Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Летище София се бори за най-висока категория

13 коментара
Летище София се бори за най-висока категория

Летище София се подготвя за въвеждането на най-високата – трета категория, при която аеропортът ще може да работи при минимална видимост от 200 м. Това съобщи в понеделник транспортният министър Петър Мутафчиев, преди да отлети за подписването на оперативната програма "Транспорт", което ще се състои във вторник в Брюксел.

От няколко месеца се работи по последната степен от системата за инструментално (сляпо) кацане, чието въвеждане вече доведе до повишаването на категорията на столичното летище на втора степен, според която може да се извършват приземявания при видимост между 350 и 550 м.

За да получи аеропортът най-високата степен, Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД ГВА)е препоръчала на ръководството на летището да подмени сегашната метална ограда, дълга 500 м, с радиопрозрачна ограда. Това се налага защото сегашната ограда може да изкриви радиосигналите, използвани при сляпото кацане влоши атмосферни условия. Новото съоръжение вече е поръчано в Италия и се очаква до края на ноември да бъде доставено, обясни директорът на летището Пламен Станчев. Той допълни, че е обявена и обществената поръчка за изпълнител на проекта. Така при благоприятни условия оградата може да бъде подменена до края на годината, но реално летището ще получи най-високата категория чак през март. Причината за това е международното изискване между повишаването на категориите на летищата да има минимум шест месеца. София получи втора категория за аеропорта си през септември.

От днес е започнала проверка на  ЕАСА и Европейската комисия във връзка с предпазната клауза, наложена на авиацията ни, съобщи още Мутафчиев. Мисията ще продължи цяла седмица, като през това време ще бъде инспектирана работата на ГД ГВА и на авиокомпаниите. Нейните резултати ще са решаващи за предпазната клауза върху родната авиация, която Брюксел ни наложи в края на миналата година и българските въздушни превозвачи имат право да летят в общото европейско пространство като трета страна.

Двадесетина дни след приключването на евромисията, у нас ще дойдат на проверка и представители от САЩ, които ще проверят българските въздушни превозвачи за капацитета им да извършват директни полети до САЩ, както и изваждането им от американския черен списък. В момента нито една българска авиокомпания не може да лети директно до САЩ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. gg2
    #14

    http://en.wikipedia.org/wiki/Instrument_Landing_System

  2. gg2
    #13

    най високата степен не се равнява на 200 метра както статията твърди..бърза справка на wikipedia.org сочи че при степен 3с видимоста може да бъде нула и самолета пак да се приземи.. не разбирам какви са тези статии тип "Гузен негонен бяга"

  3. олелеее
    #11

    "The first landing of a scheduled U.S. passenger airliner using ILS was on January 26, 1938, as a Pennsylvania-Central Airlines Boeing 247-D flew from Washington, D.C., to Pittsburgh and landed in a snowstorm using only the Instrument Landing System."

  4. Южна Флорида
    #10

    Не препоръчвам на никого да ползва Укипедия като сериозен източник. Защо? Защото Уикипедия се пише от хора, много от които са самозвани специалисти. Особено когато става дума за сериозни тези от науката и техника.

  5. СССРейчо
    #9

    боклуци, неуредици, скъпотия, теснотия, липса на информация.....

  6. gg2
    #8

    Sout Florida,Wikipedia e феномен в новото време.Организира се информацията във формат лесен за разбиране от всеки но това не значи с грешки.Най голямото предимство на сайта е точно това което ти изтъкваш като недостатък - всеки може да оспори твърденията/фактите на всеки и да представи доказателсва за своите твърдения. Това е къде къде по добре от изманипулирана и неподлежаща на оспорване и корекция информация по други "енциклопедии".Хайде, оспори фактите които са на този линк от Wikipedia. Или само се намираме на приказки..

  7. gg2
    #7

    Дадох линка защото ми омръзна да чета глупостите по тези статии по отношение на категориите летища..Поръчкови статии бих казал.В БГ може само да се плямпа, краде и манипулира и никога да не се свърши работа както трябва.Като виждаш от статията става ясно че сега оградата пречела.И само ако сменим оградата автоматически имаме летище което отговаря на най високите стандарти във света..

  8. един от вас
    #6

    Добре звучи, ама само със смяна на една ограда няма да стане... Скоро летище София ще стане като Байконур - много неща на него ще бъдат космически. Вервайте ми.

  9. пилот
    #5

    Момчета, аз сам професинален пилот летящ в А/К България ер. Не спорете за глупости. За да има "сляпо кацане"(не е коректен термина, по скоро се използва термина LVP - Процедури при намалена видимост") трябва да са изпълнени 3 условия. Пилота да има съответната категория. Постига се след определи часове и тренировки. Самолета да има същата категория. Това се постига с оборудването качено на борда от производителя. И на последно по ред, но не по значение е летището да има съответната категория. категориите

  10. ILS
    #4

    Защото притежават високо точна система за позициониране и масово изхвърлят ILS,а истина е ,че софийското летище се води планинско и е отбелязано с * ,като с повишена трудност за кацане.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.