Летище София се бори за най-висока категория

Летище София се бори за най-висока категория

Летище София се подготвя за въвеждането на най-високата – трета категория, при която аеропортът ще може да работи при минимална видимост от 200 м. Това съобщи в понеделник транспортният министър Петър Мутафчиев, преди да отлети за подписването на оперативната програма "Транспорт", което ще се състои във вторник в Брюксел.

От няколко месеца се работи по последната степен от системата за инструментално (сляпо) кацане, чието въвеждане вече доведе до повишаването на категорията на столичното летище на втора степен, според която може да се извършват приземявания при видимост между 350 и 550 м.

За да получи аеропортът най-високата степен, Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД ГВА)е препоръчала на ръководството на летището да подмени сегашната метална ограда, дълга 500 м, с радиопрозрачна ограда. Това се налага защото сегашната ограда може да изкриви радиосигналите, използвани при сляпото кацане влоши атмосферни условия. Новото съоръжение вече е поръчано в Италия и се очаква до края на ноември да бъде доставено, обясни директорът на летището Пламен Станчев. Той допълни, че е обявена и обществената поръчка за изпълнител на проекта. Така при благоприятни условия оградата може да бъде подменена до края на годината, но реално летището ще получи най-високата категория чак през март. Причината за това е международното изискване между повишаването на категориите на летищата да има минимум шест месеца. София получи втора категория за аеропорта си през септември.

От днес е започнала проверка на  ЕАСА и Европейската комисия във връзка с предпазната клауза, наложена на авиацията ни, съобщи още Мутафчиев. Мисията ще продължи цяла седмица, като през това време ще бъде инспектирана работата на ГД ГВА и на авиокомпаниите. Нейните резултати ще са решаващи за предпазната клауза върху родната авиация, която Брюксел ни наложи в края на миналата година и българските въздушни превозвачи имат право да летят в общото европейско пространство като трета страна.

Двадесетина дни след приключването на евромисията, у нас ще дойдат на проверка и представители от САЩ, които ще проверят българските въздушни превозвачи за капацитета им да извършват директни полети до САЩ, както и изваждането им от американския черен списък. В момента нито една българска авиокомпания не може да лети директно до САЩ.

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: