М-тел държи 76%, а ГлоБул 17% от пазара на мобилни комуникации

"М-тел" държи 76%о от пазара на мобилни комуникации у нас, а "ГлоБул" 17%, съобщиха изпълнителните директори на двете компании Ерик Хойген и Никос Цолас пред участниците в конференцията за телекомуникациите, организирана от IDG България в столицата. М-тел е на българския пазар от десет години, а ГлоБул работи активно от 2,5 години.

Хойген посочи, че времето ще покаже какво ще се случи с третия GSM-оператор, но М-тел не се страхува от конкуренцията, защото и сега тя съществува с ГлоБул и е много ожесточена. През 2003 година клиентите на М-тел са достигнали 2,4 милиона души, като през 2004 г. се очаква още по-голям растеж, а клиентите на техния конкурент - над милион. Служителите на М-тел са 2000, а на ГлоБул - над 600.

Цолас посочи, че навлизането на ГлоБул е разширило пазара на мобилните услуги 4-5 пъти за по-малко от три години и е допринесло за увеличаване на гамата от услуги.

Владимир Владков, главен редактор на списание Networkworld България съобщи, че в Западна Европа отдавна е настъпило насищане на пазара на мобилни комуникации, докато в България той е далече от насищането.

Според цитираните от него данни броят на интернет-потребителите в България за 2004 година е 1,63 милиона, в Западна Европа - 206,4 милиона, а в Източна Европа - 43,5 милиона. Очаква се през 2005 г. потребителите да бъдат 1,91 милиона.

Владков съобщи, че в момента в България има над 1600 кабелни телевизии, пет лиценза за фиксирана телефония по стария закон за далекосъобщенията и още осем, които чакат лицензия по новия закон, и трима мобилни оператори - два действащи и един, който чака лиценз.

Според Владков изводът е, че на телекомуникационния пазар има висока конкуренция за ограничен кръг от бизнес-потребители и много крайни потребители, но с ограничени възможности за плащане - по 10-15 до 30 лева на месец.

По БТА

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: