Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Либия: България ще носи ”материална и морална отговорност” заради танкера "Бадр"

11 коментара
Танкерът БАДР

Либийската държавна корабна компания Libyan Navigator Limited предупреди, че задържането на танкера "Бадр" и ”незаконното престъпно насилие, организирано и изпълнено от ”Морска администрация” и ”Гранична полиция”, без съмнение ще доведат до сериозна материална и етична отговорност на българската държава”.

В своя позиция по случая компанията представя своята гледна точка за случилото се около задържането на кораба, заради който се стигна до международен скандал.

Екипажът на плавателния съд бе сменен с участието на гранична полиция и "Морска администрация" на 21 декември по искане на българската компания "Булгаргеомин", въпреки че същия ден бе излязло окончателно съдебно решение, което отхвърля претенциите на българската страна.

Либия реагира остро и обвини България в пиратство. Наложи се в казуса да се намеси и премиерът Бойко Борисов.

Корабът бе върнат на пристанището в Бургас и ще остане там до разрешаване на "спора" за собствеността му. Развитието на случая бе съпроводено с множество неправдоподобни обяснения по казуса от частната компания "Булгаргеомин" и българските власти, които са обвинени от Либия в пиратство.

”Ние вярваме в правните принципи на демокрацията в Република България, като член на ЕС, но в същото време бихме искали да обявим нашето дълбоко разочарование от начина, по който се третираха нашата компания и кораб”, посочва либийската държавна компания, цитирана от специализираното издание maritime.bg.

Според компанията всички български власти са били информирани за казуса.

"Не можехме да повярваме, но въпреки всички наши писма и проведените среши с български институции рано сутринта на 28 декември, под прикритието на нощта, нашият кораб напусна Пристанище Бургас с разрешение, издадено от Българската морска администрация", пише в писмото на Libyan Navigator Limited.

”Никога не сме очаквали подобно действие, което показва някои сигнали за пиратство, базирайки се на фалшифицираните подписи на нотариус, на адвокати, на представители на съдебните институции, комбинирано с помощ от държавата (и / или с пасивно безразличие) в страна-членка на ЕС. Ние просто бихме искали нашият кораб да се върне по подходящ законен начин без допълнителни усложнения. Това ще запази, надяваме се, традиционно добрите ни двустранни отношения и за в бъдеще”.

Случаят стана повод премиерът Бойко Борисов да проведе разговор по телефона с либийския си колега Файез Сарадж вечерта. Сарадж благодарил на Борисов и на българското правителство за навременна им намеса и демонстрираното желание казусът да приключи с положителен за двете страни край, съобщи правителствената пресслужба.

Историята

В края на миналата седмица прокуратурата заведе дело срещу частния съдебен изпълнител Тотко Колев, чиито действия доведоха до незаконното отнемане на танкера от либийската държава. Според държавното обвинение Колев е действал с цел да набави облага за частна фирма.

Танкерът бе задържан от българските власти на пристанище Бургас през ноември миналата година. "Булгаргеомин" претендира за обезпечение на дълг на либийската държава за 9.25 милиона долара.

Твърдението на българската фирма е, че парите трябва да се платят от търговското дружество, което оперира танкера, защото то е собственост на Либийската държава.

"Булгаргеомин" твърди, че дългът е бил обезпечен с ипотека върху танкера. Бургаският съд обаче спира изпълнително делото с изричен акт. Въпреки това частният съдебен изпълнител провежда незаконни действия по реализация на публичната продан на кораба, която е приключила с възлагане на танкера на българското дружество, казва прокуратурата.

"Булгаргеомин" представя ипотека, изповядана от гръцкия нотариус Йоана Андреадаки, пише изданието Maritime.bg. Андреадаки обаче твърди, че "такава ипотека не съществува, а самата тя е станала обект на груба злоупотреба".

Според нея "Булгаргеомин Лтд" е подала молба за принудителен запор на кораба BADR на базата на фалшифицирани документи. Дружеството отговаря, че това не е вярно.

Случаят с танкера от края на миналата година замеси България в международен скандал. Превземането на кораба доведе до ответни действия от Либия, че обяви, че ще задържа всеки български кораб в свои води. Триполи обвинява България, че е провела буквално "пиратско" превземане на нейния кораб.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. dimitardi100
    #11

    Точно Либия няма право да говори за етика и морал ! Иначе истината по случая трябва да се изясни бързо и прозрачно, а на виновните , без значение от коя страна, да се потърси отговорност, също така и десетките милиони долари, които Либия дължи на България от 30 г. ! !

  2. Анонимент
    #10

    Тези от либийската фирма сигурно много вярват в европейските ценности но доколкото знам по времето когато опандизват нашите мед сестри ни дължат около 300-400 милиона долара. След това тази сума е редуцирана на 70 милиона които Българската държава дава на Кадафито за да освободи сестрите плюс още много милиони от трета държава за освобождаването им. Не знам кой крив кой прав но към момента те доста са ни завлекли като държава особено като се има предвид че и сестрите бяха незаконно задържани.

  3. asigma
    #9

    "...,което показва някои сигнали за пиратство" Libyan Navigator Limited (e media) (пирати, пиратство- "действат" и нападат в открито море, престрелки, "абортаж", жертви...) в това пристанище?: корабно место, корабен агент, контролни власти...?

  4. Практик от София
    #8

    Ето завършека от писмото на "Libyan Navigator Limited" до българските власти:
    "...Ние вярваме в правните принципи на демокрацията в Република България, като членка на ЕС, но все още бихме искали да обявим нашето дълбоко разочарование от начина, по който се третираха нашата компания и кораб. Никога не сме очаквали такова действие, което изглежда показва някои признаци на пиратство, основано на подправени подписи на нотариуси, на адвокати и съдебни служители, съчетани с държавна подкрепа (и/или също

  5. т€еритория на Мики Маус
    #7

    Кво е тва либия след Кадафи? Разграден двор в гражданска война!

  6. Ilia Iliev_fb
    #6

    ЗНаете ли ,че в Либия Бг имаше доста нефтени кладенци. Кадафито и след него по някакъв начин ги вземаха , разбира се нашата корупция е в основата!

  7. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #5
  8. sandpiper5
    #4
    Отговор на коментар #3

    "...и полският ислямолевичар..."Donald T. - President of the European C...

  9. асен
    #3

    може ли в държава, управлявана от мутри иченгета да има правосъдие? само пияницата юнкер и полският ислямолевичар туск мислят, че има.

  10. Лизи Гугуткова
    #2

    ЩЕ ПЛАЩАМЕ.... министърчето - БиЛо частно-правен въпрос!?…..ЗА ТЪПИТЕ МУТРЕНСКИ ТИКВИ - ЧЕМБЕРИ И ПАРЕН ЧУК.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.