Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Летище София обслужва полети с голямо закъснение

1 коментар
Летище София обслужва полети с голямо закъснение

Летище София започна да обслужва полети в понеделник, но с голямо закъснение. До 8.00 часа на сутринта днес, метеорологичните условията на аеропорта не са позволявали излитане и кацане на самолети. Голяма част от пътниците прекараха нощта на летището, заради отменени полети. По данни на оператора от 6.00 до 9.00 часа в понеделник са анулирани общо 7 полети.

Голяма част от авиокомпаниите, които трябваше да излетят до 8.00 сутринта се подготвят за това в момента. Закъснението на полетите при авиокомпания "България ер" се дължи в голямата си част на това, че самолетите кацат на летищата Варна и Бургас, коментираха пилоти. Седем екипажа на родната авиокомпания само днес сутринта са били командировани в Бургас, за да приберат машините от летището, коментираха запознати от "България ер".

Основните оплаквания на пътниците са за малкия брой на местата за сядане на летището и липсата на информация, която се подава от аеропорта. Министърът на транспорта Петър Мутафчиев посети столичното летище в неделя и обеща да се поправят пропуските с местата. За информацията обаче нарочени бяха авиокомпаниите, които не подавали своевременно данни до летището за намеренията си. Според директора на столичния аеропорт Пламен Станчев, решението дали да кацне на летището дори, ако видимостта го позволява, се взема от командира на полета непосредствено преди приземяването.

Няма пилот, който да не се възползва от минималните условия, които му дава времето и пистата, за да приземи самолета, коментираха пред Mediapool пилоти от "България ер". Полетите се пренасочват или се анулират само, ако няма никакъв шанс за кацане. Заради липсата на координация и анархията, която цари на софийското летище, част от авиокомпаниите предпочитат да анулират полетите си, коментираха експерти от бранша.

Втора година продължават проблемите с полетите до и от новото софийско летище, заради системата за инструментално кацане. Старата писта на аеропорта беше сертифицирана за работа при трета категория от най-ниския подклас – при видимост не по-малка от 200 метра хоризонтална видимост на светлинните обозначения на пистата.

През септември 2007 година новата писта е била сертифицирана за работа при втора категория, което означава, че трябва да е налице не по-малко от 350 метра хоризонтална видимост. За да се получи по-високата трета категория обаче трябва да минат най-малко шест месеца от внедряването на категория ІІ. Практически софийският аеропорт може да заработи с трета категория на системата за инструментално кацане най-рано от началото на април, когато проблемът с мъглите над София вече ще е отминал.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Robinson
    #1

    http://youtube.com/watch?v=IbwwYJZLwiw

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.