Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Магистрала “Люлин“ може да се напука заради незаконното й ползване

37 коментара
Магистрала “Люлин“ може да се напука заради незаконното й ползване

Незаконното движение на автомобили по все още строящата се магистрала "Люлин" създава опасност за целостта на съоръжението, признаха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) в понеделник по време на поредната инспекция на трасето. От агенцията заявиха още, че пълното ограничаване на движението с прегради, охрана и т.н. е свързано с непредвидени разходи и ще забави завършването на магистралата, което е обвързано с категорични срокове.

На входовете от към София и Перник има знаци, конуси и забранителни ленти, но те са поставени така, че оставят място за преминаването на автомобили. Докато журналистите оглеждаха почти готовата магистрала по трасето между Перник и София преминаха десетина коли на граждани. По думите на работници от обекта през почивните дни след затоплянето на времето "магистралата си беше направо открита".

"За съжаление това е голям проблем за нас и за строителя", каза Лазар Лазаров, член на Управителния съвет на АПИ. "Преминаващите коли трудно можем да ограничим, т.е. ние можем да ограничим преминаването на нерегламентирани превозни средства през строителния обект, но ще се забави строителството. Това са излишни разходи. Просто апелирам към органите на пътна полиция, които имат пълното право да глобяват нарушителите, глобата е около 150 лв., да си влезнат в правомощията. И все пак хората да бъдат достатъчно толерантни към нас и към строителя да им оставят възможност да работят, а не да се съобразяват дали минава камион, кола, да се пази", каза още Лазаров.

По думите му КАТ извършват проверки на магистралата, но те са инцидентни, защото това е инцидентен обект за тях. Това все още не е път, а строеж, така че те не са длъжни да дебнат за нарушители.

Магистрала "Люлин" трябваше да отвори за движение в едната посока предсрочно на 15 март, но лошото време осуети плановете на АПИ и на строителя – турския консорциум "Мапа Дженгиз". Минусовите температури направиха невъзможно полагането на последния износващ слой на магистралата, който ще защити т.нар. дилатационни фуги.

Всъщност движението на автомобили създава опасност именно за тези фуги, които компенсират температурните разлики. През лятото, когато асфалтът се разширява "ушите" им се свиват, а през зимата, при свиване на настилката, те се разширяват. Преминаването през тях, без да са защитени, ги разбива и след време мостовете по магистралата може да се спукат.

"Люлин", която е готова на 90%, ще бъде изцяло завършена на 15 май, както е по договор, категоричен бе Лазаров. В противен случай строителят ще дължи на държавата 14 млн. евро неустойки. Турският консорциум е получил цялата сума за магистралата – 185 млн. евро, с изключение на 12 млн. евро, които се задържат за срок от една година като гаранция, че всички възникнали дефекти ще се отстранят.

Лазаров заяви още, че е изготвен проект за укрепване на свлачището близо до магистралата, което се активизира в края на миналата година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

37 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. WWB
    #37
  2. Гошо Григоров
    #36
  3. STEFAN D-R D TCHOLAKOV-SV
    #35
  4. STEFAN D-R D TCHOLAKOV-SV
    #34
  5. STEFAN D-R D TCHOLAKOV-SV
    #33
  6. Ха-ха
    #32
  7. Дедо Тошо
    #31
  8. bg
    #30
  9. 123
    #29
  10. lili
    #28

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.