Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Луксозни ваканционни комплекси изместват “шаренията” по Черноморието

21 коментара
Луксозни ваканционни комплекси изместват “шаренията” по Черноморието

Най-скъпите хотели по българското крайбрежие са в Несебър, съобщи при откриването на пролетното изложение “Имоти Експо” в четвъртък зам.– председателят на Българската агенция за инвестиции (БАИ) Пенчо Ненов. Квадратният метър на хотелската база в града се оценява средно на 1410 евро, поясни Ненов. След тях остават хотелите в Златни пясъци и едва на трето място по цени са хотелските комплекси в Слънчев бряг.

Анализът на агенцията за развитието на пазара на недвижими имоти през изминалата година показва, че строителството на хотели и ваканционни комплекси продължава да е водещо за нашия пазар. Забелязва се тенденция инвеститорите да се насочват към строителството на все по-големи и по-луксозни обекти. Голямата част от новите хотели, които се появяват в курортите са петзвездни.

Според данните на БАИ най-масовата категория на българските хотели е три звезди. Те заемат 42% от цялата база у нас. Четиризвездните ваканционни обекти са 15%, на най-луксозните хотели се падат 5% от всички, които приемат туристи по Черноморието и в зимните курорти.

Фирмите, които излагат своите проекти на пролетното имотно изложение, косвено потвърдиха изводите за развитието на пазара, съобщени от агенцията за инвестиции.

Затворените ваканционни комплекси с най-масово присъствие на изложението

Ваканционните комплекси с апартаменти от затворен тип отново бяха с най-масово присъствие на изложението както и миналата година. Разликата с миналогодишното пролетно изложение е, че ваканционните сгради тип “жилищни кооперации” този път са по-малко.

На щандовете вече не може да се види онова многообразие на всякакви и форми и цветове, което беше характерно за предишните имотни изложения и което беше резултат от многобройните малки обекти по морето, с които се представяха компаниите.  

Компаниите през тази година са предпочели да представят малко на брой, за сметка на това пък качествени ваканционни обекти. Впечатление направиха няколко курортни комплекса от затворен тип на брега на морето. Софийската строително-инвестиционна компания “Пиониир Дивелопмънт” се представяше с апартаментен комплекс от затворен тип, който се строи на мястото на бившия пионерски лагер между Равда и Несебър. Средната цена на апартаментите там е около 1000 евро/кв. м, но на луксозните вили, които се намират по-близко до брега, цената на квадратния метър вече надхвърля 2000 евро.

Подобен комплекс, но много по-мащабен и с повече елементи ще се изгражда в Царево. Комплекс “Коста дел Кроко” ще е разположен на 62 хил. кв. м. В комплекса ще бъде построен един петзвезден хотел, яхтено пристанище и 16 модулни секции, в които ще са разположени апартаменти за продажба. В комплекса ще има и 12 басейна.

Строителните предприемачи “Братя Диневи” този път представиха зимните си проекти за селища от затворен тип в Пампорово – “Гранд Манастира”, който се състои от три ваканционни селища.

Продължава масовото застрояване на морския бряг

Масовото застрояване на черноморския бряг около Слънчев бряг продължава. Практически зоната от Равда до Свети Влас, включително, е свързана по цялата крайбрежна ивица от ваканционни и хотелски комплекси. Според инвеститорите съвсем скоро и Ахелой ще бъде погълнат от темповете на строителство по брега. Въпреки прогнозите на големите агенции за недвижими имоти, че предстои сегментирането на цените на ваканционните обекти около морския бряг, строителните предприемачи смятат, че ще имат успех дори и обектите им да са на “пета линия”. Според управителя на строителната фирма “Янков 79” Жечо Петров в Испания се говори за пренасищане на пазара от 30-те години на миналия век, но там продължава да се строи и тази дейност носи печалба.

“Добрата новина” от изложението е, че инвеститорите вече не се опитват да строят непосредствено до плажа. При ваканционните комплекси, които “хващаха окото”, се наблюдава плавен преход от пясъчната ивица през зелени територии и градини, след тях - нискоетажни вили и къщи и едва на трета четвърта линия остават високите апартаментни комплекси и хотели. И не толкова съществено, но показателно е, че при тях вече изчезва “шаренията” във външния облик на сградите. Цветовете и формите започват да стават все по-семпли и не се натрапват след големите зелени пространства.

Новото строителство в зимните курорти обаче започва да доскучава. Близо година и половина всички нови обекти, които се излагат в Банско и Пампорово, са до такава степен унифицирани и се наподобяват, че вече не могат да се различат. Камъкът и дървото като материали и модернизираната  архитектура на родопските къщи се повтаря във всеки нов обект.

Намалява възвращаемостта от офиссградите

Според анализа на Българската агенция за инвестиции, намалява процентът на възвращаемостта на инвестициите в офиссгради. Тенденцията е характерна за цяла Европа, поясниха от агенцията. Зам.-председателят на БАИ Пенчо Ненов уточни, че агенциите за недвижими имоти очакват през 2006 година намаляване на доходността от наеми на офиси, която през 2005 година се е движила между 9-11%.

През тази година се очаква инвестициите да са в офиси от тип Б, т.е. тези, които са предназначени основно за българските фирми, които искат да излязат от наетите под наем апартаменти в централната част на града и да влязат в специализирана сграда.

