М-Тел ще финансира екопроекти със 100 хил. лв.

Конкурс за финансиране на екологични проекти “ЕКО-Грант М-Тел“, откри в понеделник мобилният оператор като продължение на стартиралата през 2008 г. дългосрочна политика на компанията за подкрепа на значими социални проекти. Неправителствени организации и читалище ще могат да кандидатстват с екопроекти до 28 април, като специална комисия ще одобри накрая между 5 и 7 проекта, между които ще се разпределят 100 хил. лв.

Заявления за участие в програмата ще се приемат само на сайта на компанията в електронен вариант, защото политиката на М-Тел е да ограничи използването на хартия. кандидатите трябва да представят устойчиви кампании за опазване на биологичното разнообразии и за мотивиране на обществеността за активно участие в опазването на околната среда, посочи Елица Баракова от Фондация “Помощ за благотворителност“, член на комисията за одобряване на проектите.

Миналата година акцентът на програмата бяха децата в неравностойно положение и бяха финансирани също със 100 хил. лв. пет проекта. Единият от тези проекти- “Аз, баба и дядо“, при който за деца до 3-годишна възраст от социалния дом в Шумен, се грижат персонално пенсионери, ще бъде продължен и през 2009 г., като средства за него ще се набират чрез специалния SMS-номер за благотворителност на клиентите на компанията 1788.

“Тази година допълваме социално-отговорната философия на М-Тел с ЕКО линия, отговаряйки на световните тенденции, извеждащи екологичната тема като една от най-проблемните области на човечеството изобщо”, заяви Йозеф Винацер, главен изпълнителен директор на “Мобилтел“.

Компанията поема и лична отговорност за опазването на околната среда като започва да въвежда алтернативни източници за енергия на базовите си станции и намалява осветлението във веригата си от 200 магазина. По този начин ще спестим за година близо 500 хил. кВтч електроенергия, посочи Винацер. Служителите на компанията пък се кооперират за пътуване на няколко души с един автомобил, за да се намаляват разходите за гориво и отделянето на вредни емисии във въздуха.

Целите на компанията са също така 25 на сто от клиентите ѝ да се откажат от хартиени фактури и да ползват електронния им вариант. Само от старта на тази възможност в края на 2008 г. досега чрез тази инициатива са спасени от отсичане 380 дървета. Освен физическите лица абонати на оператора, от хартиени фактури са се отказали и корпоративни клиенти като “Райфайзенбанк“, “Уникредит Булбанк“, пивоварната “Карлсберг“ и спедитора “Спийди“.

Споделяне
Още от България