Магистрала "Хемус" няма да се размине изцяло без обществена поръчка

Пътната агенция обяви търг за строителния надзор за над 22 млн. лв.

Магистрала "Хемус" няма да се размине изцяло без обществена поръчка

За изграждането на магистрала "Хемус" от пътен възел "Боаза" до Велико Търново (134 км) все пак ще бъде проведена обществена поръчка. Тя е за избора на строителния надзор за близо 22.5 млн. лв. без ДДС и е разделена на две обособени позиции, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

За основната част от проекта "Хемус" обаче – проектирането и строителството, бяха намерени законови възможности изпълнението да стане без обществена поръчка.

Първоначално властите се надяваха да намерят пролука, така че и трите фази на проекта "Хемус" – проектиране, строителство и надзор, да минат без търг. Най-вероятно ръководството на Министерството на регионалното развитие и на пътната агенция са се притеснили да не им бъде търсена в последствие отговорност, какъвто прецедент вече има с магистрала "Марица" и все пак са решили да извървят законовата процедура.


Нещо повече - за разлика от поръчката за избор на надзор на около 2 км от трасето на "Хемус", на което през април ще бъде направена първа копка, този път АПИ официално информира за обявения търг.

 

В края на миналата година правителството осигури над 1.3 млрд. лв. за изграждането на 134 км от магистрала "Хемус" от пътен възел "Боаза" до разклона за Велико Търново. Средствата веднага бяха предоставени без търг на държавната компания "Автомагистрали", която няма опит със строителството на аутобани. Тя обаче месец по-рано е подписала договори за доставка на материали и техника с осем големи български строителни компании.

До момента оставаше нерешен въпросът със строителния надзор. Сега вече е ясно, че тук изпълнителите ще бъдат избрани по Закона за обществените поръчки и няма да има инхаус възлагане.

Обществената поръчка е разделена на две обособени позиции. В първата са включени три участъка от пътен възел "Боаза" до пътен възел "Плевен". За тях има готови проекти и строителството може да започне веднага след избора на надзора. Дотогава обаче държавата трябва да е направила отчуждителните процедури по бъдещето трасе, което към момента все още не е факт. Индикативната стойност на поръчката е 9 281 089 лв. без ДДС.

Във втората обособена позиция са следващите три участъка до разклона за Велико Търново, за които няма готови проекти. В момента тече тяхното проектиране от фирми в пътния бранш, като те са получили работата от държавната "Автомагистрали". Тази обсобена позиция е с индикативната стойност от 13 146 511 без ДДС.

 

Срокът за подаване на офертите по двете обособени позиции е до 17:30 часа на 16 май 2019 г. Предложенията ще бъдат отворени на следващия ден в 14 часа.

Споделяне

Още от Бизнес

Как оценявате кандидата на ИТН за премиер?