"Лев Инс" взели обществени поръчки за 1.7 млн. лв. за четири години

Автомобилите на депутатите, митничарите, военните, сградата на Министерския съвет на "Дондуков" 1, сгради на УНСС и Техническия университет – всички те са били застраховани при "Лев Инс", сред чиито собственици са арестуваните в рамките на операция "Октопод" Момчил Кръстев, Лозана Славчова и Антон Петров.

Бившият съветник в ДАНС Алексей Петров, срещу когото е повдигнато обвинение за лидер на организирана престъпна група и засега се смята "глава" на "Октопода", участва в създаването на "Лев Инс", но към момента името не фигурира нито в тази фирма, нито в свързаната с нея "Лев корпорация".

Веднага след арестите в сряда полиция и данъчни започнаха проверки в офисите на "Лев корпорация", за да търсят следи за престъпленията на Алексей Петров, обвинен за рекет, изнудване и др.

Проверка на Mediapool в регистъра на Агенцията по обществени поръчки (АОП) показва, че застрахователната компания "Лев Инс" е получила 52 обществени поръчки от 2005 до 2009 г. на обща стойност около 1.7 млн. лева с ДДС.

Алексей Петров бе назначен за съветник на бившия шеф на ДАНС Петко Сертов на 1 април 2008 г., а в края на септември "Лев Инс" и Агенция "Митници" сключват тригодишен договор за застраховка на автомобили, плавателни съдове и имоти на ведомството за 488 074 лв без ДДС. Това е най-скъпата обществена поръчка за компанията.

По това време шеф на митниците е Христо Кулишев, който зае поста на подалия оставка Асен Асенов. Автомобилите на митниците и предната година са застраховани при "Лев Инс", но тогава поръчката е била за скромните 38 хил. лева без ДДС.

Сегашният директор на митниците и бивш шеф на ГДБОП Ваньо Танов заяви в петък пред БНР, че едва след ареста на Алексей Петров научил за договора на ведомството му с "Лев Инс".

В началото на 2009 г. и Министерство на отбраната застрахова автопарка си при "Лев Инс" за 297 984 лв. без ДДС. В договора е записано, че поръчката се финансира с европейски средства.

В две поредни години – 2008 и 2009 г. "Лев Инс" печели конкурс за застраховател на автомобилите на Народното събрание. Сумата по двата договора е около 107 хил. без ДДС.

Интересно съвпадение е, че в същите две години същото дружество е победител в конкурс на Министерския съвет за застраховател на сградите му. Сумата по двата договора е около 22 хил. лв. без ДДС.

Имотите на Министерството на правосъдието през 2008 също са застраховани при "Лев Инс". Сумата по договора е 11 600 лв. без ДДС.

Правителственият Авиоотряд 28 също в две поредни години застрахова персонала си при "Лев Инс" срещу 23-24 хил. лева без ДДС.

Сред по-сериозните поръчки за "Лев Инс" са застраховки на автомобилите и имотите на Национална ветеринарно- медицинска служба за 186 хил. лева. Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" има договор за 80 хил. с "Лев инс", а Национална служба за растителна защита за 70 хиляди без ДДС.

Сред клиентите на "Лев Инс" са Университетът за национално и световно стопанство (УНСС), в който преподава доц. Д-р Алексей Петров. УНСС има един едногодишен договор с "Лев Инс" за 12 хил. лева.

Застраховани при "Лев инс" са били автомобилите на икономическото министерство, имоти на здравното министерство, автомобили на АЕЦ "Козлодуй" и други.

Алексей Петров е сред създателите на първите български застрахователни компании от началото на демокрацията, но единствено "Левски Спартак" продължава работа, преименувана като "Лев Инс".

През 2005 г. в дружеството влизат нови собственици - главно израелски граждани и фирми - и към момента собствеността в него е следната: Рахил Меир Класик (Израел) - 25.173%, Яад Пирзул (Израел) - 5.173%, Хертридж Гаранти Холдингс (САЩ) - 23.007%, АС АГ (България) - 14.756%, "Лев Корпорация" (България) - 4.669% и "Токуда Банк България" - 7.153%.

"Лев Инс" разпространи съобщение в петък, че работи с над 700 000 клиенти, сред които са Министерството на отбраната, Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, правителственият авиоотряд, ДФ "Земеделие" и много други държавни институции.

Официалното становище на всички акционери към момента е, че не могат да бъдат коментирани извършените процесуално-следствени действия, тъй като не са предоставени никакви официални документи в подкрепа на необходимостта тези действия да бъдат извършени по този начин, за което са уведомени и съответните посолства, пише в съобщението.

Още по темата
Още от Бизнес

Адекватни ли са мерките за кризите с водата и боклука?