Lidl инвестира над 1 млрд. лева за 13 години в България

Веригата е закупила стоки от български производители за над 350 млн. лв. през 2019-а година

Милена Драгийска, главен изпълнителен директор Лидл България

Над 1 млрд. лв. е инвестирал Lidl в България за 13 години, съобщи в петък Милена Драгийска, главен изп.-директор на компанията в писмо до медиите. Тази година хипермаркетът посреща 10 годишен юбилей от отварянето на първите си магазини у нас през 2010. Три години по-рано е започнала работата по осигуряване на терени за тях.

"През 2010 г. открихме първите 14 магазина. За 10 години магазините ни вече са 102 в 48 населени места", посочват оттам. Компанията е стартирала преди 10 години с 300 служители, а вече за нея работят над 3000 души.

"За всички наши служители се постарахме да осигурим заплащане, което е с 52% над средното в бранша, а ежегодно инвестираме 6-цифрени суми в обучението и развитието им", посочва още Драгийска.

Работата с българските земеделски производители се очертава като приоритет за компанията. В момента компанията работи с над 200 български доставчици, спрямо 85 преди 10 години.

Любопитен детайл е, че през 2019 година разходите за покупка на стоки от български производители за реализация на вътрешния пазар на компанията са над 350 млн. лв.

От компанията реално помагат за "износа" на български продукти, които достигат до магазините от веригата в цяла Европа. За 2019 г. този експорт в европейската мрежа на Lidl е над 40 млн. лв., което е с 33% повече от предходната 2018 г.

"За тези години реализирахме десетки инициативи за опазване на околната среда и биоразнообразието, за развитие на местните общности, в подкрепа на семействата и грижата им за децата, за осигуряване на повече възможности за пълноценен начин на живот. Издадохме единствения одитиран Доклад за устойчиво развитие в ритейл сектора в България", казват още оттам.

Инвестирали са и над 5 000 000 лв. в дарения, спонсорства и социално отговорни инициативи.

Споделяне

Още от Бизнес