Беглият поглед върху щандовете на фирмите, които се представят на имотното изложение, показа, че почти не се представят проекти на офис и бизнес центрове. Един от малкото интересни обекти, които се представяха, беше сграда със смесено предназначение във Велико Търново. Обектът се изгражда в централната зона на мястото на открития летен театър и включва хотелска част, административен корпус, в който ще се предлагат за продажба модерни офиси, и търговска площ. В топлата връзка между двете основни тела ще бъде разположена сладкарница.

Прогнозата на БАИ е, че тази година най-голям интерес ще има към инвестициите в мултифункционалните индустриални зони. Според анализа на БАИ доходността от тези обекти ще е около 12%. За съжаление тази оптимистична прогноза на специалистите от агенцията за инвестиции не намери подкрепа в изложените от фирмите обекти. Вероятно защото те не са атрактивни за масовия потребител и не може да се очаква, че ще се реализират продажби на място. Факт, който е достатъчно показателен за ролята, която изложения от този тип имат в страната.

Вместо да служат за представяне, място за създаване на бизнес контакти и реклама, родните изложения за недвижими имоти се превърнали във временни градски базари на дребно, където фирмите се надпреварват в улова на клиенти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

21 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. jacko
    #22

    na tova mu se vika pazarna politika - kato ima tyrsene se stroi, kato nqma tyrsene shte se buta. nqma veche planova ikonomika, plachete selqni, nqma veche rehabilitacia i otdih za jylti stotinki za smetka na dyrjavata. nqma nachin trqbva da se plashta. a za cenitelite na "raiski kytcheta" vse oshte ima takiva, nikoi ne vi kara da idvate na Kakao ili Zlatnite, opyvaite palatkite po shabla i gledaite slynchevoto zatymnenie.

  2. Спец
    #21

    Райско кътче, което си заслужава да види човек, а и ако има възможност да си купи апартамент там е "Марина кейп" в Ахелой /www.marinacape.com/. Има всевъзможни глезотии за обитаващите го, мястото е спокойно и е на брега на морето. Като човек разбиращ от тези неща му поставям отлична оценка.

  3. Енчев
    #20

    Като ти трябва това, защо ще ходиш чак до морето, бе тъпанар? Такива хотели могат да се направят навсякъде. Ако търсиш само да се налюскаш с алкохол и да се пльоснеш в басейна, а вечерта да тъпееш в някоя одимена дискотека, пшрави го някъде другаде - има достатъчно. Но кретени, мислещи като теб, осират със всичка сила морето и се получава вече това, че хората, търсещи истинска почивка и природа, ще избягат. Тази година за пръв път има отлив на германци. Човек трябва, вместо да гледа море, да плюе в отсрещната тераса или да гледа как се преобличат мадамите.

  4. Наблюдател
    #19

    ОКРАДОХА ПАРИТЕ,ИЗСЯКОХА ГОРИТЕ,ПРОДАДОХА ЗЕМЯТА,ИЗГОНИХА ДЕЦАТА,!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. jacko
    #18

    tezi koito patyvat s lada ili mosvkich za da vidqt prirodata, hodqt na bankq ili sapareva banq, v kraen sluchai vyv velingrad za po 5 leva na leglo. 90% ot horata, kakto i az, koito poseshtavat luksozni kompleksi DORI NE STYPVAT V SHIBANOTO SKAPANO MORE, pylno s neft, typiat pqsak, pylen s fasove i chashi ot kafe. predpochitam basein pred hotela, OK. taka che ne se izkazvaite ot chujdo ime, govorete za sebesi......

  6. П. Петров
    #17

    Д-ва на кретени, управлявана от кретени. Кой ли е измислил комплекса на снимката? Ще се вижда ли морето от бунгалата и хотела? На този идиот-архитект, кой му е казал че туристите пътуват заради 5 звездни хотели и басейни, а не заради природата /море, плажове, гори/.

  7. Наблюдател
    #16

    ОКРАДОХА ПАРИТЕ,ИЗСЯКОХА ГОРИТЕ,ПРОДАДОХА ЗЕМЯТА,ИЗГОНИХА ДЕЦАТА

  8. jacko
    #15

    tozi kompleks koito e na snimkata ne e za nito edin ot vas :) shtoto kato vi gledam kakvo draskate edva li izkarvate poveche ot 10-20 kinta na den. a edin den tuka shte struva pone 150 leva za dvama dushi. taka che uspokoite strastite, i ne se pritesnqvaite za vkusa na bogatite. imat si pari i si gi harchat kakto si poiskat. shtom takova neshto se stroi, znachi ima tyrsene z nego. spored vas i celoto tova stroitelstvo v slynchev brqg e grozotia, ama vsichko e prodadeno nali??? ne mi govorete gluposti

  9. Даниел
    #14

    Има и хора които се опитват да се преборят срещо това.http://www.daspasimirakli.com

  10. HAWAII
    #13

    И на свръхбогати, и на средно богатите туристи им е писнало от цимент и изкуствен рахат, от изкуствени басейни. Като гледам снимката, това се канят да правят -- да изолират дори посетителите на комплекса от ЕСТЕСТВЕНОТО МОРЕ, с неговото разнообразие, вълни и неповторим мирис. Скучна схема, неразличима от хиляди, ако не милиони подобни другаде по света.Хората идват за ЕСТЕСТВЕНАТА ПРИРОДА, МОРЕ, ПЛАЖ, а не за досадните комерсиални "екстри" които си имат и у дома.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.