Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Магистрала "Струма" стигна до Благоевград три дни преди местния вот

България изпревари Румъния по магистрални километри

10 коментара
Магистрала "Струма" стигна до Благоевград три дни преди местния вот
  • Най-дългият виадукт на магистрала "Струма" от 952 м е построен от "Пътстрой 92"
  • Магистрала "Струма" в участъка от Дупница до Благоевград
  • Магистрала "Струма" от птичи поглед
  • Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова плисна менче с вода за безаварийно каране по новия магистрален участък
  • Всички първи мъже и жени в държавата се наредиха на рязането на лентата
  • Пуснатият в движение 3 км участък от Западната дъга на София
  • Павлова видя в дъжда добра поличба за строежа
  • Първа копка на новите 5.5 км от Западната дъга на София
  • До Благоевград вече ще се пътува по магистрала
  • Новият участък от "Струма"

Магистрала "Струма" стигна до Благоевград. Първите три километра на Западната дъга на София бяха пуснати в движение и започна строителството на нови 5.5 км от нея. Всичко това се случи в четвъртък, предпоследния ден на предизборната кампания преди местните избори на 25 октомври.

Така, със 733 км магистрални участъци в експлоатация, България изпревари Румъния, която е двойно по-голяма, с тройно повече население и по-висок брутен вътрешен продукт. В северната ни съседка са въведени 702 км магистрали в експлоатация.

"Обещахме магистрала "Люлин" - направихме я. Обещахме "Тракия", която не само направихме, но и ремонтирахме старата част. Вече имаме над 300 километра магистрали. До няколко дни се очаква да бъде пусната "Марица", отчете премиерът Бойко Борисов. "Първо трябва да благодарим на Бог, защото без него нищо не може да се направи. Нашето е само Божа работа. Благодарение на него и фондове се пускат, и се строи. Дай Боже, така да ни върви държавата", допълни той.

Рязането на ленти и първата копка на обектите минаха под проливен дъжд, разтълкуван, разбира се, като добра поличба. Държавното ръковоство начело с президента Росен Плевнелиев, премиера Бойко Борисов, министрите на регионалното развитие Лиляна Павлова, на транспорта Ивайло Московски и на здравеопазването Петър Москов, ръководството на пътната агенция, областни управители и кандидати за кметове, уважиха събитията.

Безаварийно пътуване и нова страница за Благоевград

"Дойде заветният момент, в който, макар и в дъждовен ден, дано да ни върви по вода, от тук нататък, безаварийно да използваме новия участък от Дупница до Благоевград", пожела Лиляна Павлова.

"С този участък завършва заветната мечта да имаме магистрала от София до Благоевград. Когато откривахме предишния участък до Дупница, премиерът каза: "Сега Дупница става квартал на София и софиянци ще си пият кафето тук". Аз смятам, че и от днес благоевградчани ще могат да си пият кафето в София. Само 40 минути ще са необходими да стигнем между двата града", допълни Павлова.

"Това е важно за бизнеса, за туризма и за младите хора, които учат в града, безспорно е изключително важно и за целия тежкотоварен транзитен трафик в направлението към пристанището в Солун“, каза още тя.

"Днес над 80 хиляди жители на община Благоевград ликуват, защото тяхната мечта за магистрална връзка се сбъдна и те знаят, че тази магистрала отваря нова страница и разкрива потенциал на Благоевград за повече туризъм, повече икономика, повече инвестиции", каза президентът Росен Плевнелиев.

По думите му тепърва предстои развитието на Благоевград като туристически, образователен, логистичен и културен център на България. "Днес милион и половина българи, които пътуват до Гърция ежегодно, имат повод да благодарят на държавата, защото те ще пътуват по-сигурно и по-комфортно", допълни президентът, който е беше министър на регионалното развитие и благоустройството в първия кабинет на Борисов.

Той припомни как от началото на прехода са идвали министър след министър в Благоевград и са обещавали изграждането на магистрала "Струма", но това не се е случило. Напомни, че изграждането на нулевия лот на магистралата от Драгичево до Долна Диканя вместо за 3 години и 33 млн. лв. е станал за 8 години и 96 млн. лв. Затова Плевнелиев призова да не се забравя какво сме чули и да се прави разлика "къде бяхме през 2009 и къде сме сега".

