Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Литекс Моторс" изнася първите си автомобили за Европа

30 коментара
Драгомир Стойнев пред автовозите за Италия

С партида от 75 автомобила за Италия компанията "Литекс моторс" даде старт в понеделник на износа на автомобили "Грейт Уол" ( Great Wall) в Европейския съюз. Общо за италианския пазар вече са произведени 150 коли, каза на церемонията в ловешкото село Баховица изпълнителният директор на "Литекс Моторс" Илия Терзиев.

 

"България отново е на картата на автомобилостроенето", заяви той пред натоварените за Италия автовози. По план през 2014 г. трябва да се произведат 460 автомобила за Италия. Има подготвени меморандуми за 1700 автомобила за износ през следващата година за Румъния, Чехия, Словакия, Сърбия.

 

"От една година работим с Македония. Надявам се до края на 2014 г. да имаме подписан договор и с Турция. До момента в завода са произведени 2170 автомобила", каза още Терзиев.

 

Поканеният на церемонията министър на икономиката и енергетиката Драгомир Стойнев посочи, че автомобилостроенето е най-перспективната за привличане на инвестиции област и спада към високотехнологичните индустриални дейности с голям потенциал за по-голяма заетост.

 

Стойнев разгледа как се сглобяват китайските автомобили и дори изпробва най-новия модел "Great Wall Н6", чието производство е започнало започнало преди две седмици, а първите пет автомобила вече са продадени.

 

"Считам, че с тази реформа, която правим в образованието и въвеждането на дуалната система, евентуално можем да имаме пилотен проект, в който млади хора още от ранна възраст да започнат работа, да учат занаят, което ще намали младежката безработица", заяви Стойнев и допълни, че предстои откриването на два завода - един в Хасковско и един в Плевенско.

 

"България тръгна по пътя на икономическия растеж. Догодина очакваме икономически растеж, който се потвърждава от всички международни институции. Ние сме обещали реиндустриализация на България. Виждате, че една по една фабрики и инвестиции започват да се случват. Надявам се с проекта "Южен поток", който ще минава от тук, да се създадат и допълнителни работни места4, каза още министърът.

 

За да изпратят първите девет автовоза с нови автомобили за Италия, в завода бяха и областният управител на Ловеч Милко Недялков, кметът на града Минчо Казанджиев и кметът на с. Баховица Калин Кръстев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

30 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #30

    Няма никакво значение колко са изнесени, важното е, че вървим напред, сега толкова, после още повече, нали все от някъде трябва да се почне, а като се има конкуренцията на автомобилния пазар не е никак лесно. Аз лично много се радвам и желая успех на Литекс.

  2. bond08
    #29

    до 27 Аз не съм чувал Гриша Ганчев да е държал бухалки и да си занимавал с нешо мутренско. Ей червей герберски я си виж вашия там Бойко то той е държал бухалки и е рекетирал.

  3. Анонимен
    #28

    Българинът така осиромаша, че ще се мъчат да ги изнасят и в Арктика. 21, не говори глупости! Изобщо не може да става сравнение с "Дачия", които произвеждат стотици хиляди, дори гонят милион, изнасят в цял свят(особено в Германия, Франция и т. н.)имат модели в цялата гама, непрекъснато вадят нови и разполагат със собствена чисто нова развойна база.

  4. Анонимен
    #27

    Китайски коли произведени в мутренски завод!!! Не може да има по-отвратителна комбинация.

  5. Анонимен
    #26

    "Общо за италианския пазар вече са произведени 150 коли", а бе докога ще се излагаме, хората изнасят по толкова на час, трябваше да си произвеждаме балканчета...

  6. Анонимен
    #25

    24, кое те кара да мислиш че заводЪТ работи на загуба? (Ако си главният счетоводител на завода, извинявам се за репликата).

  7. Анонимен
    #24

    До момента в завода са произведени 2170 адтомобила. Ако това е вярно, то заводът работи на загуба. Чудно ми е кой дотира производството? Вероятно Гришата дава пари от джоба си за чест и слава и защото е много щедър.

  8. Анонимен
    #23

    Браво, че произвеждаме нещо. Земеделието умря, имаме само ИТ-сектора и пияните англичани по смешните ни курорти.

  9. tim
    #22
  10. Анонимен
    #21

    аз пък много се кефя! Дачията да не би да е румънска? и е такова дърво, че Грейт Уола е слънце до нея. имам лични впечатления от Стийд (пикапа) и Волекс (малката количка) и в двата случая са много положителни, а за цената просто невероятни! така че на добър час! а Бай Гриша колкото стока са произвели фабриките му и на колкото народ е платил заплати ако ми споменете още 1-2 имена в Бг..жив и здрав да е!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.