Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Магистрала "Хемус" между Белокопитово и Буховци ще е готова през 2021 г.

Отчуждения по трасето бавят строителството

2 коментара
През август 2018 г. беше даден стартът на строителството на пътния участък

Магистрала "Хемус" между пътен възел "Белокопитово" и пътен възел "Буховци" ще е готова през 2021 г. Това съобщи министърът на регионалното развитие Петя Аврамова в Търговище при участието си в дискусията "Европа в нашия дом".

В момента се работи по трасе с дължина от 1.5 км на магистралата. Участъкът е трасиран, отстранен е хумусният пласт, разчиства се строителната площадка, изпълнени са изкопни и взривни работи, се казва в съобщение на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Очаква се изграждането на останалите около 15 км да започне до края на тази година, каза Аврамова.

Тя посочи, че се водят общо 29 дела от собственици срещу решението за отчуждаване на земи. Всички първи заседания са насрочени през първата половина на 2019 г. С трима от собствениците на имоти текат споразумения за обезщетяване със земеделска земя.

В момента агенцията подготвя обществената поръчка за избор на оценител, който да изготви доклада за стойностната равносметка между имотите - частна собственост, засегнати от трасето на магистрала "Хемус" и предложените за обезщетение от Държавния поземлен фонд. Така за строителство ще бъдат освободени 51 имота в землищата на селата Макариополско, Черенча, Градище и Буховци, се казва в съобщението на МРРБ.

Общата дължина на трасето от село Буховци до пътен възел "Белокопитово" от приоритетната за правителството магистрала е 16.32 км. Стойността на проектирането и строителството е 119.8 млн. лв. без ДДС.

Магистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока, две ленти за спиране, средна разделителна ивица, водещи ивици и банкети.

Предвидено е изграждането на пътен възел "Буховци" при пресичането на магистрала "Хемус" с пътя Буховци - Макариополско, както и пътни връзки с пътен възел "Белокопитово" и с пътя Търговище - Варна.

В рамките на проекта ще бъдат изградени също 7 виадукта, 10 селскостопански подлеза и мост над река Пакоша.

През 2018 г. в подобряване на пътната инфраструктура в област Търговище са инвестирани около 26 млн. лв.

"Нашето желание е да направим всички пътища в България удобни и безопасни за пътуване, но все пак се налага да се съобразяваме с наличния финансов ресурс", каза Аврамова.

През тази година АПИ ще разполага с малко над 200 млн. лв. приходи от винетни такси и над 200 млн. лв. приходи от тол системата за тежкотоварни автомобили, която ще заработи от 16 август 2019 г. Годината, в която се очаква пълният приход от тол такси, който ще бъде около 1 млрд. лв., ще е 2020 г., каза Аврамова.

Регионалният министър определи инвестициите по оперативна програма "Региони в растеж" като важни за общините. Те помагат за облагородяване на градската среда, ремонтират се улици и булеварди, подобрява се транспортът, санират се училища и детски градини, здравни и социални заведения, посочи Аврамова.

На територията на област Търговище са сключени 15 договора по програмата за близо 33 млн. лв., които ще подобрят живота на хората. 12 от тях са проекти на общини на стойност над 28 млн. лв. Над 4 млн. лв. се инвестират по общо три проекта на министерствата на образованието и науката и на здравеопазването, с които се модернизират седем учебни заведения и се обновява здравната инфраструктура.

Област Търговище е една от шестте нови територии, които отговарят на условието в техните граници ВиК услугите да се предоставят от един ВиК оператор. Това я прави допустима за получаване на безвъзмездна финансова помощ от фондовете на Европейския съюз, отбеляза Аврамова.

По време на срещата тя увери младите хора, че България има нужда от тях.

"Бизнесът се задъхва от липсата на технически кадри. Много млади хора не се ориентират към техническите специалности, а те дават по-широко поле за изява и развитие. Основният ни приоритет е образованието - правим добри училища, осигурихме по-високи доходи на учителите, работим и за модернизиране на инфраструктурата. Това, което държавата може да направи, го прави, защото всички големи инвеститори търсят инфраструктура и добре подготвени кадри. Затова - ориентирайте се към технически науки, те дават шанс за развитие и високи доходи", каза Аврамова.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. stormleader
    #2

    Супер. 19.7км за две години. Добре се движат нещата. След 50-60 години може и да е готова Хемус.....

  2. GreatWhite
    #1

    Тази "инженерка" е завършила МЕИ благодарение на изключителния си талант на духов музикант. Доцентите ( а и не само те) бяха просто омагьосани от фината "музика".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.