Магистралата до Калотина пак ще търси пари от ЕК

Над 12 млн. евро е прогнозната цена на километър от трасето

Магистралата до Калотина пак ще търси пари от ЕК

Агенция "Пътна инфраструктура" ще кандидатства за финансиране от 177 млн. лв. от европейския механизъм "Свързана Европа" за построяването на близо 15 км от магистралата от София до Калотина, реши правителството в оставка на заседанието си в сряда.

Това намерение бе обявено още от правителството на Пламен Орешарски, след като проектът бе включен от първия кабинет на Борисов за финансиране по старата оперативна програма "Транспорт". За него дори бе обявен търг за изпълнител, но в последствие отпадна поради недостиг на средства.

Обещано - неизпълнено

Ако политиците спазваха обещанията си, магистралната отсечка трябваше отдавна да е готова. Първо Борисов по време на първия си мандат обеща това да се случи до май 2012 г., но след това се отметна от думите си.

След него министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева, добила популярност като министърката с розовото костюмче по думите на Борисов, обеща магистралата до Калотина да е готова до края на 2016 г., което също не беше изпълнено.

В същото време от другата страна на границата Сърбия усилено строи участъка до Ниш, който се очаква да бъде завършен през тази година.

Така единствената българската отсечка от около 52 км между София и Калотина ще остане с параметрите на второкласен път, докато останалата част от трансевропейската транспортна мрежа от направлението Лондон – Будапеща - Белград – Ниш – София – Пловдив – Истанбул – Калкута е с магистрални габарити, твърдят пътни експерти. Това е и най-краткият шосеен път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток.

България има да договори 110 млн. евро от "Свързана Европа"

В момента тече последната възможност за договаряне на резервираните средства за отделните страни страни членки по новия механизъм "Свързана Европа" Крайният срок за кандидатстване е 1 февруари 2017 г.

На България ѝ остава да договори 110 млн. евро от резервирания за нашата страна бюджет от 409 млн. евро.

В края на миналата година министърът на транспорта Ивайло Московски съобщи, че при това набиране на заявки за финансиране ще подадем три железопътни проекта. Единият е жп линията Волуяк – Драгоман, който веднъж вече бе отхвърлен от ЕК. Другият е модернизация на жп възела при Пловдив. Третият е част от линията Видин – Медковец, за който ЕК се чуди защо дасега не сме кандидатствали с него.

Споделяне
Още от Бизнес