"Лидл България" с двоен ръст на българските си доставчици за 8 години

"Лидл България" с двоен ръст на българските си доставчици за 8 години

Германската верига за бързооборотни стоки "Лидл" е удвоила броя на българските си доставчици за осем години. В момента "Лидл България" си партнира с общо 172 български производители от цялата страна. Това съобщиха от компанията по повод стъпването си на българския пазар през 2010 г.

"Лидл" (Lidl) е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, която е част от немската група "Шварц" (Schwarz-Gruppe) и присъства в 30 държави.

"Да подкрепяме родното производство за нас е основен приоритет. От 2012 г. насам броят на производителите, които изнасят продукцията си заедно с нас, е нараснал близо пет пъти", казва Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България". Тя посочи, че до края на годината 37 местни доставчици ще реализират успешно продукти в 23 държави.

Чрез търговските вериги българските производители имат възможността техните продукти да намират все по-трайно място на централно и западноевропейските пазари, заяви министърът на земеделието Румен Порожанов. Той съобщи, че от началото на 2019 г. ще бъде отпусната държавна помощ за покриване на 50% от разходите за сертифициране по GlobalG.A.P на производителите на плодове и зеленчуци, което ще им даде по-голям достъп до големия ритейл.

"Лидл България" започва дейността си на пазара у нас през 2010 г. Днес търговската верига има 91 магазина в 46 града в страната и два логистични центъра - в село Равно поле, край София, и в село Кабиле, Ямбол. За българския офис на компанията работят близо 2700 служители.

"Лидл България" подкрепя родното производство и подпомага българските производители, като споделя с тях знания и опит и допринася за тяхното бизнес развитие.

Пример за успешно партньорство е първата продуктова линия с повече от 80 висококачествени продукти само от български производители – "Родна стряха". Само за една година продуктовата линия бележи ръст от 50% при продажбите на млечните продукти, 20% - при колбасите и 58% - при сладкарските изделия, посочват от компанията.

Доказателство за все по-нарастващия интерес към родното производство е фактът, че към момента най-продаваните артикули в "Лидл" в почти всички сектори са от български доставчици, посочи Драгийска.

Над половината (51%) от стоковите разплащания на веригата към доставчици са в лева към български производители през 2017 г. Българската продукция заема 100% дял при хляба, близо 96% при прясното месо, включително прясна риба, и малко над 50% при млечните продукти, заедно със сирена.

Производството на собствени марки за компанията, дава значителни възможности на производителите за увеличаване на обема на пласмента. Данните показват, че само за няколко месеца те успяват да реализират продажби, които в България постигат за години. Към момента 20 български продукта, собствена марка на "Лидл" са включени в постоянния асортимент на 8 европейски държави. А други 34 продукта, отново родно производство, се предлагат на акционен принцип в 24 страни.

В последните години се наблюдава и значителен ръст при био продуктите от българските производители, които само за последната година са се увеличили със 100% в постоянния асортимент на веригата.

Още от Бизнес