“Литекс Моторс” ще открие завода си за производство на автомобили край Ловеч на 21 февруари, съобщиха от компанията. Това ще стане в присъствието на Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на китайската компания "Грейт Уол Мотор" (GWM), която е партньор на фирмата на Гриша Ганчев.
Изграждането на завода започна през 2009 г. с подписването на договор за сътрудничество между “Литекс Моторс” и "Грейт Уол", която предоставя технологиите за автомобилите. Две години по-късно, през ноември 2011 г., е произведен първият тестов автомобил.
Заводът край Ловеч се простира върху 500 дка, като инвестицията се оценява за над 113 млн. лв. В него ще могат да се произвеждат 50 000 автомобила годишно, с тенденция за 70 000. При достигане на пълния капацитет работните места ще достигнат 2000.
Към момента в завода са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години, посочват от компанията. В ръководния екип участват чужди консултанти и мениджъри с дългогодишен опит в производството и продажбите на водещи световни автомобилни марки.
Основното финансиране за построяването на завода досега идва от Корпоративна търговска банка, която притежава 8 на сто от завода. Към края на 2011 г. “Литекс моторс" е увеличила задълженията си към банката на Цветан Василев до 15.9 млн. евро. Като обезпечение на кредита е заложено цялото търговско предприятие с всичките му активи, показва справка в търговския регистър.
Продукцията на завода в Ловеч е предназначена за националния и европейските пазари. Това е първият завод за "Грейт Уол" автомобили в рамките на Европейския съюз.
От октомври автомобилите на "Грейт Уол" се продават и на българския пазар. Цената на лекия автомобил модел Volex C10 е 16 380 лв., джиповете марка Steed-5 в зависимост от екстрите се движат от 27 хил. до 30 хил. лв. Продаваме средно по десет автомобила на месец, каза единият от столичните дилъри на марката. Интерес към колите има както от частни лица, така и от фирми.
До 2016 година китайската компания предвижда разработването и пускането на пазара в Европа на разнообразна гама от модели. "Грейт Уол" е единственият китайски производител на автомобили, който в момента продава на европейския пазар, главно пикапи в Италия.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
33 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Супер, айде, искаме коли, които да са ни по джоба!
Истината е, че „млада България“ и „улицата” през 1989 г. акумулира енергия за радикална промяна, но „водачите” не бяха на нивото на „улицата“. Вместо да вземат властта, назначените от БКП „лидери” на СДС ни посъветваха да се прибираме по къщите, за да видим „как ще се отрази протеста по телевизията“. „Градът на истината“ и студентските стачки свалиха нелепия „президент” Петър Младенов, но не промениха посоката на „промяната“.
Само още веднъж хората събраха сили да изхвърлят властимащите. През 1997 …
г. все още вярващите подариха „на тепсия“ управлението на СДС, а „новата” власт роди уродливата и крадлива приватизиция чрез т. нар. РМД-та, гаражите на Надето Михайлова, Славчо Христов и кръга „Олимп”, „даренията” за „Бъдеще за България”, Богомил Бонев и Никола Филчев. Стигна се до 2001 г., когато това алчно управление бе пометено от един ерзац-цар с глупотевини от рода на „800 дни и нов морал“. Тогава се откри широко пътя и на нищоправенето, защото новите управници не бяха толкова глупави и прецениха, че обществената енергия след 1990 и 1997 г. вече няма да подари властта, че течението ще ги остави до края на мандата. Хората не простиха проиграването на мечтите, защото студуваха за много малко – за справедливост, която не получиха/Ив. Костов от стълбите на храма – „Няма да ви излъжем!“/. Някаква „нова справедливост” се отля в имотите и горите на бившия цар, в джобовете на разни мутри, колбасари, псевдо-юпита, партийни секретарки или просто обикновени престъпници и проститутки, обявени за новия ни елит, за „национално-отговорен капитал“ или „вип-персони”. Хората не получиха своята „малка справедливост“ и младите поеха към чуждите пазари, а нашите родители все още чакат 10-20 инфлационни левчета, обещани им като „подаяния” от самодоволния некадърник Дянков и всемогъщия му шеф.
Удивлението от сбърканите „промяна“ и „преход“ роди тежкия въпрос „Какво стана?“. Защото никой от „дежурните интелектуалци“ /Любомир Левчев, Стефан Цанев, Вежди Рашидов и други придворни шутове/ не може да обясни как така през тези две десетилетия сме най-бързо намаляващата нация в света, защо възпроизвеждаме повърхностни гласоподаватели, които се самоубиват с продадени гласове, как така Райна Кабаиванска и Валери Петров бяха заменени в ценностната скала на българина от Азис и Андреа, как така група алчни идиоти унищожава Черноморието, как така този строителен башибозук разсипва красотите на Пирин, Родопите и Рила, как така аристократичния и Пловдив стана собственост на един свинегледач като Гергов, Източните и Западните Родопи – вилаети на алкохолика Доган, а Средните Родопи – феод на дописника на в-к „Работническо дело” Костов? Как така синът на слезлия от планината „чавдарец” Дмитрий Яковлевич Станишев беше премиер, осиновената щерка на полуграмотния „Янко” бе видна депутатка, бедното комсомолче Банев е българския Онасис, комсомолският секретар Плевналиев – президент, а бодигардът на Живков и Сакскобурготски – премиер?
Българският „преход” изпълни мечтата на пролетариата „Работникът да стане капиталист“, но само за „водачите” – номенклатурата на Централния комитет и окръжните комитети на БКП и безскрупулните безделници от щатната номенклатура на ДКМС. Но и те не са виновни - от слабостта на колективния ум и от псевдоморалистична взискателност на тълпата винаги се възползват нейните лицемерни водачи.
