозно спира развитието на летищната дейност. Таксата на общините се формира на база броя на жителите по 0.50 лева, като таксата на Пловдив е 172 хил. лв. на година.

Причината за невнасянето на таксата е техническа, тъй като общинската администрация много късно е внесла предложението, а от летище “Пловдив“ не са успели да го включат в дневния ред на последната си сесия вчера, коментира председателят на Общинския съвет в Пловдив Илко Илиев.

Създаването на фонд за подпомагане на пловдивското летище бе поискано като гаранция от “Райън Еър”, за да започне своята дейност у нас. В средата на 2010 г. се разрази скандал, след като Асоциацията на българските авиокомпании разбра за фонда. От сдружението, което обединява всички български авиокомпании, заплашиха, че ще се оплачат в Еврокомисията заради привилегията, която се дава само на една авиокомпания. Тогава стана известно и че лично двама заместник министри – на туризма Иво Маринов, и на транспорта Камен Кичев, лобират за довеждането на “Райън Еър” в Пловдив.

По същото време правителството намали таксите за кацане на летище “Пловдив” почти наполовина. Въпреки че лобистката мярка бе разкритикувана и от страна на представителя на международната асоциация на авиопревозвачите (IATA) за България Йордан Карамалаков и от шефа на конкурентната нискотарифна авиокомпания “Уиз Ер България“ Кристиан Кръстев, държавата отрече да става въпрос за лобизъм и опасност от санкции на Еврокомисията заради нарушаване на конкурентното законодателство.

Още по темата
Още от Бизнес