Лошо изпълнение спира ремонти на пътища с европари

Разтрогнатите договори са с нови играчи в пътното строителство

Лошо изпълнение спира ремонти на пътища с европари

Агенция “Пътна инфраструктура” ще прекрати още договори за ремонт на пътища, финансирани с европари. Причините са лошо изпълнение и изоставане от сроковете. Това съобщи регионалният министър Лиляна Павлова при подписването на договори за строителство и надзор на два проекта от мярката за пътища на Оперативна програма “Регионално развитие” (ОПРР).

Вече има един прекратен лот от етап 2 по ОПРР, предстои да бъде прекратен още един, а до края на месеца ще се прецени дали да бъдат спрени още, тъй като не сме доволни нито от изпълнението, нито от качеството и напредъка, каза Павлова.

Прекратеният през ноември 2011 г. договор е с обединение "АБС Радо Олрат" за ремонт на пътища в Ловешка област. Сдружението, в което влизат фирмите "Радо Олрат" на Радко Петров и софийската "АБС Асфалт бетон", спечели с изключително ниска цена под 300 хил. лв. на километър ремонта на 20 км пътища между ловешките села Казачево – Стефаново – Дебнево – Велчево. След първата копка през август в края на годината имало само една дупка и нищо друго, по думите на ръководството на пътната агенция. Това е причината да прекратим договора и да търсим неустойка от фирмите, обясниха тогава от АПИ.

"Радо Олрат" е една от новите фирми, които се опитват да навлязат в пътното строителство. В тази категория попадат и бургаската “Понс строй” (на Милко Милков и Константин и Панайот Кирякови) и малки фирми като старозагорската “Пътстрой”, които с двойно и тройно по-ниски цени от прогнозните на търговете по ОПРР успяха да детронират големи компании като “Трейс”, “Главболгарстрой”, “Автомагистрали Черно море” и “Пътстрой 92”.

Дъщерната на бургаската “Понс строй” - “Понсстройинженеринг”, заедно със старозагорската “Пътстрой” и ямболската “Пътна компания”, обединени в консорциум “Път – Понстрой – лот 22”, счупиха рекорда за най-евтин ремонт на километър от 278 хил. лв. На такава цена трябваше да бъдат направени 26 км пътни участъци между търговищките села Мировец – Буховци – Дългач – Певец. Офертата на консорциума от 6.8 млн. лв. беше с над два пъти по-ниска от прогнозната стойност на АПИ – 15 млн. лв.

Според запознати именно това е вторият лот по ОПРР, чийто договор за строителство ще бъде прекратен. На изпълнителите ще се търсят неустойки, а за отсечките ще бъдат обявени нови търгове.

Трябва да следим изключително изкъсо нашите изпълнители, защото държим да се ремонтира качествено и в срок, каза в четвъртък Лиляна Павлова. Ще бъдем безкомпромисни, закани се министърът.

Павлова присъства на подписването на договорите за изпълнение на лотове 1 и 25 по ОПРР. Първият включва отсечките Дъбова махала - Брусарци – Смирненски (4.401 км) и Кнежа – Искър (6.74 км) в монтанско и плевенско.

Изпълнител на строително-монтажните работи е “Пътинженеринг-М” АД, гр.Монтана. Стойността на договора е 7 951 088 лв. без ДДС, а срокът за изпълнение - 5 месеца. Строителният надзор ще осъществи “Пътинвестинженеринг" ООД. Договорът е за 231 748 лв. без ДДС.

Лот 25 включва ремонта на 25.65 км път между Батак и Доспат в смолянско.

Изпълнител е обединение "Виа Конструкт Лот25", в който участват "Джи Пи Груп" ООД, "Агромах"ЕООД и "Автомагистрали Хемус"АД. Стойността на договора е 11 303 387 лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 122 календарни дни. Строителният надзор ще бъде осъществен от "Пътинвестинженеринг" АД. Договорът им е за 71 311 лв. без ДДС.

Още по темата
Още от Бизнес

Защо премиерът говори за "Костинброд 2" по "учебниците на КГБ"?