Най-сложният от трите изградени участъка

Участъкът между Дупница и Благоевград е най-сложният от трите построени със средства по оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г., отбеляза транспортният министър Ивайло Московски.

По протежението на трасето са изградени 41 големи съоръжения и 2 тунела. Единият от виадуктите е с височина над 50 метра.

Министър Павлова успокои земеделските производители от региона, че благодарение на премиера и с неговата подкрепа, ще бъдат направени два паркинга, на които ще има тържища и фермерите ще могат да продават зеленчуци и плодове.

Дългият 37-километра участък беше построен от българските фирми "ГБС Инфраструктурно строителство", "Пътстрой 92" и италианската "Импреза" срещу 358 млн. лв. Московски и Павлова им благодариха за завършената в срок магистрала, с което са доказали, че български фирми могат да работят ефективно и качествено.

Така за последните седем години бяха изградени 69 км от магистрала "Струма". Сега предстои най-голямото предизвикателство - строителството на оставащите 67 км през Кресненското дефиле, което трябва да е факт най-късно през 2022 г. Средствата са осигурени по оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 г.

"Ще положим всички усилия това трасе да е факт", обещаха Московски и Павлова.

Открити са три км от Западната дъга и бе направена копка на второ трасе

По-рано в четвъртък беше пуснато движението по 3-километров участък от Западната дъга на София и бе на правена първа копка на второ трасе с дължина 5.5 км от участъка, който ще свързва магистрала "Люлин" със строящата се в момента Северна скоростна тангента.

Така, след година закъснение, съоръжението на три нива на столичния бул."Европа" е частично отворено и могат да се ползват 2 от 3-те нива. Премиерът Бойко Борисов показа на здравния министър Петър Москов къде точно Западната дъга на София ще се свърже със Северната скоростна тангента.

Лиляна Павлова се впусна в обяснения за това, че строежът се е забавил заради разкритите древни гробници, но Борисов я подкани да побърза. "Хайде да пуснем движението", каза той, но си тръгна преди да види коли по новия път, като обясни: "Много вали".

Павлова видя поличба в дъжда, при церемонията за първата копка на следващия участък от Западната дъга, която предизвика огромно задръстване. Очакванията са за 10 месеца да се построят 5.5 км за близо 102 млн. лв. с ДДС от оперативната програма "Транспорт". Изпълнител е консорциум "Европейски пътища", начело с "Джи Пи груп".

"В днешния дъждовен ден се надявам да ни върви по вода и с Божията благословия да започнем този макар и малък като дължина, но изключително важен участък от основните пътни направления, които изграждаме", заяви Павлова.

По думите ѝ, участъкът е важен, защото Софийският околовръстен път в частта на Западната дъга е един от най-натоварените в цялата страна, свързвайки изключително важни, натоварени и много тежки направления. От тук преминава целият транзитен трафик в направленията и връзката с ГКПП "Калотина" и магистралите "Хемус", "Тракия" и бъдещата Северна скоростна тангента, каза регионалният министър .

Павлова припомни, че на 22 август 2012 г. е започнало изграждането със срок 22 месеца. "Днес, на 22 октомври макар и със закъснение даваме доброто началото на съграждането на нещо ново и завършваме един изключително важен и критичен участък", каза още Павлова.

До средата на лятото на 2016 г. вторият участък от Западната дъга на София ще бъде пуснат в експлоатация, обеща шефът на пътнаат агенция Лазар Лазаров. Той обясни, че изпълнението на краткия участък е сложно заради топлопроводите на близката ТЕЦ "Люлин", жп линии и други съоръжения.

Павлова заръча на Лазаров да следи строго за срока и качеството на работа. Тя пожела на строителите да работят, ако трябва и денонощно, за да завършат, по възможност, предсрочно, но много качествено обекта, така че максимално бързо да се облекчи трафикът.

Стараем се във всички сфери и утре ще открием мини-ядрена централа

"От днес шофьорите вече ще могат да преминават по директното трасе на Участък 1 от Западната дъга на Софийския околовръстен път, който пуснахме в експлоатация с регионалния министър Лиляна Павлова и министъра на здравеопазването Петър Москов", съобщи по-късно премиерът във Фейсбук.

