Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Магистрала “Хемус” най-вероятно ще бъде отдадена на концесия и ще минава край Плевен

11 коментара

Най-вероятно магистрала "Хемус" ще бъде отдадена на концесия, избран е вариантът тя да преминава на около 17 километра от Плевен. Това каза пред плевенски журналисти  министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов, цитиран от БТА.

Той уточни, че на 26 май предстои последното заседание на комисията, сформирана от министър-председателя Сергей Станишев, за обсъждане на големите инфраструктурни обекти на България. Тогава ще бъдат уточнени кои от тях ще бъдат финансирани и по какъв начин: едни - по линия на структурните фондове, други - отдавани на концесия, трети - със средства от националния бюджет, а някои и чрез различни други източници, допълни министърът.

Както останалите магистрали, така и "Хемус" ще бъде разглеждана на това заседание и по всяка вероятност ще бъде включена заедно с магистралите "Струма" и "Марица" във възможността за концесиониране, коментира Гагаузов.

Все още няма окончателен проект за трасето на магистрала "Хемус", но има избран вариант за него, който предвижда да тя преминава по-близо до Плевен, допълни той. Избраният вариант бе един от възможните и считам, че е най-удачният, тъй като целта не е само магистралата "София-Варна" да бъде направена, а тя да създаде поминък и да развие инициативата за инвестиране в този централен район на Северна България, затова и възприемаме него, аргументира се министърът. Според него, тъй като вероятността "Хемус" да бъде отдадена на концесия е голяма, ще бъде възможно да бъде включено и понататъшното ѝ проектиране.

"Не можем да направим всички магистрали едновременно, защото нямаме финансов ресурс, но ще се опитаме да привлечем и частни инвеститори, така че, където те решат за удачно, да инвестират, включително и в "Хемус" ще бъдат добре дошли", бе категоричен Гагаузов.

Министърът се запозна с работата на строителната площадка на ферибоотния комплекс "Никопол-Турну Мъгуреле". Поради промяната на подизпълнители и високите води на Дунав има закъснение в изпълнението на строителните дейности. Според новите разчети ферибоотът, свързващ България и Румъния, трябва да влезе в експлоатация в края на април, следващата година. Проектът е съфинансиран от Европейския съюз, предаде БТА.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Harvy
    #12

    наистина проекта бъде направен така,че магистрала "тракия"мине покрай Плевен,то идеята ми е следната:по протежение на участъка около Плевен,да бъдат построени шадравенчета,пеещи фонтани с текстове в песните:"ПЪТНИЧЕ,ПОСПРИ,ИЗПИКАЙ СЕ, и ПРОДЪЛЖИ!"Така тези малки оазисчета ще отдадат признателността на плевенската общественост към видният си съгражданин-ПИКАЕЩИЯТ по ФОНТАНИТЕ.

  2. гражданин
    #11

    Стига далавери. Ако властта си събере ДДС-то по каналите за източване - 3 000 000 000 лв според премиера, ще е в състояние да построи всички тези магистали.Долу крадците

  3. Вели
    #10

    с магистрала Тракия и царО и царовските хора си напълниха гушите, защо сега комунягите да не пробват и те да се налапат с магистрала Хемус! Сергейчо с какво е по глупав от царО?Интересно кой ще лапне Струма и Марица?Как беше : 8 - 5 - 3 !!!!

  4. Не е рентабилно
    #9

    Не е удачно и рентабилно да минава толкова близо до Плевен - трасето е ясно: Ябланица - разклона Троян-Ловеч - Севлиево - Велико Търново - Търговище - Шумен. Явно Румен Петков има лични интереси, а Гагаузов като негов прислужник му се мазни с това скъпо и нерационално предложение.

  5. Plewen
    #8

    никога не е мислено за такъв вариантЯвно преди изборите и космодруми ще се обещават!

  6. ben
    #7

    Naprotiv, magistrali se prokarvat za svurzvane na golemi gradove,kakuvto v rayona e edinstveno Pleven. 6te6e da e stranno traseto da prenebregne tazi logika.

  7. Цървуланчо Панса
    #6

    Колко беше, 150 хиляди навремето? А сега след демографския срив? Аре стига глупости, то да вземат и през Русе да я прекарат тази отдавна обещавана магистрала...

  8. ben
    #5

    pansa ne e zle da svali curvulite i da poopoznae severna Bulgaria. Za6to da komentirame izli6ni ne6ta: prosto v rayona tova e nay-golemia grad.

  9. Рейгън
    #4

    отдадена.Този път обаче с предимство на фирми от Москва.Испанците ще се облизват.Сергей е воглаве.

  10. Доган бей
    #2

    Тука правилно отбелязва един ага, че при дедо цар бяха испанците, при Серьожа руснаците, ако бях аз - то е ясно, ама сега сигурно ще я даде др. Гагаузов на някакви гагаузи, тъй мисля... Пък ако е Каракачанов, ще са каракачани, така излиза, анадън му?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.