Lidl води сред супермаркетите във Великобритания с 11% ръст на продажбите по Коледа

Lidl води сред супермаркетите във Великобритания с 11% ръст на продажбите по Коледа

Британското подразделение на германската верига супермаркети Lidl съобщи, че общите му продажби са се увеличили с 11 процента през четирите седмици до 29 декември. Резултатите затвърждават позицията на компанията като най-бързорастяща верига магазини от този тип във Великобритания, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

Компанията, която е седмата по големина в страната верига супермаркети с пазарен дял от 6 процента, съобщи в петък, че силните продажби на бира, вино и алкохолни напитки, както ѝ по-голямото търсене на стоки за широко потребление, са подкрепили резултатите ѝ.

Без да посочва числа, Lidl отбелязва, че продажбите, измерени на еквивалентна основа, са положителни.

Тази седмица данни от бранша показаха, че четирите британски вериги супермаркети Tesco, Sainsbury's, Asda (собственост на Walmart) и Morrisons трудно са постигнали растеж на продажбите по Коледа, тъй като купувачите са били предпазливи в харченето на пари.

Lidl обаче, част от германската група Schwarz, и германската Aldi продължават да се развиват добре, частично заради програмите си за активното откриване на магазини.

В момента Lidl има около 790 магазина във Великобритания, като цели те да станат 1000 до 2023 година. Компанията инвестира 1.45 милиарда британски лири (1.89 милиарда долара) за периода 2019-20 година.

В понеделник британското подразделение на Aldi отчете растеж от 7.9 процента за четирите седмици до 24 декември, като продажбите на еквивалентна база са положителни, припомня Ройтерс.

Още от Бизнес

Адекватни ли са мерките за кризите с водата и боклука?