Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Магистрала "Марица" пропаднала "стандартно" 3 месеца след откриването

21 коментара
Магистрала "Марица" пропаднала "стандартно" 3 месеца след откриването

Участък от магистрала "Марица" пропадна три месеца след тържественото рязане на лентата. Движението там е спряно от три дни и по план ще бъде пуснато в 12 часа в събота. Дефектите се отстраняват от изпълнителя за негова сметка, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Първоначално АПИ заяви, че информацията за пропадане на магистрала "Марица" в близост до река Банска е "силно преувеличена" и че става въпрос за "спекулативни твърдения и груби манипулации."

Местното онлайн издание haskovo.net обаче публикува снимки, на които се виждат дейности като при мащабен ремонт и ново строителство.

Пътната агенция твърди, че "това е стандартна процедура, която се прави при нови големи съоръжения, на които фугите и лагерите са монтирани през лятото и през зимните месеци е имало значителна разлика в температурите."

Проблемният участък се оказа преовлажнен

Проблемният участък се намира между 5-ия и 36-ия километър в района на Оризово, където става връзката с магистрала "Тракия" и пътен възел Димитровград. Тази отсечка беше открита между двата тура на местните избори миналата година. Проблемът отново е свързан с преовлажняване на почвата.

Създадена е временна организация за движение заради "калибриране на дилатационните фуги и лагери на моста над река Марица при 24-ти км", съобщи АПИ и уточни, че екипи на изпълнителя ще извършат необходимите дейности по отводняване на насипа в близост до река Банска и изграждането на допълнителен дренаж.

"От преовлажняване на основата на насипа в участък с голям водосбор и голям надлъжен наклон по посока на моста на река Банска е установено голямо преовлажняване на насипа, което трябва да бъде премахнато, за да се гарантира дълготрайната му стабилност. Това ще бъде постигнато чрез изграждането на допълнително отводняване от изпълнителя и за негова сметка", се казва в съобщението на АПИ.

До завършване на предприетите дейности шофьорите трябва да използват първокласните пътища Пловдив - Хасково и Хасково – пътен възел "Димитровград".

Строителят

По документи изпълнител на договора за строителство на 31-километровата отсечка от Оризово до Димитровград е "Кооператива Муратори & Чементисти - Чи. Ем. Чи. Ди Равенна". Италианската фирма спечели търга с цена от 133 млн. лв. без ДДС. Договорът беше подписан през август 2011 г.

На практика обаче италианците не работеха на обекта от 2013 г. и магистралният участък беше ударно довършен от българската фирма "Агромах", която купи "Пътища Пловдив" от Георги Гергов. Фирмата му имаше договор за услуга и работеше като подизпълнител на италианската.

През юли 2015 г. "Пътища Пловдив" получи допълнително близо 43 млн. лв. от държавния бюджет за довършване на магистралата. Официално средствата бяха отпуснати за "стабилизиране на терена под насипите" и за "укрепване на откоси и изкопи", така че да няма "преовлажнени почви" – болестта, която мъчи новите магистрали.

Строителният надзор на обекта беше осъществен от ДЗЗД "Т7/СНИК" срещу 678 600 лв. с ДДС. Авторският надзор бе на "Пътпроект" ЕООД.

Заедно с другите разходи за консултанти, преместване на техническа инфраструктура и т.н. средно един километър от този магистрален участък излезе около 3.3 млн./евро, което е нормална цена за пътно строителство на магистрали.

Изпълнителят има задължение да поддържа магистралата за срок от 5 години и всички появили се дефекти през това време трябва да са за негова сметка, по думите на шефа на пътната агенция Лазар Лазаров след първите появили се дефекти.

В средата на декември се напука нов участък от магистрала "Марица" (аварийната лента в участък от 5 кв м при 30-ти км), което бе обяснено с поройните дъждове.

Новите магистрални участъци с дефекти

Това е поредният нов магистрален участък, който показва дефект скоро след откриването.

Година и половина след пускането, магистрала "Струма" се напука край Дупница. Причината беше активизирало се свлачище след интензивни валежи, което довело до преовлажняване на участъка, по информация на пътната агенция. Дефектите бяха отстранени за сметка на изпълнителя "ГБС Инфраструктурно строителство", казаха от фирмата пред Mediapool.

Не така обаче стои въпросът с коловозите по магистрала "Тракия" в участъка от Оризово до Стара Загора, за които държавата трябва да плати 50 млн. лв., за да бъдат отстранени. Този участък беше изграден от "Трейс" срещу близо 200 млн. лв. и пуснат в експлоатация през 2007 г. Три години по-късно се появиха сигнали от шофьори за коловози на определени места, но от компанията отричаха. "Компрометираните" участъци, по които има "сериозни деформации", са между Плодовитово и Чирпан, каза в края на януари регионалният министър Лиляна Павлова и призна, че парите за ремонта трябва да бъдат извадени от държавния бюджет.

"Неравности" по магистрала "Тракия" има и в участъка между Стара Загора и Нова Загора, също строен от "Трейс", съобщи още Павлова. Дължината му е около 3 км (от 214 до 217 км) на магистрала "Тракия", но тук деформациите се отстраняват за сметка на изпълнителя, по думите на Павлова.

Два тунела на магистрала "Люлин", строена от турския консорциум "Мапа-Ченгиз" също протекоха скоро след пускането и се наложи да бъдат ремонтирани. Имаше още и активизиране на свлачище, което допълнително се укрепва.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

21 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. teraflop
    #21

    "Проблемният участък се оказа преовлажнен." Асфалтът е тънък и се цепи.Оня ден минах от там и въпросният участък е хлътнал надолу.Иначе Лиляна Павлова не е преовлажнена да вдигне цените на винетките.Нали?

  2. pstoychev
    #20

    "Строителният надзор на обекта беше осъществен от ДЗЗД "Т7/СНИК" срещу 678 600 лв. с ДДС. Авторският надзор бе на "Пътпроект" ЕООД."
    Строителството на магистрали става по Червената или Жълтата книга на FIDIC. Това е записано в договора за строителство. Във всички случаи там са описани и ЗАДЪЛЖЕНИЯТА на строителния надзор. В цял свят надзорът на обекта е инстанцията която отговаря за качеството на проектиране и строителство. Нормално е строителят да иска да мине тънко - което икономиса си е чиста

  3. Явор от Германия Костовист
    #19
  4. Коментарът е изтрит в 00:04 на 20 февруари 2016 от автора.
    #18
  5. [email protected]
    #17

    Мисля че тези тежки мисли не са за мияч на чинии в Германия.А иначе след като италианската фирма е гаранта,да си поема отговорността.А и ако участъка нямаше проблеми,държавата нямаше да отпуска 43 милиона повече.Или не са се справили с проблема,или участъка е бил по голяма област отколкото са си мислили. Абе,мийте си чиниите,и не ни мислете,ще се намерят хора да оправят проблема.

  6. Коментарът е изтрит в 21:51 на 19 февруари 2016 от автора.
    #16
  7. Явор от Германия Костовист
    #15
  8. Коментарът е изтрит в 20:57 на 19 февруари 2016 от автора.
    #14
  9. [email protected]
    #13
  10. BLM
    #12

    Добър дренаж е скъпо нещо. Парите може да се "гушнат" я за самолетче, я за колица, пък и в партийната каса трябва да се отчетат. В Румъния не само пъхат в затвора корумпираните, но и им конфискуват парите. Нямало пари за образование, здравеопазване, отбрана, ... Има, има-а-а. Дренаж на магистрала не е като дренаж на свинарник на др. Гергов.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.