Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Локомотивите ще имат монтирани електромери

5 коментара
Локомотивите ще имат монтирани електромери

Новото електроразпределително дружество на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще монтира електромери в локомотивите на превозвачите, ползващи железния път, за да отчитат точния им разход на ток. Това съобщи Стоян Стоянов, директор на новото електроразпределително дружество.

Наскоро стана ясно, че НКЖИ планира да раздели таксата за ползване на железния път от таксата за разпределението на ток по мрежата. Тя ще се събира от новото дъщерно електроразпределително дружество на НКЖИ. Така скорошното 20-процентно поевтиняване на таксата за релсовия път може да бъде "компенсирано" от въвеждането на новата такса за електрификация на жп мрежата.

НКЖИ чака лиценз от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР), за да реализира намеренията си.

"Клиенти на поделение ”Електроразпределение" ще бъдат единствено и само лицензираните превозвачи", обясни Стоянов. Дружеството няма да подава електроенергия за други дейности.

Целта на преструктурирането е поделението да води отделно счетоводство, което ще спомогне за определянето на по-точна цена на енергията, каза Стоянов.

От другото дружество в сферата на железниците – БДЖ, съобщиха, че са преведени възнагражденията на всички служител.

В понеделник 60-70 железничари на Централна гара София обявиха спонтанен протест заради забавени заплати за ноември. От финансовото министерство съобщиха, че до края на деня ще бъде преведена редовната субсидия към БДЖ за месец януари в размер на 13.3 млн. лв. По-късно през деня от БДЖ преведоха възнагражденията на служителите си. Задълженията към тях бяха в размер на около 10.5 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ффф
    #5

    за трасе без тунели по-добър е дизеловия локомотив.

  2. Умник
    #4

    Щото много светят денем и само хаpчат енеpгията.

  3. jepeec
    #3

    ..още Наполеон е казал:..."разделяй и владей""

  4. им-бан-овец
    #2

    А Локомотив Момчилов от ИМет-БАН какво ще прави - цял живот натискаше подчинените си да му бъдат съавтори (иначе ще видят научна конференция, но друг път!), а сега, горкият Локомотив на металоведческите науки Момчилов, въпреки огромните му съавторски (той е първи винаги, впрочем) публикации, въпреки този огромен принос в науката (с ударение на "а"), сега ще га лапа? Така не бива. Да работим за такива научни боклуци, първа радост да е за всички! Браво Е.Локомотив Момчилов, Ст.н.с. - боклук беше, боклук и ще бъдеш. Бахти нещастното маймуноподобно с издължен череп псевдо-човешко творение.

  5. Блогър
    #1

    Мнения на клиенти, анализи, коментариwww.rail.blog.bg

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.