Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Магистрала "Тракия" вече е платена наполовина

3 коментара
Магистрала "Тракия" вече е платена наполовина

Магистрала "Тракия" вече е готова наполовина, като фирмите са получили над 216 млн. лв. Това показват данните на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), предоставени на Mediapool.

Средствата засега обаче се плащат от националния бюджет, тъй като Европейската комисия все още не е одобрила изпратените неотдавна сертификати от националния фонд, който е към Министерството на финансите.

Брюксел одобри бюджет на "Тракия" от 700 млн. лв., но след разиграването на търговете бяха договорени 450 млн. лв. за строителство и контрол.

Най-много средства досега са платени на сдружение "Тракия ІV" с водещ партньор "Холдинг Пътища" – 85.6 млн. лв. Консорциумът спечели търга за изграждането на най-дългата отсечка от Ямбол до Карнобат с цена от 174.7 млн. лв. Междувременно обаче тя поскъпна с още 25 млн. лв. заради слаби почви и повредени отводнителни съоръжения.

Повече от половината от средствата е получила и гръцката "Актор", която строи участъка от Нова Загора до Ямбол. Гърците спечелиха търга с цена от 111.6 млн. лв., като вече са им изплатени 63 млн. лв.

"Магистрала Трейс", която строи отсечката от Стара Загора до Нова Загора, е получила 65.8 млн. лв. Сдружението с водещ партньор "Трейс груп" спечели търга с цена от близо 138 млн. лв.

През лятото на 2012 г. участъкът от Стара Загора до Ямбол трябва да бъде пуснат в експлоатация, а този до Карнобат - най-късно през януари 2013 г. съгласно подписаните договори.

Магистрала "Марица" върви с изпреварващ график

С изпреварващ график върви и строителството на втората отсечка от магистрала "Марица" от Димитровград до Харманли, каза Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура".

 

Участъкът от 34 км се изгражда от австрийската "Порр техновал" и контролираната от Васил Божков "Пътностроителна техника" за 122 млн. лв.

 

Другата отсечка от Оризово до Димитровград с дължина 32 км се изпълнява от италианската "Чи Ем Чи Ди Равена" за 133 млн. лв.

 

За "Марица" засега са платени само авансите, като предстои плащане на първите два сертификата на българо-австрийския консорциум, каза Лазар Лазаров.

 

ГБС строят "като зверове" магистрала "Струма"

 

"Главболгарстрой" строят "като зверове" участъка от Долна Диканя до Дупница на магистрала "Струма", похвалиха ги от пътната агенция и показаха фотоалбум като доказателство.

 

По трасето има струпано огромно количество техника, а работници работят, видя репортер на Mediapool.

 

Консорциум "Струма – 1", в който влизат "Главболгарстрой – Инфраструктурно строителство" на Симеон Пешов, "Пътстрой 92" на Цоло Вутов и италианската "Импреза" спечели строителството с цена от 58.5 млн. лв. за 16.8 км.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    Браво Симо, браво Цоло, може да сме вече капиталисти, но вие и сега сте ударници с парите които взехте, какъв бизнес правите само, направо ви завиждаме и ние и хората от затворите. Строите като зверове, ами така е като толкова време спазвахте петилетките и все бяхте ударници.

  2. Анонимен
    #2

    КОЕ Е ВЯРНОТО? СТРОИ ГЕРБ ПЪТИЩА ,А НЕ МАГИСТРАЛИ? ЗА ПАРИТЕ НА ЕС ВЕЧЕ СТАНА ЯСНО,ЧЕ ГИ НЯМА.ЩЕ ГИ ЧАКАМЕ ПРЕЗ 2012 И МОЖЕМ ДА ГИ ПОЛУЧИМ ,АКО ЧЕРНА КОТКА НЕ МИНЕ ПРЕЗ-ПЪТИЩАТА-МАГИСТРАЛИ.

  3. Анонимен
    #1

    от друга гледна точка, тиквата не е платил половината, а е прерязал лентичката, което е много по-важно разбира се...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.