Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

М-Тел може да купи и други кабелни оператори

0 коментара

"Мобилтел" планира да разширява оптичната си мрежа и ако по-евтино ѝ излиза да придобие съществуваща инфраструктура, ще преценява "случай по случай" възможността да купи още кабелни оператори в България. Това съобщи пред журналисти в сряда Андреас Майерхофер, изпълнителен директор на дружеството, което е част от "Телеком Аустрия".

М-Тел приключи в края на януари 2011 г. придобиването на двата най-големи алтернативни телекоми "Спектрум нет" и "Мегалан", които ѝ донесоха над 100 хил. нови клиенти. В следващите 18 до 24 месеца двете дружества ще запазят марките си, преди да се слеят с М-Тел.

Съществуват още над 2 хил. кабелни оператори в страната, което прави пазара силно раздробен и от най-големия мобилен оператор не изключиха да придобият чрез покупка на такива доставчици нови активи. През 2011 г. М-Тел ще инвестира обичайните 100 млн. евро, като голяма част от тях ще са в оптична мрежа, заяви Майерхофер при представянето на финансовите резултати на дружеството пред журналисти във Виена.

Майерхофер посочи като сериозен проблем високите такси, които операторите трябва да плащат на БТК за ползване на каналната ѝ мрежа, за да си положат там кабелите. Тя е с 8-10 пъти по-висока от средната за Европейския съюз, посочи шефът на М-Тел. Той припомни, че Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) под натиска на ЕК намали тези тарифи, но след обжалване на това решение от "Виваком" (БТК) петчленен състав на Върховния административен съд върна в сила по-високите цени.

Според Майерхофер това ще доведе до задействане на наказателна процедура от страна на ЕК срещу България заради неизпълнение на графика за намаляване на цените за достъп до каналите на БТК. От дружеството твърдят, че ако се отвори за достъп инфраструктурата на монополиста, държащ над 90 процента от фиксираната мрежа, цените на услугите през нея ще паднат. И в момента фиксираните цени на М-Тел са с 50 процента по-ниски от тези на "Виваком", посочи Майерхофер".

По думите му това създава проблеми за ползването на интернет в селските райони, което е едва 10 на сто и по този показател България е на последно място в ЕС.

М-Тел се похвали с 200-процентен ръст на клиентите през 2010 г. именно в тези региони, където доставя пренос на глас и данни чрез т.нар. бокс решения. Увеличили са се и потребителите с абонаментни планове, чийто дял вече е над 63 процента от всички клиенти на дружеството. Двоен ръст отчита дружеството при ползвателите на широколентов интернет, което е обвързано с вдигането на продажбите на нетбуци със 100 процента и на смартфоните с близо 80 процента.

Като цяло заради изчистването на предплатените СИМ-карти след задължителната им регистрация клиентите на компанията са намалели с 1.9 процента през миналата година. 150 хил. номера на оператора са прехвърлени в мрежата на конкуренцията.

Според Майерхофер от КРС преекспонират проблемите с преносимостта, тъй като за всички техни прехвърлени номера имало само 800 жалби или 0.5 процента от всички случаи.

Той се извини на всички клиенти заради проблемите на компанията с въвеждането на новата система за фактуриране на сметките, но посочи, че това не е довело до "видим" отлив на клиенти, както и че върви нормално събираемостта на задълженията на абонатите. Шефът на М-Тел обвини КРС и политиците, че се възползват от недоволството на потребителите на мобилни услуги, за да са в центъра на общественото внимание..

Телекомите са силно критикувани от клиентите и заради автоматичното подновяване на договорите, което обаче ще отпадне от средата на годината със законодателни промени.

Майелхофер обаче обясни, че срочните договори са удобство за клиентите, тъй като те получават смартфони, таблети, нетбуци на изключително ниски цени – до 30 процента от реалната стойност на устройствата. Останалото се поема от мобилните оператори и е нормално да има срочни договори, за да си гарантират възвращаемост на инвестициите, смята той. Според него за срока на изтичането на съответния контракт устройствата вече са морално остарели и затова дружеството предлага възможността да се вземе отново на преференциална цена още по-съвременно устройство.

М-Тел отчете запазване на лидерството си на българския пазар с дял от 49.6 на сто. Приходите на компанията за миналата година са 564.5 млн. лв., което е с 8.2 процента по-малко от 2009 г. Оперативната печалба е намаляла с 16 процента до 124 млн. евро.

Клиентите на дружеството са говорили по-дълго през 2010 г. - по близо 103 минути месечно, но приходите от това са намалели от 9.1 евро през 2009 г. на 8.3 евро месечно. Това е заради силната конкуренция на българския пазар и регулаторните решения за сваляне на цените на роуминга, обясни Майерхофер.

Въпреки това дружеството е второ по осигурен бизнес на групата на "Телеком Аустрия". Българският пазар представлява 12 процента от бизнеса на оператора, 65 на сто са от австрийския пазар.

"Телеком Аустрия" също отчита спад на приходите си през 2010 г. от 4.8 млрд. евро на 4.65 млрд. евро. За пръв път от 13 години обаче телекомът бележи ръст при клиентите на фиксираните мрежи. Групата е намалила с над 9 процента дълговете си и увеличава оперативната печалба с 27% до близо 438 млн. евро.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.