Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Луфтханза” разширява инвестициите си в България

10 коментара
“Луфтханза” разширява инвестициите си в България

“Луфтханза Техник” ще разшири инвестициите си у нас. Това е било договорено по време на визитата на министъра на транспорта Ивайло Московски в централата на компанията в Хамбург., съобщиха от транспортното министерство.

“Луфтханза Техник” планира да съсредоточи голяма част от дейността си за Европа в нашата страна. Очаква се общия брой на заетите в дъщерната фирма на летище “София” да надхвърли 800 души в следващите месеци, а инвестициите ще бъдат насочени към нова техника и разширяване на ремонтните халета.

“Основна цел за нашето правителство е да създаваме условия, за да могат инвеститори от такъв мащаб да изберат нашата страна”, е казал министър Московски. По думите му той ще съдейства за задълбочаването на тези връзки и се надява компанията да продължи да разширява дейността си в България, защото е пример за сериозен инвеститор.

От “Луфтханза” са посочили, че са впечатлени от високо подготвените специалисти, с които разполага нашата страна и доброто сътрудничество с Техническия университет в София и Пловдив.

“Това, което “Луфтханза Техник” постигна в България през последните 5 години е наистина впечатляващо. Направени инвестиции от над 40 милиона евро, създадени над 600 работни места и обособяването му сред най-мащабните и модерни съоръжения в Европа”, посочи министър Московски. Представителите на немската компания заявиха, че част от тези резултати се дължат на политическата стабилност и икономическата сигурност, която има България през последните години.

По време на визитата си министър Ивайло Московски е имал срещи със старши вицепрезидента на въздухоплавателни средства Зьорен Щарк и главения изпълнителен директор – продукти, услуги и ИТ сектор Томас Щюгер.

“Луфтханза Техник” е сред водещите компании в поддръжката, възстановяването и капиталните ремонти на самолети. Във фирмата работят над 26 000 работници. Приходите ѝ за 2012 г. възлизат на повече от 4.1 млрд евро.

У нас компанията е инвестирала над 40 млн. евро за развитие на своята ремонтно-техническа база на летище “София”. През последните две години тя добави към своите 2 високо-технологични линии за обслужване на самолети още 3. Разширението на съоръжението на летището позволява обслужването на 6 самолета едновременно и реализирането на 60 тежки ремонта на година.

В резултат на постиженията на съоръжението в София “Луфтханза Техник” взе решение за базиране централите на повечето стратегически отдели именно в България.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #10

    Авиацията в България не започва и не свършва с Луфтханза. Те са изградили новите си хангари на основата на старите на Балкан.Има български авиокомпаний и технически организаций, който заслужават адмираций, те също дават работа на много хора.Общо взето България има добри традицйи в авиацията, и български специалисти и авиатори по воля или неволя са се пръснали да работят по целия свят.Луфтханза има какво да научат от българите.Те имат по-голям интерес да са тук и поради сравнително ниското заплащане за такъв труд в България, а големите печалби незнам къде отиват.

  2. Анонимен
    #9

    7, това, че Цанев е правил леки идеологически отклонения, за което са му били леко дърпани ушите от предишната власт, не е атестат за нищо. Цанев обича да е анархист и нихилист, което си е ляво, та дрънка. Но къде у него консерватизъм, почвеничество, религьозна мисъл - което е в съшината на дясното?

  3. Анонимен
    #8

    Добре е,че са германците.Иначе сме загинали.И с тоя премиер,хеле пък и с този президент.нямаме си първа дама,но си имаме фрау Меркел.

  4. Анонимен
    #7

    Другаро Тодар Живков Откога имаш Стефан Цанев за "левоинтелектуална мисъл" след като (цитирам Уикипедиа): "След събитията в Чехословакия 1968 г. свалят от печат стихосбирката му „Парапети“, забранено е да се печатат негови стихове до 1976 г. През 1984 г. заради спектакъла му „Любовни булеварди“, забранен лично от Тодор Живков, е уволнен от театър „София“ без право да работи в столицата, изпратен е в Пловдив, завръща се в София след 1990 г. Негови стихове са превеждани на всички европейски езици." Нещо ста са объркале, другаро Жифкофф... а Цанев е прав за духовното опустошение, което е на път да ликвидира държавата - това да...

  5. Анонимен
    #6

    Браво, само че добрите вести за нашата икономика - а те не са малко, се крият от червените медии, сякаш са държавна тайна. Не разбирам само, защо правителството им приглася, защо не прави повече да се разпръсне това рубладжийско затъмнение, замислено да държи народа в перманентна депресия.

  6. Анонимен
    #5

    другара Тодар Живков
    Тpeбвa дa ca знae, чe „Лyфтxaнзa Тexник Бългapия” e нaй-гoлeмият и нaй-мoдepeн aвиopeмoнтeн зaвoд нa Лyфтxaнзa Тexник в cвeтa, cлeд глaвния зaвoд в Xaмбypг. Тyк ca пpaви гeнepaлeн peмoнт нa Бoинг и Eъpбъc и шa ca ycвoявa Eмбpaep. Caмoлeтитe ca paзглoбявaт дo дyпкa и ca cглoбявaт. Твa пpaктичecки cи e кpaeн мoнтaж нa гoлeми caмoлeти. Cлeд 3-тo paзшиpeниe шa cтaнe oтличнa бaзa зa възcтaнoвявaнeтo нa бългapcкaтa aвиaциoннa индycтpия, yнищoжeнa oт нaщe вpaгoвe пpeди 60 гoдин. В пeтък

  7. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #4
  8. Анонимен
    #3

    до 2 Тимовете намат нищо общо с това решение на Луфтханза.

  9. Анонимен
    #2

    А,СЕГА ЩО НЕ ПИШЕТЕ,ЧЕ ТИМОВЕТЕ СА МУТРИ....

  10. Анонимен
    #1

    Разполагането в България се оказа голям дюшеш за Луфтханза Техник, защото техническият им център в София предлага едно от най-добрите качества в Европа, а цената на труда у нас е по-ниска от тези в Германия и Англия например, пък има добри специалисти. Показател за това е, че напоследък дори Бритиш Еъруейс, известни като крайно претенциозен, дори капризен клиент, почнаха да си дават самолетите за обслужване в София, което е своего рода признание. Чувам, че и като бързина на работата се справят по-конкурентно

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.