Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Лошо изпълнение спира ремонти на пътища с европари

Разтрогнатите договори са с нови играчи в пътното строителство

14 коментара
Лошо изпълнение спира ремонти на пътища с европари

Агенция “Пътна инфраструктура” ще прекрати още договори за ремонт на пътища, финансирани с европари. Причините са лошо изпълнение и изоставане от сроковете. Това съобщи регионалният министър Лиляна Павлова при подписването на договори за строителство и надзор на два проекта от мярката за пътища на Оперативна програма “Регионално развитие” (ОПРР).

Вече има един прекратен лот от етап 2 по ОПРР, предстои да бъде прекратен още един, а до края на месеца ще се прецени дали да бъдат спрени още, тъй като не сме доволни нито от изпълнението, нито от качеството и напредъка, каза Павлова.

Прекратеният през ноември 2011 г. договор е с обединение "АБС Радо Олрат" за ремонт на пътища в Ловешка област. Сдружението, в което влизат фирмите "Радо Олрат" на Радко Петров и софийската "АБС Асфалт бетон", спечели с изключително ниска цена под 300 хил. лв. на километър ремонта на 20 км пътища между ловешките села Казачево – Стефаново – Дебнево – Велчево. След първата копка през август в края на годината имало само една дупка и нищо друго, по думите на ръководството на пътната агенция. Това е причината да прекратим договора и да търсим неустойка от фирмите, обясниха тогава от АПИ.

"Радо Олрат" е една от новите фирми, които се опитват да навлязат в пътното строителство. В тази категория попадат и бургаската “Понс строй” (на Милко Милков и Константин и Панайот Кирякови) и малки фирми като старозагорската “Пътстрой”, които с двойно и тройно по-ниски цени от прогнозните на търговете по ОПРР успяха да детронират големи компании като “Трейс”, “Главболгарстрой”, “Автомагистрали Черно море” и “Пътстрой 92”.

Дъщерната на бургаската “Понс строй” - “Понсстройинженеринг”, заедно със старозагорската “Пътстрой” и ямболската “Пътна компания”, обединени в консорциум “Път – Понстрой – лот 22”, счупиха рекорда за най-евтин ремонт на километър от 278 хил. лв. На такава цена трябваше да бъдат направени 26 км пътни участъци между търговищките села Мировец – Буховци – Дългач – Певец. Офертата на консорциума от 6.8 млн. лв. беше с над два пъти по-ниска от прогнозната стойност на АПИ – 15 млн. лв.

Според запознати именно това е вторият лот по ОПРР, чийто договор за строителство ще бъде прекратен. На изпълнителите ще се търсят неустойки, а за отсечките ще бъдат обявени нови търгове.

Трябва да следим изключително изкъсо нашите изпълнители, защото държим да се ремонтира качествено и в срок, каза в четвъртък Лиляна Павлова. Ще бъдем безкомпромисни, закани се министърът.

Павлова присъства на подписването на договорите за изпълнение на лотове 1 и 25 по ОПРР. Първият включва отсечките Дъбова махала - Брусарци – Смирненски (4.401 км) и Кнежа – Искър (6.74 км) в монтанско и плевенско.

Изпълнител на строително-монтажните работи е “Пътинженеринг-М” АД, гр.Монтана. Стойността на договора е 7 951 088 лв. без ДДС, а срокът за изпълнение - 5 месеца. Строителният надзор ще осъществи “Пътинвестинженеринг" ООД. Договорът е за 231 748 лв. без ДДС.

Лот 25 включва ремонта на 25.65 км път между Батак и Доспат в смолянско.

Изпълнител е обединение "Виа Конструкт Лот25", в който участват "Джи Пи Груп" ООД, "Агромах"ЕООД и "Автомагистрали Хемус"АД. Стойността на договора е 11 303 387 лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 122 календарни дни. Строителният надзор ще бъде осъществен от "Пътинвестинженеринг" АД. Договорът им е за 71 311 лв. без ДДС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #14

    Елате да видите как се ремонтира пътя Сливен Елена ва района на с Константин.Пътя се асфалтира без напълно поставени бордюри.Тротоарите завърщени недозавършени.След поставяне на асфалта ще го къртим за поставяне на бордюрите.Къде потънаха европарите?Смениха се вече три четири пет бригади и поради лепса на средства изчезваха.Голямо срамота!

  2. Анонимен
    #13

    Всичко е ОК, но и това го правим по българси. Не може да правиш кръпки от 15:00 до 18:00 и то на улици, които сами по себеси са доста натоварени. Хора, това се прави вечер, след като трафика е намалял или рано сутрит. Трябва ли да се образуват километрични опашки, за да ви видят хората, че сте се сетили да изкърпите дупките. Днес 05.04 на ул. Черни връх беше истинста меселба, браво!

  3. Анонимен
    #12

    AЛО 9-нещо се объркваш, изглежда не обичаш да четеш внимателно.Какви комунисти какви 5 лева, за пътища става дума тъпако

  4. Анонимен
    #11

    Не е луд който изяжда зелника, а който му го дава. Ако тези, които разглеждат офертите са действително специалисти, а не някакви чиновници, ще знаят, че има зажължителна технология и внасяне на определено количество материали, което означава, че цената би имала някакъв минимум, под който вече означава лошо качество. Но всички знаем колко е кадърна администрацията, отделно и парите, които се дават под масата да спечели дадена фирма. И това се отнася за ВСИЧКИ търгове, не само за пътищата. А ако даден обект е с европейски пари, нека никой не си мисли, че не се контролира от Европа, а не се разчита на министъра на регионалното развитие, който и да е той.

  5. Анонимен
    #10

    Партизанска внучка завършила икономика при баща си и пътища.Где е Ямбол,где е Стамбул.

  6. Анонимен
    #9

    ГЕРБ трябва да спре практиката на комунистите некачествено да правят пътища и всяка година да вземат дивидент чрез ремонти. Има написани дебели книги как се прави път и ремонт но комуниста кара винаги през просото и не обича да чете. Трябва да се задължат фирмите да си купят рециклиращи пътни комбайни за цялостно препокриване на най-окаяните пътища.

  7. Анонимен
    #8

    Господин Борисов , я виж дали Деян Добрев има диплома за висше образование,щото не го намирам никаде,нито в САЩ нито в България. Барзо проверявай щото туку виж се появи нова калинка и пак ще има шоу.

  8. Анонимен
    #7

    И аз доколкото си спомням това, което прави министърката е за сефте и най-накрая действие в правилната посока, хехе

  9. Анонимен
    #6

    Краде народната милиция от зори до късен мрак Така са я научили ГЕРБ-авите

  10. Анонимен
    #5

    Напротив !!!! ГЕРБавата мафия нищо добро не върши - краде и лъже. Вече се вижда , че дори ремонтите и магистралите им са НЕкачествени. Другото е пълен провал.....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.