Ηρόδοτος
Българският ХХ век е белязан от няколко важни преврата: антитоталитарен през 1923 г., прототалитарен през 1934 г., комунистически през 1944 г. и вътрешнопартиен през 1989 г. За последния има спор дали е само социалистически, тоест антиживковистки, или е някакъв друг – например перестроечен, но едва ли е демократичен поради изложените по-долу съображения.
Преди повече от две десетилетия комунистическата партия в България реши да си спретне вътрешна промяна и както винаги тя се изрази със смяна …
на лидера, т.е. парата се изпусна контролирано. В резултат БКП се оказа най-подготвената партия от всички нейни посестрими в бившия Източен блок. На персонално, генеалогично ниво тук промяна не е настъпила, ако не отчетем биологичния часовник. Просто старата комунистическа партия се е обновила поколенчески. Наследниците на комунистическите фамилии Живкови, Станишеви, Бокови, Пръмови /в нея блести Меглена Кунева/, Пирински, Велчеви, Танчеви все още са в управлението на страната, независимо дали официално или зад кулисите.
Бурният „вятър на промяната“, който отнесе Берлинската стена, СССР, ГДР и Югославия, Чаушеску и Ярузелски, мина през България като много лек и миризлив повей с дъха на назначени милионери, самоцензура, поръчкови убийства, демографски срив, цигански своеволия, парвенющина, мегакорупция, турбочалга и управление на милиционери и пожарникари. Равносметката ни е ужасяваща, тъй като българинът през ХХІ век се пита как стана така, , че сме най-бързо изчезващата нация в Европа, че през 2012 г. имаме по-малко засята земя, отколкото след Първата световна война, че сме с най-много наркомани и проститутки на глава от населението, че през последните 22 г. у нас има най-много поръчкови убийства от всички страни на ЕС. Питат се останалите в Родината защо сме най-бедната и най-корумпираната страна в ЕС, в която има най-много луксозни автомобили, яхти и кичозни „палати”. Можем и да получим някакви отговори след десетилетия, ако въобще ги получим, защото балканците се славим с недовършени дела, палиативните решения и лесно поддаване на манипулации. По-вероятно е да не ги получим, защото кукловодите от партийно-стопанската номенклатура на БКП умело изместиха общественото внимание от задкулисните си маневри и далавери, подхвърляйки на очалгарения електорат „мюрето” Държавна сигурност.
Манипулаторите „обясниха” цялата противоречивост на тоталитарното ни минало и на „прехода към демокрация” с несправедливо раздутия образ на Държавна сигурност, като по този начин прикриха бойките редици на хилядите идеолози, партийни секретари, комсомолски работници и номенклатурчици, които изградиха онзи свят, а днес невинно добруват и се радват на блага и обществен престиж. Колективната нарцистична травма на българското общество от собственото му жалко минало и от още по-жалкото настояще трябваше да бъде лекувана и свирепо нагласеният образ на Държавна сигурност беше лечението. За целта БСП/БКП/ създаде Закона за досиетата и назначи един озлобен и отмъстителен бивш милиционер начело на специална комисия, която продължава да реди списъци с имена на „вещици за изгаряне”, заклеймява „истинските виновници” и „доказва”, че ДС е била и е всемогъща. Именно зад този удобен мит истинските виновници се скриха и успяха да създадат травматичната фиксация, чрез която оглупяваме и ефективно се мразим/за пореден път!/. Българската „демокрация” безпомощно продължава да обяснява импотентността си с плашилото на дълбоко ешелонирания враг(по „светлия почин” на другаря Сталин!).
Ηρόδοτος
Абе цялата полза е, че ще има малко заетост и ще пада по някой лев от данъци. Другото е бизнес на червената мафия - Корпоративна търговса банка, Гриша Ганчев. Пък китайците да му мислят за качеството и маркетинга.
Северна България има нужда от такава инвестиция. За КТБ ще има възвращаемост!
Добра инвестиция са направили КТБ, успех на завода!
Познавам добре марката Грейт Уол. В България се продават техни автоматични номериращи машинки, с които се номерират бланки, фактури и др. Всеки пети номератор е повреден или се чупи след два месеца. Фирмата вносител на тези номератори спря да ги внася поради много рекламации. Аз лично направих рекламация на дефектна машинка, те ми я смениха с нова и новата също се оказа повредена. Машинките бяха евтини, но безобразно некачествени. Сега вместо тези машинки на пазара се продават други евтини номератори, но производство на тайванска фирма, които са много по-здрави. Предполагам същият стил на работа ще има и при автомобилите.
до 25 и 23: господа, прочетете написаното от Крум С. по-долу и ще видите, че в пост №17 той иронизира червения носталгик №11
до КРУМ.С - написаното от вас е ЧИСТА КОМУНИСТИЧЕСКА ПРОПАГАНДА И НЯМА НИЩО ВЯРНО . работил съм в компютърната промишленност на соц БГ и мога да кажа че ние соц лагера вървеше технологично към 20години назад. Копираха се западни образци ама не можехме да произведем чиповете и пак ги внасяхме . още помня как един монитор на завода в търново ЗЗУто струваше 250долара себестойност пък на запад струваше 180 долара. Произвеждахме скъпо и некачственно т.е. освен на нас си на никой друг на запад не можеше да го продадем.
Грейт Уол е доста странна марка за Европа,но като за начало е добре,че все пак някой автомобилен производител е погледнъл към България,пък било то и китайски.Цените на които ще се продават автомобилите са конкурентни,но дали и качеството ще е на ниво,предстои да видим.Корпоративна банка е много хубаво,че инвестира в такова производство,дано да продължава все така и другите банки да взимат пример от нея.