Лондон разследва безпристрасността на руската телевизия RT

Лондон разследва безпристрасността на руската телевизия RT
Британският медиен регулатор е започнал седем разследвания дали руският новинарски телевизионен канал RT (преди "Раша тудей") e нарушил правилата за безпристрастност и обективност в предаванията си след отравянето на руския двоен агент Сергей Скрипал в английския град Солсбъри миналия месец, съобщиха световните агенции.
 
По-рано регулаторът Офком предупреди, че продуцентът на RT - Телевизия Новости, може да загуби правото си да излъчва във Великобритания, ако не издържи теста за "пригодна и подобаваща" работа.
 
"До неотдавна придържането на Телевизия Новости към правилата като цяло бе в унисон с това на други електронни медии. Но след събитията в Солсбъри наблюдавахме значително увеличаване на броя на предаванията по телевизия Ар Ти, които доведоха до разследване на възможни нарушения на установените правила на Офком", посочиха от Офком.
 
ТАСС посочва, че обект на разследване са обективността на новините и хроникално-документалните предавания на RT .
 
Резултатът от разследванията и бъдещото притежание на разрешително ще зависи от оценката за пригодност и подобаваща работа.
 
През март британски парламентаристи поискаха властите да наложат санкции срещу RT, включително отнемане на лиценза ѝ, ако бъде доказана съпричастност от страна на Русия с отравянето на бившия полковник от ГРУ Сергей Скрипал и дъщеря му.
 
В отговор от телевизионния канал заявиха, че ограниченията ще нанесат само ущърб на британското общество.
 
Говорителката на руското МВнР Мария Захарова тогава се закани, че нито една британска медия няма да работи в русия, "ако те закрият RT”.
 
Лондон смята, че Москва стои зад нападението, вследствие на което Сергей Скрипал и дъщеря му Юлия изпаднаха в критично състояние. 
 
Русия отрече британските обвинения, че е замесена в отравянето.
Споделяне
Още от Свят