Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Лубиц не е трябвало да лети в деня на катастрофата, но скрил болничния лист

Заподозреният за умишлено разбиване на самолета отдавна лекувал психически проблеми

14 коментара
Андреас Лубиц

Лубиц не е трябвало да лети в деня на катастрофата, но скрил болничния лист Заподозреният за умишлено разбиване на самолета отдавна лекувал психически проблеми

Германските разследващи са открили доказателства, че помощник- пилотът Андреас Лубиц, за който се смята, че умишлено е разбил самолета на авиокомпанията "Джърмануингс", е укрил здравословното си състояние от своите работодатели, предаде Ройтерс.

Документи с медицинско съдържание са конфискувани от жилището на Лубиц. Това са болнични листове, които Лубиц бил накъсал на парчета и изхвърлил в кофа за боклук. Един от болничните листове се отнасял за деня, в който той бил помощник - пилот на полета от Барселона за Дюселдорф, приключил фатално във френските Алпи, посочва германската държавна прокуратура.

Тези документи подкрепят тезата, че 27-годишният Лубиц е укрил болестта си от своите работодатели и колеги. От документите става ясно, че той е имал заболяване, за което му е било предписано лечение.

В дома на Лубиц не са намерени нито прощално писмо, нито имейл, който да потвърждава, че е действал преднамерено. Следователите не са открили политически и религиозни мотиви за деянието му.

Live Leak пусна запис, за който твърди, че е последната минута от фаталния полет 4U 9525

Сайтът Live Leak публикува аудиозапис, за който твърди, че е на последните 60 секунди от фаталния полет 4U 9525 на "Джърмануингс", който се разби във френските Алпи на 24 март.

Още

По-рано германски и британски медии съобщиха, че пилотът е имал психически проблеми и е посещавал психиатър в продължение на година и половина. При обиск в дома на семейство Любиц в малкото градче Монтабаур пък, германската полиция е открила важна улика, съобщава в петък международната преса.

Преди ден бе съобщено, че, както личи от записите в "черната кутия", 27-годишният германски помощник-пилот се е заключил в кабината и умишлено е разбил самолета във високите върхове на южните френски Алпи. За момента никой не е в състояние да каже каква е била мотивацията му да сложи край на живота си, а покрай това да убие и останалите 150 души на борда. Според френските и германските власти няма индикации катастрофата да е терористичен акт.

Лечението на Лубиц е започнало през февруари, за последно бил на лекар на 10 март

Андреас Лубиц не е бил лекуван от депресия, заяви в петък германска болница, цитирана от ДПА, без да уточни какво е било заболяването му. "Сведенията, че Андреас Л. е бил лекуван от депресия тук, са неточни", заяви говорителка на университетската болница на Дюселдорфския университет по повод неофициална информация, разпространена от "Билд".

Тя не съобщи в кое отделение на болницата е бил лекуван пилотът, а каза само, че лечението му е включвало уточняване на диагноза.

Лечението на Лубиц е започнало през февруари и последното му посещение при лекар е било на 10 март за изясняване на диагнозата, съобщава Асошиейтед прес. Подробностите не могат да бъдат съобщени поради германските закони за лекарската тайна, отбелязва ДПА.

В изявлението на болницата се посочва, че данните за Лубиц са предадени на прокуратурата в Дюселдорф, където е живеел.

Пилотът общо половин година се е лекувал при психиатър, съобщава германският таблоид "Билд", като се позовава на източници от компанията собственик "Луфтханза." На пресконференция в четвъртък Карстен Шпор, изпълнителният директор на "Луфтханза" заяви, че в обучението на Лубиц е имало шестмесечно прекъсване през 2009 г., но не разкри конкретни подробности.

Лубиц е страдал от депресия, пише "Шпигел". Списанието цитира и съученици на 27-годишния мъж, които споделили, че той временно е прекъснал обучението си поради психическо изтощение и преумора. Кореспондентът на "Шпигел" Матиас Гебауер цитира приятели на Лубиц, според които шестмесечното му прекъсване се дължи на синдрома на "прегарянето" ("burn out") или на депресия.

По думите на Шпор прекъсването при обучаващите се е често срещано и от тях се изисква да дадат задоволително обяснение. Германското законодателство обаче не позволява на компанията да получава информация за медицинското досие на пилота. Според Шпор Лубиц е прекъснал за няколко месеца, но после е бил оценен като годен за обучение и е издържал всички последвали физически и психологически тестове, посочва още "Шпигел".

По данни на "Билд", при обучението на Лубиц в лятната школа на германската авиокомпания във Финикс, САЩ, са възникнали проблеми поради депресия. Като косвено потвърждение за психическите проблеми на Лубиц "Билд" посочва и следното обстоятелство - в неговото досие във федералното управление за гражданска авиация е имало забележка, че се нуждае от "специализирани редовни медицински прегледи". Такава бележка имало и в лиценза му за пилот.

Френското разследване очаква "Джърмануингс" да предаде цялата информация

Френският премиер Манюел Валс каза, че "Джърмануингс" са длъжни да споделят с разследващите цялата информация за Лубиц

Аз съм внимателен, когато има съдебно разследване, но всичко сочи към престъпно, налудно, самоубийствено действие, което ние не можем", каза той. От компанията зависи да предостави максимум информация, така че ние да разберем защо този пилот е извършил това ужасно деяние", допълни Валс.

