Магистрала “Хемус” най-вероятно ще бъде отдадена на концесия и ще минава край Плевен

Най-вероятно магистрала "Хемус" ще бъде отдадена на концесия, избран е вариантът тя да преминава на около 17 километра от Плевен. Това каза пред плевенски журналисти  министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов, цитиран от БТА.

Той уточни, че на 26 май предстои последното заседание на комисията, сформирана от министър-председателя Сергей Станишев, за обсъждане на големите инфраструктурни обекти на България. Тогава ще бъдат уточнени кои от тях ще бъдат финансирани и по какъв начин: едни - по линия на структурните фондове, други - отдавани на концесия, трети - със средства от националния бюджет, а някои и чрез различни други източници, допълни министърът.

Както останалите магистрали, така и "Хемус" ще бъде разглеждана на това заседание и по всяка вероятност ще бъде включена заедно с магистралите "Струма" и "Марица" във възможността за концесиониране, коментира Гагаузов.

Все още няма окончателен проект за трасето на магистрала "Хемус", но има избран вариант за него, който предвижда да тя преминава по-близо до Плевен, допълни той. Избраният вариант бе един от възможните и считам, че е най-удачният, тъй като целта не е само магистралата "София-Варна" да бъде направена, а тя да създаде поминък и да развие инициативата за инвестиране в този централен район на Северна България, затова и възприемаме него, аргументира се министърът. Според него, тъй като вероятността "Хемус" да бъде отдадена на концесия е голяма, ще бъде възможно да бъде включено и понататъшното ѝ проектиране.

"Не можем да направим всички магистрали едновременно, защото нямаме финансов ресурс, но ще се опитаме да привлечем и частни инвеститори, така че, където те решат за удачно, да инвестират, включително и в "Хемус" ще бъдат добре дошли", бе категоричен Гагаузов.

Министърът се запозна с работата на строителната площадка на ферибоотния комплекс "Никопол-Турну Мъгуреле". Поради промяната на подизпълнители и високите води на Дунав има закъснение в изпълнението на строителните дейности. Според новите разчети ферибоотът, свързващ България и Румъния, трябва да влезе в експлоатация в края на април, следващата година. Проектът е съфинансиран от Европейския съюз, предаде БТА.

Споделяне
Още от Бизнес