"Обещахме АМ "Люлин” – направихме я. Обещахме АМ "Тракия”, която не само направихме, но и ремонтирахме старата част. АМ "Марица” я пускаме до дни. Стараем се във всички сфери да има резултат за цялата ни страна и затова утре ще открием с министър Петър Москов една мини-ядрена централа (комплекс за производство на радиофармацевтици -бел.ред.). Пожелавам успех на всички партии в неделя и нека да има добра избирателна активност", написа още премиерът във Фейсбук.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Недоволен
    #10

    "Така след година закъснение съоръжението на три нива на столичния бул."Европа" най-после може да се ползва." Това е нагла ЛЪЖА. Моля от медияпоол да коригират новината. Мостът не е отворен и кръстовището може да се ползва на 2 а не на 3 нива.

  2. Коментарът е изтрит в 18:45 на 24 октомври 2015 от автора.
    #9
  3. Борис
    #8

    Т. нар. Северната скоростна тангента (по-точно е хорда) е новият "Кремиковци" на тази част на столицата. Изглежда, че има интереси зад проекта за вкарване на трафика от международен път между два континента в центъра на столицата? Иначе е трудно да се обясни подобно безумно решение, при положение, че има околовръстен път и практиката у нас, а и по цял свят е изкарване на транзитния трафик извън градовете, а не вкарването му вътре в града? Едва ли е от глупост това.

  4. lubobansko12
    #7

    Магистралата е крайно необходима. Не може да се отрече на Борисов, че напъва нещо да остане след него. Нека! Какво остана след рубладжийските правителства преди него? - Едно голямо нищо. Което е добро - добро си е.

  5. nik
    #6

    Вярно, "Гошо Тарабата", "Струма" бе започната много отдавна. И трябваше да стане до 2004 г. За атинската олимпиада.Но я замразиха. Правителството на Ахмед Доган и Сакскобурготски най-напред. Когато попитаха тогавашния регионален министър защо е замразена и парите отиват за междуселски пътища в догановите вилаети, той нападна репортерите, че не знаели политическите приоритети на въпросното правителство. Важният път от Атина, през Солун и София към източна и централна Европа не беше приоритет. За Лиляна Павлова е приоритет. Това ли те дразни.

  6. Коментарът е изтрит в 18:45 на 24 октомври 2015 от автора.
    #5
  7. brambar
    #4

    Доколкото знам Лукойл не е нито българска, нито американска компания. Така че не знам, кой е рубладжията в случая. Да не говорим, че се строи некачествено, така че хората да се трепят по пътищата. Това за автомобила е по-скоро комплимент, отколкото обида. Ако ръката ти е срасната с волана, това си е твой проблем. Явно по-далеч от мантинелата на Струма не можеш да видиш. Излез в Европата, поогледай се, виж хората как се придвижват и тогава пускай каламбурите си. Не цапай форума с глупостите си.

  8. Мириян Григоров
    #3

    Къде точно в магистралата до Благоевград няма умисъл и идея? Няма нужда от нея? Няма задръствания по това трасе? Или ... ? Нямам нищо против хора без перспектива, продали се за някой лев за да пишат малоумия и безумия из интернет, но ти наистина минаваш всякакви гарници с простотията си. Изказването ти е лишено от смисъл. И само да отбележа, понеже очевидно в нито автомобил си карал, нито си се качвал в такъв, по пътищата карат много хора. Хора, които за разлика от теб, имат някакъв живот и работа, и имат нужда от пътища. Ти имаш нужда да си напишеш глупостите за да си прибереш рублите от Позитано.

  9. brambar
    #2

    Строители на съвременна България. Браво, само дето се строи без умисъл и идея. Важното е да се копа. Браво Борисов, да живее Лукойл - ще те направят някой почетен член в управата на братята от Русия. Абе, човечецът си строи, за да има къде да си кара джипчето с 250 км/ч. Трепайте народ, трепайте....

  10. strobo
    #1

    Сега му е времето!! Да строят инфраструктура, щото едно 20 години я бяхме съвсем зарезали тази Богу угодна дейност у нас (1985-2005)!!! А инфаструктура си требе!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.