Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Литекс Моторс” открива завода си

Автомобилите се продават на цени от 16 000 до 30 000 лева

33 коментара

“Литекс Моторс” ще открие завода си за производство на автомобили край Ловеч на 21 февруари, съобщиха от компанията. Това ще стане в присъствието на Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на китайската компания "Грейт Уол Мотор" (GWM), която е партньор на фирмата на Гриша Ганчев.

Изграждането на завода започна през 2009 г. с подписването на договор за сътрудничество между “Литекс Моторс” и "Грейт Уол", която предоставя технологиите за автомобилите. Две години по-късно, през ноември 2011 г., е произведен първият тестов автомобил.

Заводът край Ловеч се простира върху 500 дка, като инвестицията се оценява за над 113 млн. лв. В него ще могат да се произвеждат 50 000 автомобила годишно, с тенденция за 70 000. При достигане на пълния капацитет работните места ще достигнат 2000.

Към момента в завода са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години, посочват от компанията. В ръководния екип участват чужди консултанти и мениджъри с дългогодишен опит в производството и продажбите на водещи световни автомобилни марки.

Основното финансиране за построяването на завода досега идва от Корпоративна търговска банка, която притежава 8 на сто от завода. Към края на 2011 г. “Литекс моторс" е увеличила задълженията си към банката на Цветан Василев до 15.9 млн. евро. Като обезпечение на кредита е заложено цялото търговско предприятие с всичките му активи, показва справка в търговския регистър.

Продукцията на завода в Ловеч е предназначена за националния и европейските пазари. Това е първият завод за "Грейт Уол" автомобили в рамките на Европейския съюз.

От октомври автомобилите на "Грейт Уол" се продават и на българския пазар. Цената на лекия автомобил модел Volex C10 е 16 380 лв., джиповете марка Steed-5 в зависимост от екстрите се движат от 27 хил. до 30 хил. лв. Продаваме средно по десет автомобила на месец, каза единият от столичните дилъри на марката. Интерес към колите има както от частни лица, така и от фирми.

До 2016 година китайската компания предвижда разработването и пускането на пазара в Европа на разнообразна гама от модели. "Грейт Уол" е единственият китайски производител на автомобили, който в момента продава на европейския пазар, главно пикапи в Италия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

33 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #33

    Супер, айде, искаме коли, които да са ни по джоба!

  2. Анонимен
    #32

    Истината е, че „млада България“ и „улицата” през 1989 г. акумулира енергия за радикална промяна, но „водачите” не бяха на нивото на „улицата“. Вместо да вземат властта, назначените от БКП „лидери” на СДС ни посъветваха да се прибираме по къщите, за да видим „как ще се отрази протеста по телевизията“. „Градът на истината“ и студентските стачки свалиха нелепия „президент” Петър Младенов, но не промениха посоката на „промяната“.
    Само още веднъж хората събраха сили да изхвърлят властимащите. През 1997

  3. Анонимен
    #31

    Българският ХХ век е белязан от няколко важни преврата: антитоталитарен през 1923 г., прототалитарен през 1934 г., комунистически през 1944 г. и вътрешнопартиен през 1989 г. За последния има спор дали е само социалистически, тоест антиживковистки, или е някакъв друг – например перестроечен, но едва ли е демократичен поради изложените по-долу съображения.
    Преди повече от две десетилетия комунистическата партия в България реши да си спретне вътрешна промяна и както винаги тя се изрази със смяна

  4. Анонимен
    #30

    Абе цялата полза е, че ще има малко заетост и ще пада по някой лев от данъци. Другото е бизнес на червената мафия - Корпоративна търговса банка, Гриша Ганчев. Пък китайците да му мислят за качеството и маркетинга.

  5. Анонимен
    #29

    Северна България има нужда от такава инвестиция. За КТБ ще има възвращаемост!

  6. Анонимен
    #28

    Добра инвестиция са направили КТБ, успех на завода!

  7. Анонимен
    #27

    Познавам добре марката Грейт Уол. В България се продават техни автоматични номериращи машинки, с които се номерират бланки, фактури и др. Всеки пети номератор е повреден или се чупи след два месеца. Фирмата вносител на тези номератори спря да ги внася поради много рекламации. Аз лично направих рекламация на дефектна машинка, те ми я смениха с нова и новата също се оказа повредена. Машинките бяха евтини, но безобразно некачествени. Сега вместо тези машинки на пазара се продават други евтини номератори, но производство на тайванска фирма, които са много по-здрави. Предполагам същият стил на работа ще има и при автомобилите.

  8. Анонимен
    #26

    до 25 и 23: господа, прочетете написаното от Крум С. по-долу и ще видите, че в пост №17 той иронизира червения носталгик №11

  9. Анонимен
    #25

    до КРУМ.С - написаното от вас е ЧИСТА КОМУНИСТИЧЕСКА ПРОПАГАНДА И НЯМА НИЩО ВЯРНО . работил съм в компютърната промишленност на соц БГ и мога да кажа че ние соц лагера вървеше технологично към 20години назад. Копираха се западни образци ама не можехме да произведем чиповете и пак ги внасяхме . още помня как един монитор на завода в търново ЗЗУто струваше 250долара себестойност пък на запад струваше 180 долара. Произвеждахме скъпо и некачственно т.е. освен на нас си на никой друг на запад не можеше да го продадем.

  10. Анонимен
    #24

    Грейт Уол е доста странна марка за Европа,но като за начало е добре,че все пак някой автомобилен производител е погледнъл към България,пък било то и китайски.Цените на които ще се продават автомобилите са конкурентни,но дали и качеството ще е на ниво,предстои да видим.Корпоративна банка е много хубаво,че инвестира в такова производство,дано да продължава все така и другите банки да взимат пример от нея.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.