Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Лошото време удари пазара на бира с 6 на сто

Бургас, Варна и Русе са лидери по консумация на пиво, която средно у нас е 74 литра на човек

1 коментар
Лошото време удари пазара на бира с 6 на сто

Нетипично лошото през късните пролетни месеци и в началото на лятото време се е отразило неблагоприятно върху консумацията на пиво у нас и тя е намаляла с 6 процента през първите шест месеца на 2014 г., съобщиха пред журналисти в четвъртък от Съюза на пивоварите в навечерието на професионалния празник на бранша, честван на Илинден. 

"Въпреки стагнираните продажби на бира в страната пивоварните компании активно реализират дългосрочните си стратегии за капиталови инвестиции и иновации. Всички колеги запазват темпа за развитие на продуктово си портфолио, предлагайки различни асортименти пиво, подходящо за всеки повод и вкус", коментира изпълнителният директро на браншовата организация Ивана Радомирова.

През 2013 г. средно българинът е изпил по 74 литра бира, което ни нарежда в "златната" европейска среда. Общо продадените количества пиво са 5.462 млн. хектолитра. Вносът на пиво е 428 хил. хектолитра, а износът - 78 хил. хектолитра, сочи статистиката на НСИ за миналата година, цитирана от съюза.

Най-често бира е консумирана през юни т.г. в морските Бургас и Варна, и в Русе, като дунавският град винаги е бил в челната тройка, посочи Радомирова. В тези градове е и най-честата консумация от дами, допълни Владимир Иванов, председател на управата на Съюза на пивоварите.

Продажбите на бира в PET бутилки отново доминират през миналата година с пазарен дял от 60%. На стъклените бутилки бира се падат 25%, на кеновете – 10%, а на наливното пиво – 5%. В голяма степен тенденциите за продажби по видове опаковки са отражение на покупателните възможности и нагласи на българските консуматори. Запазват се и сравнително високите обеми на продажбите на евтини вносни марки бири, които се разпространяват чрез големите търговски вериги, най-често в кенове, посочват пивоварите.

Потреблението на безалкохолна бира у нас е около един процент. Заедно с бирените миксове, той нараства на 3.5-4 на сто, коментира Иванов

93% от изпитата в страната бира е произведена от членовете на тази орагнизация. Това е поредното доказателство, че консуматорите високо оценяват безупречното качество на българската бира и продължават да предпочитат традиционните български марки пиво, похвалиха се от бранша.

През 2013 г. инвестициите в българската пивоварна индустрия са 57 млн. лева, а за последните 5 години членовете на съюза са вложили общо 286 млн. лева в оборудване, производствени мощности, нови технологични линии, логистични центрове и други материални активи.

Приходите за бюджета от производството и продажбите на бира за 2013 г. са над 300 млн. лева, от които постъпленията от акцизи са 79 млн. лева. Само за първото полугодие на 2014 г. пивоварните компании, членове на СПБ, са инвестирали 24 млн. лева за бизнес развитие и са разширили портфолиото си с 9 нови продуктови предложения. Въведени са и над 18 опаковки с нов дизайн.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. В и К
    #1

    Откъде от съюза на пивоварите са сигурни, че лошата бира не е ударила времето?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.