Лубиц бе описан от негови познати в родния му град Монатбаур като приветлив, но тих човек. Той се научил да лети с планери в местния клуб преди да постъпи в професионалната авиация като помощник-пилот в "Джърмануингс" през 2013 г.

Роднини на загинали пътници се готвят да съдят авиокомпанията

Адвокати, представляващи родини на загинали, заявиха, че евентуални бъдещи съдебни искове могат да бъдат насочени към това дали "Джърмануингс" правилно е следила състоянието на втория пилот преди и по време на работата му, както и дали компанията е трябвало да има политика, изискваща в пилотската кабина да присъстват двама или повече човека през цялото време на полетите.

След разкритията, че трагедията с германския самолет е станала възможна, защото помощник-пилотът успял да остане сам в кабинета и да не пусне вътре капитана, няколко авиокомпании спешно промениха правилата за пилотските кабини, въвеждайки изискване през целия полет в кабинета да има двама човека. Такова правило е задължително за авикоомпаниите в САЩ, като при отсъствие на единия пилот от кабината там влиза стюардеса и стои до неговото завръщане. За европейските авиокомпании обаче няма такова задължително изискване.

Пилотите във Франция ще заведат дело за нарушаване на следствената тайна

Междувременно синдикатът на пилотите от гражданската авиация във Франция съобщи, че ще заведе дело за нарушаване на следствената тайна по случая с разбилия се самолет А-320, съобщи ръководителят на организацията Ерик Дериври.

"Абсолютно ненормално е до вестник "Ню Йорк таймс" да стигат най-подробни сведения за хода на следствието, които в самата Франция главният прокурор потвърждава много часове след това", каза Дериври в ефира на телевизия Бе Еф Ем. "Затова синдикатът ще заведе дело за нарушаване на следствената тайна. Френското законодателство позволява то да бъде заведено срещу неизвестен извършител", уточни той.

Дериври разкритикува и действията на френското Бюро за разследване на катастрофи. Голям брой важни данни не бяха съобщени на пресконференцията, на която бяха оповестени първите сведения за разследването на катастрофата, каза той.

Пилоти се съмняват в изводите, че се чува как пилотът "диша спокойно"

Освен това Дериври, както и други френски експерти, изрази съмнение в достоверността на информацията, съобщена след първото разшифроване на записите от черната кутия. "Не трябва да се възприема сериозно изявлението на Бюрото за разследване на катастрофи, че на записите се чувало как пилотът, който е насочил самолета към земята, "диша спокойно". В пилотската кабина има много шумове и такъв запис - на звука от дишането, може да осигурят само плътно прилепнали за главата слушалки - никак не е сигурно, че той си ги е бил сложил в този момент", каза синдикалният лидер.

Дериври добави, че много от френските пилоти изпитват силно съмнение към изказванията на ръководителя на Бюрото за разследване, направени на пресконференцията за авиокатастрофата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Alan Smithee
    #14

    Странно е това забавяне от страна на лекуващите/наблюдаващи медицински лица при обявяването на медицинските и психологични проблеми на ко-пилота. За тях е ясно от първия момент, че ще бъдат привлечени като свидетели в следствието, а съответните изследвания ще станат част от материалите по него. Създава се впечатление за отлагане с цел печелене на време. Време за какво, ако не за сглобяване и натаманяване на версии, които да спестят пари на Луфтханза и на болниците.

  2. Коментарът е изтрит, защото не е по темата на статията.
    #13
  3. Liberal
    #12

    Не мисля, че текущата версия е удобна за Луфтханза, точно обратното - показва занижен контрол над психическото състояние на техните пилоти поради законодателни спънки. Аз иначе съм голям фен на германската култура и трудова етика, но тук ме изненадаха неприятно.

  4. demokrat
    #11
  5. Старият куфар
    #10

    А бе вторият пилот бил тра-ла-ла, ударила го съчмата точно по време на полет, нарочно забил самолета в камънака - нещо тука ми понамирисва. Отвсякъде (предимно в жълтата преса) се съобщават нови косвени улики. Абсолютно съм съгласен с френския пилотски синдикат. Въобще, цялата тая версия за самотния побъркан пилот, убил 150 души с поверения му самолет ми се струва някак си много удобна и за Луфтханза, и за Airbus. Жалко за жертвите, мир на праха им!

  6. Коментарът е изтрит в 21:19 на 25 май 2018 от автора.
    #9
  7. Ген. Иван Колев
    #8
  8. Alan Smithee
    #7

    Импулсивно поведение вследствие на т.нар. Schub (шуб) се получава и при психически здрави хора (доколкото изобщо има такива). А човекът се е виждал с психиатри и са му нахендрили диагноза (депресия) и вероятно - медикаментозна терапия. Антидепресантите обаче имат като възможен страничен ефект суицидни идеации и статистиката потвърждава реализирането им. От километри по това лице се чете неудовлетвореност, самокритичност, екзистенциална претенция. Това е болест на поколението! Болест на най-талантливите, чувствителните, неприспособимите. Амбиции плюс тънка душевност -- лоша комбинация. А и германец, горкият. Те са много самовзискателни, така ги възпитава обществото.

  9. Коментарът е изтрит, защото не е по темата на статията.
    #6
  10. Pilgrim
    #5

    На това младо германче дядо му да не бил пилот в Луфтвафе!щом от малък обичал самолетчетата.Психически неуравносен - потвърдено. Да не бил да си въобразявал че пилотира някой Месершмидт или Щука към Лондон или москва и ...се е забил в планината.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.