Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Магистрала "Хемус" стига до Луковит тази година

Проектирането на аутобана Русе - Велико Търново ще отнеме година и половина

13 коментара
Магистрала "Хемус" стига до Луковит тази година

До края на годината ще бъде пуснато движението по 15-километровия участък от магистрала "Хемус" от пътен възел "Боаза" до пресичането с третокласния път Луковит - Угърчин и пътен възел "Дерманци". Това съобщи Венцислав Ангелов, председател на Управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), в отговор на запитване на Mediapool.

Ако това се случи, ще бъде първият готов участък от договорите с инхаус възлагането на магистрала "Хемус" за над 2.3 милиарда лева от АПИ на държавната компания "Автомагистрали". Първоначалното обещание беше този участък да е готов още през 2021 г. или най-късно през 2022 г. Спорове с т.нар. доставчици на материали и техника и спирането на плащанията от страна на държавата обаче доведоха до спиране на строежа на магистралата. То беше подновено през миналата година, а строителите получиха 108 млн. лв. за изграждането на първите три участъка до разклона за Плевен/Ловеч.

През втората половина на 2023 г. се очаква да започне и строителството на участък 9 от магистрала "Хемус" с дължина 12 км, казва Венцислав Ангелов. Това е отсечката от пресичането с второкласния път Търговище - Разград до участъка Белокопитово - Буховци, който беше въведен в експлотация през октомври 2022 г.

Началото на на строителните дейности зависи от завършването на отчуждителните процедури и издаването на разрешението за строеж, посочи Ангелов.

Този участък ще се строи от фирмите, с които държавната "Автомагистрали" е сключила договори за доставка на материали и техника още по времето на ГЕРБ през 2020 г.

Магистралата Русе - Велико Търново

Относно изграждането на магистралата Русе - Велико Търново през тази година основно ще се извършват проектантски работи и отчуждителни процедури, каза Венцислав Ангелов.

По думите му работният процес е организиран така, че теренното обезпечаване за двата участъка - от Русе до Бяла и обходният път на град Бяла, да се изпълнява паралелно с изготвянето на техническия проект с цел оптимизиране на времето.

"Това ще ни позволи да започнем строително-монтажните работи в част от участъците до края на тази година, като разрешенията за строеж ще се издават поетапно в зависимост от теренното обезпечаване", коментира Венцислав Ангелов.

Той припомни, че през 2022 г. бяха подписани договорите с избраните изпълнители на проектирането и строително-монтажните работи, както и на строителния надзор за двете отсечки.

На 19 декември 2022 г. започнаха проектантските работи по договорите. Общият срок за цялостното изпълнение на проектантските работи е 540 календарни дни или около година и половина за участъка Русе - Бяла и 480 календарни дни, което е близо година и 4 месеца, за обхода на град Бяла, посочи пътният шеф.

Изработените технически проекти ще се разглеждат и одобряват от Експертен технико-икономически съвет към АПИ, както и от МРРБ.

През октомври 2022 г. МРРБ одобри проекта на Подробен устройствен план (ПУП) - Парцеларен план (ПП) за участъците. Заповедта за одобряването им влезе в сила на 3 ноември 2022 г., с което започна работата по отчуждителната процедура. В момента се изготвя оценителският доклад за обхода на град Бяла за определяне на паричните обезщетения на засегнатите от обекта имоти, обясни Венцислав Ангелов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Manolov
    #13

    оферта за личен и професионален заем Ние сме кредитираща финансова институция, представлявана от голяма инвестиционна група Предлагаме много изгодни кредитни услуги от 5000 евро до сума от 500 000 евро с възможност за връщане с лихвен процент от 2,5% годишно за период на изплащане от 25 години, свържете се с нас по имейл или чрез WhatsApp на следните координати. За информация се свържете с нас по имейл. Имейл: [email protected]; whatsapp:+33 745 503 314

  2. ПламенВълов
    #12

    България е най-изостаналата държава в Европейския съюз,а и в Европа,с най-крадливите политици,с най-лошоте пътища,с най-ниските заплати,но за сметка на това високи цени,при положение,че имаме страхотна природа,плодовита земя!Би трябвало да сме развита и богата държава,но благодарение на тези които са на върха сме на това положение!Дано умните и грамотните се замислят на изборите за кой да си пуснат гласа и най-важното да си вдигнат задниците и да идат да гласуват!

  3. olele
    #11
    Отговор на коментар #10

    Да сравняваш СтаниШеф с сегашната политическа обстановка е като да сравняваш сравняваш мАсквич с Мерцедес. Сори, гребажииски калинки, краденето свърши!

  4. Бугараш
    #10
    Отговор на коментар #9

    Спомних си за подобно изказване на Сергей Станишев, направено през декември 2013 година. Тогава Станишев каза в парламента по адрес на ГЕРБ: "Г-н Борисов няма да се върне на власт, запомнете го... и бъдете полезни като опозиция на българското общество". Няколко месеца по-късно ГЕРБ спечели изборите, Борисов бе премиер, а Сергей се покри в европарламента. Така че...

  5. olele
    #9
    Отговор на коментар #1

    Св.св. Бойчо Бански , да се свети името му, няма да е премиер абсолютно никога повече, свиквай с мисълта!

  6. .tеxt
    #8

    Барем 3 санта асфалт има ли? :)

  7. xa_poznai
    #7
    Отговор на коментар #6

    Няма такива работи - сега се строи евтино, бързо и качествено! Мафията я няма и темпа на строителство нарасна неимоверно, от икономиите от мащаба и липсата на корупция цените паднаха на половина, а качествения контрол гарантира по 20 години срок на експлоатация, на който завиждат и немците. И накрая се събуждам и краката - отвити!

  8. ABV
    #6
    Отговор на коментар #2

    За съжаление никой не знае колко са поизтънили основите, но със сигурност не е по-малко!

  9. Бугараш
    #5

    Магистрала Хемус ще остане в историята на България като най-срамния строителен проект за всички времена! Строителството започва през 1974 г. и не е завършено до ден днешен! Без модерна техника строителството на хеопсовата пирамида с до 50 тонни блокове отнема 20 г., строителството на магистрала Хемус вече трае вече 48 години и ще трае още дълго...

  10. Udo
    #4

    Хубаво е такива новини да бъдат придружавани с географски карти.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.