"Лукойл" смята водородните коли за по-перспективни от електрическите

"Лукойл" смята водородните коли за по-перспективни от електрическите

Водородните автомобили са по-перспективни от електрическите, чиито батерии имат по-нисък коефициент на полезно действие и високи разходи за рециклиране. Това каза пред медиите вицепрезидентът по стратегическото развитие на руската петролна компания "Лукойл" Леонид Федун, цитиран от ТАСС в понеделник.

Оценката ми е, че или ще има други батерии за електрическите автомобили, или ще имаме най-вече водороден транспорт, заяви той.

Федун се съмнява броят на електромобилите в Русия да достигне 1 милион заради ниската ефективност на батериите, особено при студено време.

В същото време той коментира, че интензивната европейска политика в областта на климата ще промени изцяло петролния пазар и ще се отрази на експортния потенциал на Русия.

По повод въвеждането на въглероден данък в ЕС, той призна, че засега петролните компании могат да си отдъхнат, тъй като той ще засегне основно производителите на металургични продукти и торове.

Лошата новина обаче е, че след 10 години европейският енергиен пазар в сегашния му вид ще започне да изчезва. Поставените климатични цели за 2035 година - нулеви емисии от автомобилния транспорт и рязко съкращаване на емисиите от самолетите и плавателните съдове - ще доведе до това Европа да не внася това количество петрол, дизелово гориво и бензин, колкото в настоящия момент, отбеляза той. По думите му "Лукойл" ще трябва да търси нови пазари, тъй като европейският ще започне да се свива.

Той посочи на първо място азиатския пазар, тъй като, ако Европа съкращава например потреблението на въглища, то ще нараства в страни като Индонезия, Пакистан, Индия, Виетнам, Малайзия.

Федун напомни обаче, че Китай, вторият най-голям потребител на петрол в света, също планира да съкрати въглеродните емисии.

Вицепрезидентът на "Лукойл" смята, че свиването на петролния пазар в света заради климатичните цели ще доведе до увеличение на дела на страните от ОПЕК от сегашните 30 процента до 70-80 процента.

Според него споразумението ОПЕК+, в което участват страните членки на ОПЕК и съюзниците им извън картела, начело с Русия, ще продължи да работи и след 2022 година.

Споделяне

Още от Greenpool

Подкрепяте ли партия на Кирил Петков и Асен Василев и ще гласувате ли за нея?