На пръв поглед това изглежда вярно – наистина, "Лукойл" внася значителни суми акцизи и ДДС всяка година. Това, обаче е само на пръв поглед.
Всъщност, с акциз и ДДС се облагат горивата, които се реализират на вътрешния пазар – независимо дали са произведени от "Лукойл" или са внесени от чужди рафинерии. Ако "Лукойл" затвори, ще има повече внос. Т.е. приходите от акцизи и ДДС от "Лукойл" ще намалеят, но приходите от акцизи и ДДС от вносителите на горива ще се увеличат. Нетният ефект ще е нулев.
Тъй като в крайна сметка с акциз и ДДС се облага крайното потребление на горива, няма никакво значение кой е производител или вносител на тези горива. Единственото, което има значение, е размерът на крайното потребление.
Така че – "Лукойл" може да затвори за 2-3 месеца ремонт и това няма да има абсолютно никакъв негативен ефект върху бюджета. Нито един бюджетен приход няма да намалее.
*Коментарът е публикуван в Блога за икономика
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
71 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
-
агент Кънчо#71
-
az#70
-
N#69
-
агент Кънчо#68
-
АРОГАНТ#67
-
kaka#66
-
nik#65
-
rr#64
-
гудю:)#63
-
4iko#62